2011-03-25, 14:26
Medlem
Som topic lyder, har letat runt men inte hittat något om detta. Blev granskad för att jag räknade fel på reseavdragen. Finns det stor chans att man kommer bli granskad igen även om man gör rätt den här gången?

Ska tillägga att jag inte behövde betala "skattetillägg" eller så men att bevisbördan inte var jätte stark, fick förklara att man var första gångs deklarerare
Citera
2011-03-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten
Som topic lyder, har letat runt men inte hittat något om detta. Blev granskad för att jag räknade fel på reseavdragen. Finns det stor chans att man kommer bli granskad igen även om man gör rätt den här gången?

Ska tillägga att jag inte behövde betala "skattetillägg" eller så men att bevisbördan inte var jätte stark, fick förklara att man var första gångs deklarerare

Det är större chans än om du inte hade haft något fel året innan. Det är det enda svaret man kan ge.
Citera
2011-03-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten

Ja alla som har torskat blir rödflaggade och specialgranskade.
Bevisbördan behöver inte vara stark eller ens några bevis alls då skattesystemet är uppbyggt efter omvänd bevisbörda, dvs om skatteverket påstår någonting så är det du som måste bevisa din oskuld,annars åker du dit
Citera
2011-03-27, 17:23
Medlem
Hur menar du med torskat? Dem köpte mina argument osv men att jag hade räknat fel på milen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in