• 8
  • 9
2011-04-17, 14:43
Medlem
Powens avatar
Hur mycket skulle vara rimligt att klara sig p i mnaden d?
Citera
2011-04-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powen

Variablerna r stora.

1: Pluggar man d gr det t mindre pengar.
2: Bor man i Isaan d gr det t mindre pengar.
3: Vill man bo vid stranden d gr det oftast t mer pengar.
4: Vilken standard p boendet vill man ha.
5: Vilken sorts mat vill man ta.
6: Har man ngra hobbys som tuggar upp tid om man inte pluggar.
7: Hur ofta vill man supa och hur mycket dricker man.
8: Hur gammal man r. Desto ldre innebr oftast hgre krav p boende osv.
9: Bor man nra grnsen till ett land dit man kan ka fr att frnya sitt visum.
10: Hur vl knner man till Thailand.

Det skiljer ngot otroligt mellan olika delar av Thailand drfr blir det svrt (som du kan se av diskussionen i den hr trden), att enkelt generalisera. Men jag skulle sga att om man bor i Bangkok och man varken jobbar eller pluggar, d skulle minimum fr mig vara runt 7 000 SEK, detta r tillrckligt hgt fr att om ngot ovntat skulle hnda d kan man "rdda" situationen. Samtidigt r det ganska lgt, din festpotential r ganska lg och det blir inte ett liv i lyx.

7 000 r absoluta minimum fr mig och i detta ingr allt frn frskring till mat och boende. Skulle jag rekommendera en vettig budget d blir det 10 000 SEK, nu kan du festa runt, du behver inte vnda p slantarna, du kan bo centralt osv.
Citera
2011-04-18, 18:10
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen

Vnta, har du lst trden?

Eller frgar du nd efter att vi har diskuterat fram och tillbaka i 8 sidor utan att inte kommit fram till ngot vettigt svar?

Du kan leva p 500B om dagen. Men d har du inte speciellt roligt.

Sen kan du (om du kmpar som vissa i den hr trden uppenbarligen gjort) gra av med 10.000B p en dag ocks

Sen r ju inte varje dag den andra lik s ngonstans mellan 5.000SEK och 30.000SEK kanske?
Citera
2011-04-18, 21:58
Medlem
samuels avatar
Ett exempel:

Jag frun var i Thailand/Kambodja/Vietnam i 60 dagar 11 januari - 11 mars i r. Gjorde 31 dyk per person. kte p en del utflykter. kte runt ganska mycket ver huvudtaget, brnde inte pengar i ondan, men sparade inte heller. Bodde p hotell bokade genom Agoda, 250-500 SEK per natt. t ute hela tiden. r dremot inga festare s ngon alkohol att rkna med drack vi inte.

Totalt landade detta p ca 85 000 fr oss bda.
Citera
2013-02-26, 02:12
Medlem
Zomams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackmustach
Hur r priserna i dagslget i thailand? Jag tnker mest lgenhets hyra och mat fr en person. Hur mycket kostar p ett ungefr om man lever i thailand permanent och lever ett vanligt liv med lgenhets hyra, mat och elrkning? Klarar man med 3000kr i mnaden?

Skulle aldrig kt jorden runt och sen leva som en uteliggare. Stanna hemma fixa mer cash sen dra och lev livet
Citera
2013-02-26, 03:04
Medlem
Marlizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zomam
Skulle aldrig kt jorden runt och sen leva som en uteliggare. Stanna hemma fixa mer cash sen dra och lev livet

Brukar du ofta svara p nstan 2r gamla trdar?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in