2011-03-25, 01:08
Medlem
Som rubriken lyder. Går det att få VLC att alltid vara överst på en mac?
Citera
2011-03-25, 01:11
Medlem
Evelors avatar
Menar du hur man ställer in VLC som förstahandsval när man ska spela upp filmer och liknande? För i så fall; bra fråga! Det undrar jag också. Klurigt värre.
Citera
2011-03-25, 01:13
Medlem
snilleochsmaks avatar
Jag har för mig det finns ett program som heter windowshade som ska klara av det. Testa med det!
Citera
2011-03-25, 01:14
Medlem
listigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evelor
Menar du hur man ställer in VLC som förstahandsval när man ska spela upp filmer och liknande? För i så fall; bra fråga! Det undrar jag också. Klurigt värre.

Det var nog inte det han menade. Men det gör du genom att högerklicka på t.ex. en film med filändelsel .avi och sedan väljer "öppna med" och sedan "välj standardprogram" (ungefär något sånt).

TS: Tror det bara ska vara att ställa in under någon meny "Always show on top" eller något liknande.
Citera
2011-03-25, 01:15
Medlem
snilleochsmaks avatar
Citat:

Jag tror hon menar att VLC ska placeras över alla andra fönster.

När det gäller förstahandsval så kan du högerklicka på en film du vill spela upp. Håll sedan in alt och under always open with väljer du VLC.

Edit: Du kan starta en film. I menyraden väljer du "Video" och därunder väljer du float on top.
Senast redigerad av snilleochsmak 2011-03-25 kl. 01:17.
Citera
2011-03-25, 01:16
Medlem
Syjuntas avatar
Tyvärr har jag ingen aning om just det problemet men jag kan hjälpa till med vad Evelor undrar över.

Citat:

Du högerklickar på en videofil och väljer "visa info". Väl i menyn finns det en "öppna med" flik. Välj VLC och tryck på ändra alla så ska den ha ändrat om så att VLC är "default".

EDIT: Ja precis som han sa ovan mig. Lycka till
Citera
2011-03-25, 01:19
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 814773
Som rubriken lyder. Går det att få VLC att alltid vara överst på en mac?
Starta VLC -> Preferences -> Video -> Kryssa i 'Always on top' -> Starta om VLC -> Voilá
Citera
2011-03-25, 01:32
Medlem
Evelors avatar
Haha åh, vad dum jag är! Jag skyller på en blandning av att jag fortfarande har PC-mössan på ibland och att jag är så djupt imponerad av min kära Mac att jag ofta tror att den kan läsa mina tankar. Jag blir därför rätt handfallen när jag väl måste göra något själv. Tack så mycket!
Citera
2011-03-25, 01:49
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Men fan va svårt ni ska göra det för er, det är ju inte Windows vi pratar om!

Klicka på Video längst upp och Flyt överst, klart.
Citera
2011-03-25, 01:52
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PLACEBOiSTiC
Men fan va svårt ni ska göra det för er, det är ju inte Windows vi pratar om!

Klicka på Video längst upp och Flyt överst, klart.
Men då försvinner det när man stänger av VLC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in