2011-03-26, 11:46
Medlem
Om du gång på gång får frågan om du är 14 år så kanske dina inlägg inte är så vettiga som du tror. De kanske är ganska omogna?
2011-03-26, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Om du gång på gång får frågan om du är 14 år så kanske dina inlägg inte är så vettiga som du tror. De kanske är ganska omogna?

Nej, jag skriver aldrig inlägg som "tar du den i tvåan" eller något liknande. Dessutom hänger jag mest i politik och vapen forumet.
2011-03-26, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uberlight
Nej, jag skriver aldrig inlägg som "tar du den i tvåan" eller något liknande. Dessutom hänger jag mest i politik och vapen forumet.
Öh. Det är ju inte inlägg som "tar du den i tvåan" som brukar resultera i den frågan. Det är när folk helt enkelt för ett omoget resonemang, och folk kan minnas att de resonerade på det sättet när de var unga och omogna.

Nu har jag ju inte läst alla dina inlägg, men det kanske finns ett skäl till att du har fått frågan flera gånger, och att jag aldrig har fått den?
2011-03-26, 12:20
Medlem
Flippkids avatar
Frågar inte pga. att du skriver omoget eller så bara av ren nyfikenhet, men hur gammal är du då?
2011-03-26, 12:25
Medlem
ojns avatar
Nästan lika irriterande är användare som inte orkar läsa igenom en tråd med <20 inlägg innan de postar en fråga vars svar redan återfinns i sagd tråd.
2011-03-26, 15:45
Medlem
Sedan är ju frågan om ålder vanligare i vissa forumsdelar. Tex Relationer och samlevnad, då vissa typer av problem i tex ett förhållande är vanligare i olika delar av livet (tex under tonåren). I Barn och Familj-forumet kan samma fråga också tycka upp då olika familjeproblem uppstår i samma faser.

Så om man får frågan om åldern så beror det inte enbart på att man stavar som en kratta. Man kan tex vara en äldre tonåring (18-19 år) och ha vissa problem som är typiskt för den åldern. Därmed kan man få samma fråga av olika anledningar, i alla fall här på Flashback.

Ibland kan man faktiskt få bättre svar (och därmed hjälp) om man anger sin ålder. Men oftast är det totalt orelevant.
2011-03-26, 16:22
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Därför att de flesta här inte kan hålla sig till att diskutera saken, utan istället måste angripa personen. Idiotförklaringar, ifrågasättande av ålder och andra generella saker ("du måste vara blatte", "du måste vara nazist", "du måste vara....") är vad de tar till först i brist på mer specifika påhopp. Men man ser direkt att personer som går ut med lite mer info om sig själva får helt andra personangrepp när alla vet vad de kan angripa.

Mobbarmentalitet och att söka efter svagheter är vad det är.
2011-03-26, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flippkid
Frågar inte pga. att du skriver omoget eller så bara av ren nyfikenhet, men hur gammal är du då?

18
2011-03-27, 11:38
Medlem
core_s avatar
Nja, det är mer för Laidback än Flashback

Låst
/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto