2011-03-26, 14:22
Medlem
8080s avatar
Hej,

Jag undrar hur man ska göra för att Flashback ska visa rätt tid, det är väldigt jobbigt att tiden är flera timmar felinställd för mig.

Jag bor i Finland (GMT2+) och har ställt in det i kontrollpanelen också.

I skrivande stund är klockan 15:20 här, men om jag går in på en tråd som det nyligen postats inlägg i så står det "Idag, 13:20".

Om jag går in på "Nya Ämnen" och kollar när ett ämne nyligen postats så står det "14:20".

Alltså är det 2h för tidigt på trådar som jag går in i, och en timme för tidigt på "Nya Ämnen".

Detta är jättestörande då jag måste räkna om tiden hela tiden.
Senast redigerad av 8080 2011-03-26 kl. 14:25.
Citera
2011-03-26, 14:34
Medlem
epost72s avatar
Ställ det på (GMT1+) eller (GMT3+) i stället då.
Jag bor i Sverige och har tydligen inställt på (GMT) och här visas rätt tid på inläggen.
Citera
2011-03-26, 14:38
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Ställ det på (GMT1+) eller (GMT3+) i stället då.
Jag bor i Sverige och har tydligen inställt på (GMT) och här visas rätt tid på inläggen.

Oj, jag märkte först nu att den ändrar tillbaks sig till GMT automatiskt.

Jag väljer GMT2+ och sparar, om jag sedan går tillbaka till kontrollpanelen så står det att jag har GMT.
Citera
2011-03-26, 14:40
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8080
Oj, jag märkte först nu att den ändrar tillbaks sig till GMT automatiskt.

Jag väljer GMT2+ och sparar, om jag sedan går tillbaka till kontrollpanelen så står det att jag har GMT.
jag upptäckte det också precis nu.
Jag kunde svurit på att jag haft det på GMT1+ tidigare.
Citera
2011-03-26, 20:09
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
jag upptäckte det också precis nu.
Jag kunde svurit på att jag haft det på GMT1+ tidigare.
Eh... Jag kan svära på att jag alltid haft inställningen på GMT +1 (med tillägget "automatisk sommartid" eller hur det nu formuleras), men nu när jag pga av denna tråd gick in för att kontrollera så stod det fanimig på GMT.

Ändrade tillbaka till GMT +1 och sparade, klickade mig vidare några sidor och återgick sedan till Kontrollpanelen/Redigera alternativ och nog fan stod det på GMT igen!

Är det nån tekniker som är inne och pillar fel inför nattens omställning till sommartid tro?

(tillägg: ja, klockan var 20:09 när jag postade inlägget, så rätt tid visas ju--bara inte rätt tidszon)
Citera
2011-03-26, 20:14
Medlem
epost72s avatar
Jag har lyft frågan internt.

Vi får se om jag får någon klarhet i det hela.

För närvarande verkar det som att tiden visas som GMT1+ oavsett vad man själv väljer även om det ser ut som att man har GMT inställt.
Citera
2011-03-28, 19:44
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Jag har lyft frågan internt.

Vi får se om jag får någon klarhet i det hela.

För närvarande verkar det som att tiden visas som GMT1+ oavsett vad man själv väljer även om det ser ut som att man har GMT inställt.
Med tanke på att jag igår såg en tråd där de flesta kom fram till att Flashback verkar ha tagit sommartidsomställningen bakvänt (alltså att ha ställt om serverns klocka till som om det vore återgång till vintertid) och att mina alternativ nu (men inte då) alltså är redigerade till GMT +1** ser jag det som att felfibblandet i koden är åtgärdat.

Dock så finner jag det oroande att en användarinställning kan omöjliggöras genom att en kodare gör nåt galet vid något som mondänt* som en sommartidsin-/omställning.

*mondänt för att vi här i Sverige faktiskt har haft sommartid sedan 1980 och att denna sedan 1997 varit samordnad med resten av EU-länderna...

** plus- eller minustecknet anges inte efter timsiffran--det ska alltså vara GMT+1 inte GMT1+ (bara så du vet asså )
Citera
2016-05-31, 10:51
Medlem
Vart ändrar jag tiden?? Jag haft så här länge. Jag bor i Sverige och min tiden visar ständigt fel. Jag klickar på kontrollpanelen men kommer då till någon sida där mina prenumerationer visas.
Snälla nån hjälp. Jag stör mej till förbannelse över sånt här!

Edit: Hittade vart jag skulle ändra
Senast redigerad av stearling_morrison 2016-05-31 kl. 10:53.
Citera
2016-05-31, 14:10
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Vart ändrar jag tiden?? Jag haft så här länge. Jag bor i Sverige och min tiden visar ständigt fel. Jag klickar på kontrollpanelen men kommer då till någon sida där mina prenumerationer visas.
Snälla nån hjälp. Jag stör mej till förbannelse över sånt här!

Edit: Hittade vart jag skulle ändra

Tryck på kontrollpanelen, på sidan till höger har du länkar till inställningar.
Där väljer du 'Redigera alternativ'.
Det är den här sidan du kommer till då: https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions
Citera
2016-05-31, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Tryck på kontrollpanelen, på sidan till höger har du länkar till inställningar.
Där väljer du 'Redigera alternativ'.
Det är den här sidan du kommer till då: https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions

Tack" Löste det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in