2011-03-26, 10:25
Medlem
AldoRaines avatar
Jag är dels ute efter böcker som har fokus på mat och dess utseenden, dekorationer/garnering. Finns någon sådan?

Sen vill jag ha tips på bra böcker med desserter av hög kvalité. Gärna av konditorer som är med har varit med i kocklandslaget. Conrad har kanske släppt någon bok?

Tacksam för svar!
Citera
2011-03-26, 14:07
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Jag är dels ute efter böcker som har fokus på mat och dess utseenden, dekorationer/garnering. Finns någon sådan?

Sen vill jag ha tips på bra böcker med desserter av hög kvalité. Gärna av konditorer som är med har varit med i kocklandslaget. Conrad har kanske släppt någon bok?

Tacksam för svar!
Jan Hedh och Klas Andersson har gjort en bok som heter "Passion för desserter" och det är kanske något sådant du letar efter?
Citera
2011-03-26, 18:18
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Jan Hedh och Klas Andersson har gjort en bok som heter "Passion för desserter" och det är kanske något sådant du letar efter?

Typ något sådant.
Citera
2011-03-27, 03:56
Medlem
JonDs avatar
Bon Appetit Desserts är en, enligt mig, bra dessertkokbok. Dess enda nackdel är att det är allt för få foton.
Citera
2011-03-27, 09:52
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonD
Bon Appetit Desserts är en, enligt mig, bra dessertkokbok. Dess enda nackdel är att det är allt för få foton.

Tack för tipset, synd på bilderna bara.
Citera
2011-03-27, 11:45
Medlem
Feadogs avatar
Ett par böcker med mycket bilder på spännande uppläggningar är A day at El Bulli och The Fat Duck Cookbook. Kolla på dem om du vill ha inspiration kring matens utseende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in