2011-03-26, 09:56
Bannlyst
Under de månader jag har varit medlem har jag sett och fått frågor om hur gammal jag är bara för att de tycker att jag skriver som en 14 åring. Det är så jäkla störande, bara för att jag då(enligt någon) inte skriver som en 18 åring så måste de ställa samma fråga istället för att diskutera eller svara på frågan jag ställer i någon tråd. Så jäkla barnsligt.

Så ni som gör det, förklara varför? Fastän jag skulle veta att en viss person skulle vara minderårig skulle jag skriva ett vettigt inlägg istället för att börja fråga hur gammal den personen är.
2011-03-26, 10:00
Medlem
Eyedols avatar
" Åldersgräns: 18 år. Det är inte tillåtet att bli medlem på Flashback Forum ifall man är minderårig. Dessa blir avstängda utan varning. "
2011-03-26, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
" Åldersgräns: 18 år. Det är inte tillåtet att bli medlem på Flashback Forum ifall man är minderårig. Dessa blir avstängda utan varning. "

Jovisst, men bara för att man "misstänker" att nån är det kan man skriva ett vettigt inlägg för jag har fått sådana frågor och jag är 18.
2011-03-26, 10:03
Medlem
ojns avatar
Troligtvis får de väl en kick av att lyckas avslöja någon och få denne bannlyst. Men det är bara att rapportera inläggen då de ytterst sällan är on topic.
2011-03-26, 10:07
Medlem
peffe22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyedol
Så det är enbart därför du försöker få dom avstängda från sidan?

Själv så försöker jag att behålla dom som även är under 18 då väldigt många diskuterar på hög nivå, iallafall högre än din som bara kör en Quote på reglerna.. och du var hur gammal Eyedol?

Folk som inte ens kan svara på inlägg utan som måste gå off-topic är extremt störande.
2011-03-26, 10:14
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Ibland kan ju åldern vara ganska relevant vid frågor om hjälp gällande droger och liknande saker, utgår man ifrån att personen är minst 18 år så kan man ge ett svar som kanske inte skulle vara så lämpligt ifall det visade sig att personen bara är 14. Och kanske kan det vara av betydelse om personen man svarar bara 18 eller 35 också så alla frågor om en persons ålder behöver inte vara helt galna. Däremot finns det ju många som missbrukar detta precis som de sk trolljägarna gör och det är en annan femma.
2011-03-26, 10:16
Medlem
Jag tror inte jag har sett någon fråga hur gammal någon är.
2011-03-26, 10:26
Medlem
Eyedols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peffe22

Själv så försöker jag att behålla dom som även är under 18 då väldigt många diskuterar på hög nivå, iallafall högre än din som bara kör en Quote på reglerna.. och du var hur gammal Eyedol?

Folk som inte ens kan svara på inlägg utan som måste gå off-topic är extremt störande.

Hur var det offtopic? Anledningen till att folk hetsar över att någon är under 18 är precis som ojn skriver; De får en kick när de lyckas få någon att bli banned. Precis som det står i reglerna.
2011-03-26, 10:28
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uberlight
Under de månader jag har varit medlem har jag sett och fått frågor om hur gammal jag är bara för att de tycker att jag skriver som en 14 åring. Det är så jäkla störande, bara för att jag då(enligt någon) inte skriver som en 18 åring så måste de ställa samma fråga istället för att diskutera eller svara på frågan jag ställer i någon tråd. Så jäkla barnsligt.

Så ni som gör det, förklara varför? Fastän jag skulle veta att en viss person skulle vara minderårig skulle jag skriva ett vettigt inlägg istället för att börja fråga hur gammal den personen är.

Eftersom du ställer din fråga till dem som svarar med att fråga om din ålder så kanske jag inte är rätt person att svara i din tråd, men jag tror att det finns ett samband mellan att fråga om en persons ålder och att skriva andra nonsenssvar.

De som skriver nonsenssvar är ryggdunkare som aldrig vågar ha en egen åsikt utan endast agerar ryggdunkare till andra medlemmar.

Så mitt råd till dig är att ignorera ryggdunkarna och koncentrera dig på att diskutera de ämnen som intresserar dig.

Det finns många intressanta ämnen att diskutera på Flashback och lika många intressanta åsikter att ta ställning till. Så det är slöseri med tid att koncentrera sig på nonsenssvar och ryggdunkare som inte tillför något.
2011-03-26, 10:31
Medlem
nekropedofilis avatar
Anledningen är att de flesta under 18 år, inte alla, men de flesta, klarar inte av att hålla en jämn nivå på forumen. Hur kul är det med p12r som dräller omkring här?
2011-03-26, 10:33
Medlem
Om någon skriver dåligt så brukar alla fråga hur gammal man är.
Ignorera dom bara.
2011-03-26, 10:49
Medlem
Ja!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peffe22

Det är ju just för att de inte har gjort det som någon frågar hur gamla de är. De har bevisat att de inte kan föra en mogen diskussion, och därför är det skönt att hänvisa till reglerna och lätt fixa bort dem.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in