2012-02-20, 11:31
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaskinka
Så det är alltså inte illuminati som produktplacerar sin symbol och de existerar alltså inte ens på riktigt? Vilken annan typ av mäktig organisation menar du skulle ha som intresse att visa upp en symbol med en pyramid/triangel och ett öga?

Det är väldigt typiskt för konspirationsteoretiker att inte ha någon riktig teori om hur det ligger till. Istället säger ni bara ATT något är konstigt utan att riktigt specificera vad det är. Smidigt för er då man aldrig kan motbevisa er eftersom ni aldrig hävdar något. Du säger att du aldrig hävdat att illuminati existerar, så du tror alltså inte de existerar då?

Men herre gud är du trög på riktigt eller låtsas du bara?

Citat:
Så det är alltså inte illuminati som produktplacerar sin symbol och de existerar alltså inte ens på riktigt?

Det vet jag inte, jag säger varken bu eller bä.

Citat:
Vilken annan typ av mäktig organisation menar du skulle ha som intresse att visa upp en symbol med en pyramid/triangel och ett öga?

Ancient mystery religion....?

Citat:
Det är väldigt typiskt för konspirationsteoretiker att inte ha någon riktig teori om hur det ligger till. Istället säger ni bara ATT något är konstigt utan att riktigt specificera vad det är.

Jag ställde en fråga, varför dessa symboler? Vad gör de med våra hjärnor. Jag har bara hävdat att de existerar en produkt placering av all seeing eye. Det är jävligt specificerat vad jag menar, att det existerar en produkt placering av all seeing eye.

Citat:
Smidigt för er då man aldrig kan motbevisa er eftersom ni aldrig hävdar något. Du säger att du aldrig hävdat att illuminati existerar, så du tror alltså inte de existerar då?

Jag hävdar att det existerar en produkt placering av all seeing eye. Och när jag har tid ska jag återkomma med bevis ifrån youtube. Jag har aldrig hävdat att illuminati existerar, jag har aldrig hävdat att illuminati inte existerar.

Slutsats ang illuminatis existens, för mig då= JAG VET INTE om illuminati existerar.

Är något mer oklart? Återkommer med bevis, för du orkar ju inte söka själv.
Citera
2012-02-20, 11:49
Medlem
Min fetmarkering:
Citat:
Ursprungligen postat av Byfåne
Jag hävdar att det existerar en produkt placering av all seeing eye. Och när jag har tid ska jag återkomma med bevis ifrån youtube.
Youtube är inte bevis!

Om du ska bevisa att det allseende ögat förekommer mer än motiverat får du:
1. Definiera hur ofta det är motiverat
2. Välja ut en tillräckligt stor population testmaterial
3. Undersöka hur ofta det förekommer och inte förekommer
4. Jämföra med definitionen i 1.

Att säga att det förekommer i en, tio eller 100 sammanhang säger ingenting om man inte först sagt hur ofta det är rimligt att det förekommer, och räkna även där det INTE förekommer.
Citera
2012-02-20, 12:37
Medlem
pizzaskinkas avatar
Citat:
Men herre gud är du trög på riktigt eller låtsas du bara?
Jag vore tacksam om du skippade den där typen av argument. Vi kan väl diskutera sakligt som två vuxna människor. Jag anser inte att dina argument var riktigt tydliga men nu börjar jag förstå ungefär vad du menar. Tack för förtydliganden.

Citat:
Det vet jag inte, jag säger varken bu eller bä.
...
Ancient mystery religion....?

Då borde du vara öppen för alternativa förklaringar till de bevis du pratar om... det är ju bra.

Citat:
Jag ställde en fråga, varför dessa symboler? Vad gör de med våra hjärnor. Jag har bara hävdat att de existerar en produkt placering av all seeing eye. Det är jävligt specificerat vad jag menar, att det existerar en produkt placering av all seeing eye.

Jag hävdar att det existerar en produkt placering av all seeing eye. Och när jag har tid ska jag återkomma med bevis ifrån youtube. Jag har aldrig hävdat att illuminati existerar, jag har aldrig hävdat att illuminati inte existerar.

