Citat:
Ursprungligen postat av Skiede
Tjoho!
Som jag har läst i lite andra trådar här på forumet så är ingångslön någonstans mellan 15-20.000kr / månad beroende på stad, företag och hur "duktig" du är..
Jag har själv jobbat i lite över 5 år som kyltekniker och är grymt nöjd med jobbet..
Du är själv mycket av tiden, sköter dig själv, planerar och styr över dig själv. Ju mer självständig du är och hur bra du lyckas med att lösa problemen själv så får du ett riktigt roligt jobb till slut.
Jag tjänar ett par hundralappar under 30 / månad idag så du har ett jobb som ger dig hyffsat betalt.
Utöver det har du oftast en hel del övertid då du inte kl 4 när du egentligen ska sluta bara kan slänga in verktygen i bilen och dra hem när frysen står och tinar t.ex..
Sen har du även jour oftast vilket även det ger ersättning..
Utöver det har du ju möjligheter att sätta upp Luft/Luft samt Luft/Vatten värmepumpar svart, även fyllning utav bilar kan du göra pengar på..
Lycka till
Inte för fem öre att en ingångslön kan ligga på 15000 kr för en heltidstjänst brutto!
Runt 20-25k brutto i ingångslön är nog mer korrekt och då har jag inte ens 1 dag inom branschen.