2011-03-24, 22:48
Medlem
danny79s avatar
Är frukostflingorna så nyttiga som dom säger. Exempelvis havre fras och Kellogs special k. Finns säkerligen mer flingor som ska vara nyttigare.
Vad äter ni och vad är sant?
Citera
2011-03-24, 23:10
Medlem
Dreass avatar
Vad är nyttigt? Fibrer i hög utsträckning är inte bra.

Jag äter special K 1-2ggr per dag, men det är för att det är lätt att äta och ganska kolhydratsrikt. Skulle jag försöka få i mig en väl sammansatt måltid hade inte Special K varit mitt första val.
Citera
2013-07-01, 10:38
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danny79
Är frukostflingorna så nyttiga som dom säger. Exempelvis havre fras och Kellogs special k. Finns säkerligen mer flingor som ska vara nyttigare.
Vad äter ni och vad är sant?

Kellogs har ändrat receptet till K Special samt minskat storleken på standardförpackningen från 500 till 350 gram. Resultatet är en flinga som smakar som Frosties, inte är ett smack bättre (jämförde innehållsförteckningarna innan de riktiga K-Special försvann) och dessutom 10-20% dyrare. Snacka om att göra bort sig.

Utgångspunkten för att K-Special skulle vara nyttiga, är inte innehållet utan att man bara äter 30 gram (som är portionsstorleken enligt förpackningen). Det är mat för en anorektiker. Jämför K-Special som har 1,5 gram fett per 100 gram i jämförelse med Corn Flakes som har 0,9 gram.

Svaret på frågan är, "nä K Special är inte nyttiga - varken de gamla hederliga eller de nya och dyrare". Själv har jag trots att de inte är nyttiga, ätit K Special i 25-30 år, från och till. Nu är det pga av den nya sötsmaken och det högre priset slut med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in