2011-03-24, 22:48
Medlem
danny79s avatar
r frukostflingorna s nyttiga som dom sger. Exempelvis havre fras och Kellogs special k. Finns skerligen mer flingor som ska vara nyttigare.
Vad ter ni och vad r sant?
Citera
2011-03-24, 23:10
Medlem
Dreass avatar
Vad r nyttigt? Fibrer i hg utstrckning r inte bra.

Jag ter special K 1-2ggr per dag, men det r fr att det r ltt att ta och ganska kolhydratsrikt. Skulle jag frska f i mig en vl sammansatt mltid hade inte Special K varit mitt frsta val.
Citera
2013-07-01, 10:38
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danny79
r frukostflingorna s nyttiga som dom sger. Exempelvis havre fras och Kellogs special k. Finns skerligen mer flingor som ska vara nyttigare.
Vad ter ni och vad r sant?

Kellogs har ndrat receptet till K Special samt minskat storleken p standardfrpackningen frn 500 till 350 gram. Resultatet r en flinga som smakar som Frosties, inte r ett smack bttre (jmfrde innehllsfrteckningarna innan de riktiga K-Special frsvann) och dessutom 10-20% dyrare. Snacka om att gra bort sig.

Utgngspunkten fr att K-Special skulle vara nyttiga, r inte innehllet utan att man bara ter 30 gram (som r portionsstorleken enligt frpackningen). Det r mat fr en anorektiker. Jmfr K-Special som har 1,5 gram fett per 100 gram i jmfrelse med Corn Flakes som har 0,9 gram.

Svaret p frgan r, "n K Special r inte nyttiga - varken de gamla hederliga eller de nya och dyrare". Sjlv har jag trots att de inte r nyttiga, tit K Special i 25-30 r, frn och till. Nu r det pga av den nya stsmaken och det hgre priset slut med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in