Slutsats ang illuminatis existens, för mig då= JAG VET INTE om illuminati existerar.

Är något mer oklart? Återkommer med bevis, för du orkar ju inte söka själv.

Jag tror inte att denna symbol gör något med våra hjärnor. Det är ev. möjligt att en symbol som t.ex. coca cola-loggan kan påverka oss beroende på i vilket sammanhang den har blivit presenterade för oss. Det kan säkert vara så att om vissa människor ser coca cola-loggan så kanske de blir sugna på drycken. I detta fall handlar det ju om ett varumärke som är laddat med vissa värden. På samma sätt kan man säkert känna vissa känslor när man ser t.ex. Lacoste- eller Audi-loggorna, som signalerar kvalitet, lyx eller vad det nu är.

När det gäller det allseende ögat finns det inte några liknande värden, i alla fall inte för mig. Det allseende ögat är inte kopplat till något speciellt utom möjligtvis hemliga sällskap och gamla religioner. Men det finns inga mer konkreta känslor/värden kopplade till denna symbol. Rätta mig gärna om jag har fel.

Den enda möjliga teori jag skulle kunna komma på är att vi har blivit programmerade att känna vissa känslor när vi ser denna symbol. D.v.s vi har blivit utsatta för en hemlig reklamkampanj som påverkat oss undermedvetet. Denna teori lär ju finnas hos många konspirationsteoretiker, men jag tror inte på den. Känns alldeles för overklig/paranoid för att vara sann och jag förstår inte hur den skulle kunna genomföras på ett trovärdigt sätt. Tror du på en sån här teori, eller har du någon annan tanke om varför vi hela tiden blir utsatta för allseende ögat?

När det gäller dina "bevis" så vore det kul att se vilka du menar.
Citera
2012-02-20, 13:45
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Jag vore tacksam om du skippade den där typen av argument. Vi kan väl diskutera sakligt som två vuxna människor. Jag anser inte att dina argument var riktigt tydliga men nu börjar jag förstå ungefär vad du menar. Tack för förtydliganden.

Förlåt mig, du har givetvis rätt.

Citat:
När det gäller dina "bevis" så vore det kul att se vilka du menar.

http://www.youtube.com/watch?v=37w96lUcjmY <-- Kolla 3:00 när Patti smith uppenbart vill visa all seeing eye symbolen

http://www.youtube.com/watch?v=_MPZtVwCIeE
http://www.youtube.com/watch?v=h6SYymGVst8
http://www.youtube.com/watch?v=pUWab1gHyA0

http://thesevensecretsociety.yolasit...elebrities.php

Känner du dig inte övertygad, att det finns en uppenbar vilja att visa all seeing eye så säg till.

Jag däremot är övertygad att symbolen inte dyker av en slump, det finns en uttrycklig vilja att folket skall se denna symbol, explicit eller implicit. Min fråga är varför? Är det bara för att störa såna som jag eller finns det någon djupare mening?
Senast redigerad av Byfåne 2012-02-20 kl. 13:50.
Citera
2012-02-20, 14:11
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindq
Min fetmarkering:

Youtube är inte bevis!

Att säga att det förekommer i en, tio eller 100 sammanhang säger ingenting om man inte först sagt hur ofta det är rimligt att det förekommer, och räkna även där det INTE förekommer.

Youtube är visst bevis. Eftersom att materialet som visar är lätt att dubbelkolla. Om pop enbart skulle innefatta hollywood producerad media är jag övertygad om att det skulle råda en "överpresentation" av all seeing eye.

Men jag gillar din vetenskapliga approach, kanske man skulle göra ett systematiskt projekt och fixa hem en drös med filmer och syna i sömmarna. Hade varit ett rätt skönt projekt.
Senast redigerad av Byfåne 2012-02-20 kl. 14:26.
Citera
2012-02-20, 14:13
Bannlyst
Korrekt, jaz-z är med i illuminati, han svarar också luddigt när han får frågor om sina tankar och sympatier med dom. Han är god vän med rockafeller familjen, hans skivbolag sponsrades av rocka familjen, och vad hette hans skivbolag tidigare han ägde?? Precis Roc-a-fella reckords!!

Dom använder jay-z som kan tvätta hjärnorna på dom svarta befolkningen, även beyonce kanye west, rihanna likadant.
Citera
2012-02-20, 15:20
Medlem
pizzaskinkas avatar
Citat:
Förlåt mig, du har givetvis rätt.

http://www.youtube.com/watch?v=37w96lUcjmY <-- Kolla 3:00 när Patti smith uppenbart vill visa all seeing eye symbolen

http://www.youtube.com/watch?v=_MPZtVwCIeE
http://www.youtube.com/watch?v=h6SYymGVst8
http://www.youtube.com/watch?v=pUWab1gHyA0

http://thesevensecretsociety.yolasit...elebrities.php

Känner du dig inte övertygad, att det finns en uppenbar vilja att visa all seeing eye så säg till.

Jag däremot är övertygad att symbolen inte dyker av en slump, det finns en uttrycklig vilja att folket skall se denna symbol, explicit eller implicit. Min fråga är varför? Är det bara för att störa såna som jag eller finns det någon djupare mening?

Intressanta länkar, jag kan dock inte se dessa som några bevis på något speciellt.

Patti Smith har en t-shirt med ett etiopiskt motiv där man kan se ett allsende öga. Hon släppte en skiva med koppling till etiopien vid tiden för intervjun, kanske vill hon göra reklam för denna. Alternativt vill hon flasha med att hon stöttar fattiga länder i Afrika, den typen av engagemang var vanligt på 70-talet. Vad skulle annars anledningen vara? Tror du att hon är medlem i illuminati och därför visar upp sin klubbs symbol för att... vadå? Varför skulle hon göra nåt sånt? Hon kanske bara tyckte det var en fräck t-shirt. Hon var aktiv under hippie-epoken och den typen av uråldrig symbolik var garanterat populär även under denna tid.

När det gäller förekomsten i filmer och andra medier så är symbolen populär. Man måste här ha i åtanke att allseende ögat är en välkänd symbol som symboliserar mystik, antika religioner och hemliga sammanslutningar. Självklart kan man som filmskapare använda sig av denna symbol för att skapa stämning, fram för allt i fantasy/sci-fi och äventyrsfilmer.

Vissa av exemplen i filmerna är ju gränsfall när det gäller om det är det allseende ögat eller inte. Räcker det med en bild på ett öga för att ni skall börja ropa illuminati. Ögat som symbol kan betyda flera saker och såklart användas som symbol för andra saker än just illuminati. Exempelvis kan ett öga betyda vaksamhet, storebror ser dig. gud ser dig, etc.

Frågan kvarstår också: varför skulle illuminati (eller vad man vill kalla det) flasha med sitt varumärke? Det måste ju finnas en anledning som det är värt att bli avslöjad för. Hur kan man hjärntvätta någon bara genom att visa en bild på en triangel/pyramid och ett öga?
Citera
2012-02-20, 15:22
Medlem
pizzaskinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Korrekt, jaz-z är med i illuminati, han svarar också luddigt när han får frågor om sina tankar och sympatier med dom. Han är god vän med rockafeller familjen, hans skivbolag sponsrades av rocka familjen, och vad hette hans skivbolag tidigare han ägde?? Precis Roc-a-fella reckords!!

Dom använder jay-z som kan tvätta hjärnorna på dom svarta befolkningen, även beyonce kanye west, rihanna likadant.

Nej, Jay Z är inte med i illuminati.
Citera
2012-02-20, 15:28
Medlem
Byfånes avatar
Citat:
Min fetmarkering:

Youtube är inte bevis!

Citat:
Intressanta länkar, jag kan dock inte se dessa som några bevis på något speciellt.

