Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-25, 00:17
Medlem
archipelagos avatar
Hittade min gamla Creative Zen Vision M när jag städade, fullproppad med gamla bilder och musik.
När jag kopplade in den i datorn så råkades den formateras och allt är nu borta... Jag har dock laddat ned Recuva för att återställa hårddisken.
MEN det fungerar inte för att datorn visar MP3-spelaren som en bärbar enhet och inte som en hårddisk. Detta gör så att programmet inte kan hitta den och återställa hårddisken.

Hur gör jag för att ändra så att den visas som en hårddisk?
Finns det något annat sätta jag kan återställa den på? (Bilder, filmer samt musik)

Kör med Windows 7.

Tack så mycket på förhand!
Senast redigerad av archipelago 2011-03-25 kl. 00:25.
Citera
2011-03-25, 06:31
Medlem
https://www.flashback.org/t1496651

I värsta fall får du ta ut hårddisken och koppla den intern i din stationär dator. Du får hoppas att den är tillräckligt ny så att det är en SATA hårddisk. Är det den äldre IDE så behöver du en adapter.
Citera
2011-03-25, 08:15
Medlem
roleones avatar
Du kan även använda dig utav en usb till sata-kabel, men jag skulle föredra att öppna den och koppla disken direkt alla dagar. USB blir bara en flaskhals.
Citera
2011-03-25, 08:23
Medlem
archipelagos avatar
Tack för svaren!

Så det enda alternativet är att ta isär spelaren?
Det går alltså inte att koppla den som vanligt med USB?
Citera
2011-03-25, 13:59
Medlem
Det är "Plan C"
"Plan B" är att testa andra programmen i länken jag gav (ett av mina inlägg).

"Plan A" är det massor som vi misstänker att du kan ha missta eller gjort fel men vi orka inte tjata på dig att göra om, göra rätt och kolla igen för det lär ändå sluta där du är nu.
Senast redigerad av panpo98 2011-03-25 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in