2011-03-25, 22:24
Medlem
Roade mig i eftermiddags med att skicka lite provocerande frågor i aftonbladets chatt med socialdemokraterna. Blev väldigt förvånad när min fråga dök upp och ännu mer förvånad över det svar de gav.

Min fråga:
Citat:
Varför anses det så illa att vara sosse? Vad tänker ni göra åt det?

Deras svar:
Citat:
Jag tror det har att göra med att många drömmer om att bli något annat än sitt ursprung, att nå framgång och bli rika. Och tyvärr förknippas vi med landsbygd, forntid och hjälp åt svaga. Det måste vi ändra på, kvickt!

Har funderat på det svaret hela dagen. Är socialdemokraterna verkligen i sådan kris att de t.om. själva erkänner att det anses illa att vara sosse? Var det rätt av deras företrädare att uttala sig så här pessimistiskt?

Liten bild
Större bild
Senast redigerad av klassare 2011-03-25 kl. 23:16.
Citera
2011-03-25, 22:26
Medlem
You-got-claweds avatar
Hahaha! Fucking amazing!
Citera
2011-03-25, 22:27
Medlem
RandomAccs avatar
Standard svaret är väl att bemöta frågorna med "Du har rätt och just det försöker vi aktivt ändra på!"
Citera
2011-03-25, 22:33
Medlem
htebacinoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klassare
Roade mig i eftermiddags med att skicka lite provocerande frågor i aftonbladets chatt med socialdemokraterna. Blev väldigt förvånad när min fråga dök upp och ännu mer förvånad över det svar de gav.

Min fråga:

Deras svar:

Har funderat på det svaret hela dagen. Är socialdemokraterna verkligen i sådan kris att de t.om. själva erkänner att det anses illa att vara sosse? Var det rätt av deras företrädare att uttala sig så här pessimistiskt?

bild

Utnyttja detta till vår (höger) fördel! Skicka till expressen eller dylikt, detta är förstasidesstoff!

Riktigt bra gjort av dig, kudos!
Citera
2011-03-25, 22:38
Medlem
Ultimatrixs avatar
Ladda upp bilden så man slipper ladda ner bilden för att se den:
http://image.bayimg.com/caecnaadk.jpg

Rätt roligt svar hon gav, vad fan ska man ha för mål i livet då? Att bli fattigare?
Citera
2011-03-25, 23:03
Medlem
Hör att det är många andra som också reagerar på det här konstiga svaret. Menar du allvar med förstasidesstoff? Skulle ju kunna göra det jobbigt för en viss Johanna Graf isf. Skulle jag själv vara politiker så skulle jag aldrig i livet bekräfta en sådan bild av mitt parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in