• 6
  • 7
2016-01-12, 19:32
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Någon som lirar spelet och har koll på vilka souvenirer som ger mest vinst på lite olika orter?

Jag köpte en trumma i Dar el salaam och sålde den i Wien. Tjänade många goa tusenlappar på det.
Fler tips mottages gärna
Citera
2017-10-18, 08:10
Medlem
Backpacker finns till telefonen. Bara att söka på play- eller appstore.
Rätt skoj faktiskt.
Citera
2018-10-18, 20:57
Medlem

Vill lägga till på denna guide och säga att ljudet till Windows 98 kan installeras i VmWare via en .exe fil (Power ISO behövs inte).

http://ccftp.creative.com/manualdn/D...vsV5_12_01.exe

Man kan tanka hem vilket VmWare som helst och installera Windows 98

Exempelvis: https://thepiratebay.org/torrent/597...98_SE___Serial

Nyckel: B8MFR - CFTGQ - C9PBW - VHG3J - 3R3YW

Glöm som sagt inte att installera VmWare tools efter att Windows 98 har installerats. Ställ in Win 98 på 640 x 480 upplösning (LOL!)
Citera
2018-10-18, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Backpacker finns till telefonen. Bara att söka på play- eller appstore.
Rätt skoj faktiskt.

Redan Backpacker 3 var sjukt barnsligt och mobilversionen suger. Saknar den mer "seriösa" stil som fanns i BP2. Spelet är sjukt enkelt och kunde lika gärna vara gjort i PowerPoint, men fan vad nostalgiskt det är!

Hade varit kul om någon gjort en nyversion i samma stil som Backpacker 2, men gärna med mer ljud och att de lägger till videos.
Citera
2019-05-18, 21:47
Medlem
kristofferGs avatar
Någon som vet hur man får igång Backpacker 2 på Windows 10? Är det överhuvudtaget möjligt? Jag har CD-skivorna!
Citera
2020-03-29, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Någon som vet hur man får igång Backpacker 2 på Windows 10? Är det överhuvudtaget möjligt? Jag har CD-skivorna!

här är lite att fundera på: Det är inte windows 10 som är problemet; problemet är att du kör 64 bitars windows och där fungerar inte 16-bitars program, vilket gör att backpacker 2 inte fungerar.

Vad som behövs är en virtuell maskin med Windows 98 SE installerat. XP/7 32bit är ett annat alternativ som skulle fungera. Jag ska själv lägga in backpacker 2 någon dag framöver så har tänkt till lite i förväg

Om man använder virtualbox, vmware eller microsoft virtual pc spelar inte så stor roll - dom fungerar på samma sätt och är inte så svåra att komma igång med.
Citera
2022-11-01, 09:13
Medlem
Pusts avatar
Ni kan glömma att få igång spelet direkt ur boxen i Win10/11. Det är att emulera Win9x eller Win3.1 i 86Box eller PCEm som gäller. Att virtualisera Win9x är också ett alternativ men med moderna AMD Ryzen processorer är det lite sisådär enligt min erfarenhet. Bättre att emulera det.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in