Patti Smith har en t-shirt med ett etiopiskt motiv där man kan se ett allsende öga. Hon släppte en skiva med koppling till etiopien vid tiden för intervjun, kanske vill hon göra reklam för denna. Alternativt vill hon flasha med att hon stöttar fattiga länder i Afrika, den typen av engagemang var vanligt på 70-talet. Vad skulle annars anledningen vara? Tror du att hon är medlem i illuminati och därför visar upp sin klubbs symbol för att... vadå? Varför skulle hon göra nåt sånt? Hon kanske bara tyckte det var en fräck t-shirt. Hon var aktiv under hippie-epoken och den typen av uråldrig symbolik var garanterat populär även under denna tid.

När det gäller förekomsten i filmer och andra medier så är symbolen populär. Man måste här ha i åtanke att allseende ögat är en välkänd symbol som symboliserar mystik, antika religioner och hemliga sammanslutningar. Självklart kan man som filmskapare använda sig av denna symbol för att skapa stämning, fram för allt i fantasy/sci-fi och äventyrsfilmer.

Vissa av exemplen i filmerna är ju gränsfall när det gäller om det är det allseende ögat eller inte. Räcker det med en bild på ett öga för att ni skall börja ropa illuminati. Ögat som symbol kan betyda flera saker och såklart användas som symbol för andra saker än just illuminati. Exempelvis kan ett öga betyda vaksamhet, storebror ser dig. gud ser dig, etc.

Frågan kvarstår också: varför skulle illuminati (eller vad man vill kalla det) flasha med sitt varumärke? Det måste ju finnas en anledning som det är värt att bli avslöjad för. Hur kan man hjärntvätta någon bara genom att visa en bild på en triangel/pyramid och ett öga?

Oj, trodde inte att du besatt sådan Patti Smith kunskap =) Nåväl, med viss glädje läser jag din argumentation och hoppas såklart att du har rätt, det bra med motstånd så man inte blir en galen konspirationsteoretiker... Det man skulle behöva göra är det som lindq föreslår. Utvärdera det systematiskt, på en sk vetenskaplig nivå.
Citera
2012-03-06, 10:41
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Nej, Jay Z är inte med i illuminati.

Där är jag lite tveksam.
Är det nån som har information om Roc-A-Fella Records är fristående eller om dom går under Song BMG eller något sånt?
Dom grundades -96 då det inte var lika stort hype omkring Illuminati och NWO, så namnet kan inte vara för att provicera.

Jag rekomenderar att se http://www.imdb.com/title/tt0236348/
Nog för att det är töntig film, men tror budskapet är väldigt väldigt nära verkligheten i dagens musik.
Citera
2012-03-07, 20:44
Medlem
Alltings avatar
Citat:
(Mina markeringar)

Det allseende ögat är en kristen symbol, och har varit det sedan renässansen.

Det allseende ögat? I form av logos eller det "Horus" som rör solgudar och de som ofrivilligt dyrkar dessa när symboliken etsar sig fast med ett innehåll? Kristendomen har lite eller ingenting att göra med all den information som symboler kan innehålla. Det är shit happening, face it or don't om du är tillräckligt ignorant kanske du inte tar in subliminala budskap som symboler lätt anspelar på. Läs lite om alkemins grunder om du är öppen för hur mäktig symbolik kan vara om den används på fel eller rätt sätt.
Citera
2012-03-07, 21:42
Medlem
LGDs avatar
Ja, jag vet inte riktigt vad Jay-Z pratar om alla gånger, men så här tyckte han i alla fall 1996;

http://www.youtube.com/watch?v=Elbr3Vtk8e4

''Even you´re closest friends can become you´re enemy on that, over the eye on the dollar bill, you know that evil, that the evil, the devil, that evil devil''

Lite svårt att förstå vad karln menar. Men att han används som en produkt, av den smutsiga och ondskefulla musikindustrin nu för tiden, tycker jag inte det råder några tvivel om.

http://www.youtube.com/watch?v=LB_pBNPsHeE

Denna intervju, vet jag inte riktigt hur gammal den är, men jag tror inte det är Jay-Z själv som bestämmer vad som ska vara med i hans videor, eller vad för symboler som ska visas under konserter.
Han får sina kosing, sen är han nog nöjd med det, och bryr sig inte riktigt om vad som visas på scen.

Frid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in