2011-03-25, 21:13
Medlem
MyBBes avatar
Hej, jag ska göra ett script hade jag tänkt mig och den ska ta bort och ersätta ett par mappar, som jag också vill ska funka på andra datorer och inte bara min, och då till problemet..
Mapparna som ska tas bort ligger under t.ex. c/program/hej/randomnamn/tabortdenna.
En av mapparna på vägen heter alltså sällan likadant, men mapparna därefter gör det.

Går det på något sätt ta sig runt detta?
Citera
2011-03-25, 21:27
Medlem
2pks avatar
Varför göra det när du bara kan gå in i "hej" och söka på "tabortdenna" så får du ju upp alla mappar med det namnet och kan ta bort dem? Ingen mening att göra det krångligare än vad det är?
Citera
2011-03-25, 21:28
Medlem
RandomAccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2pk
Varför göra det när du bara kan gå in i "hej" och söka på "tabortdenna" så får du ju upp alla mappar med det namnet och kan ta bort dem? Ingen mening att göra det krångligare än vad det är?

Problemet är att han inte vet vart "tabortdenna" ligger
Citera
2011-03-25, 21:30
Medlem
Vilket språk ska du använda för att skriva scriptet i? I php och asp går det ju använda regexp tex.
Citera
2011-03-25, 21:45
Medlem
MyBBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dudde86
Vilket språk ska du använda för att skriva scriptet i? I php och asp går det ju använda regexp tex.

Kan det heta DOS kanske? Ska bara lägga in t.ex.
"rd /s %ProgramFiles(x86)%\blahablaha" i en .bat fil och köra, riktigt simpelt dvs

(känner mig riktigt värdelös atm )
Citera
2011-03-25, 21:55
Medlem
riXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBBe
Hej, jag ska göra ett script hade jag tänkt mig och den ska ta bort och ersätta ett par mappar, som jag också vill ska funka på andra datorer och inte bara min, och då till problemet..
Mapparna som ska tas bort ligger under t.ex. c/program/hej/randomnamn/tabortdenna.
En av mapparna på vägen heter alltså sällan likadant, men mapparna därefter gör det.

Går det på något sätt ta sig runt detta?

Gissade på att du vill göra en batch-fil, eftersom du skrev "cmd" i trådnamnet..
Testa något liknande detta:
Kod:
@echo off
dir tabortdenna /s | find "Directory of" > _tmpfile
for /f "tokens=3* delims= " %%a in (_tmpfile) do echo %%a
del _tmpfile

Du vill ändra
Kod:
echo %%a
till t.ex.
Kod:
del %%a /q
och kanske justera för om du har svensk version av dir-kommandot.
Citera
2011-03-26, 19:46
Medlem
MyBBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riX
Gissade på att du vill göra en batch-fil, eftersom du skrev "cmd" i trådnamnet..
Testa något liknande detta:
Kod:
@echo off
dir tabortdenna /s | find "Directory of" > _tmpfile
for /f "tokens=3* delims= " %%a in (_tmpfile) do echo %%a
del _tmpfile

Du vill ändra
Kod:
echo %%a
till t.ex.
Kod:
del %%a /q
och kanske justera för om du har svensk version av dir-kommandot.

jag testade detta och det enda som hände var att det stod FIND: felaktig växel. Är det något annat jag behövde ha med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in