2011-03-24, 21:51
Medlem
melvin.s avatar
Jag har skrivit ett program på datorn, som då är sparat som en .exe-fil. Jag skulle vilja kunna köra programmet på min mobil (HTC Desire), genom att konvertera det till en .apk-fil (efter att ha läst på lite tror jag att det vore det enklaste). Dessvärre lyckas jag inte hitta någon konverterare för .exe till .apk. Är inte alltför insatt i hur exe- och apk-filer fungerar, och undrar helt enkelt om det finns något enkelt sätt att köra ett simpelt program skrivet i c++ i mobilen?
Citera
2011-03-24, 22:00
Medlem
En APK-fil innehåller så mkt mer än bara programmet, bl.a. manifest-fil för vilken access programmet ska få och sånt.. Det lättaste vore om du anropade c++-programmet via ett javaprogram som är skapat specifikt för androidplattformen. Jag har svårt att se en lättare lösning än den.

/Foooo
Citera
2011-03-24, 22:12
Medlem
Celenos avatar
Är du helt säker på att du har skrivit ett program i C++?

Just asking...
Citera
2011-03-25, 13:06
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Är du helt säker på att du har skrivit ett program i C++?

Just asking...

Skulle precis fråga mej detsamma. Ganska intressant faktiskt.

Men som tidigare har sagt, om du inte vet att du inte direkt kan konvertera en .exe till .apk så kanske du ska börja läsa: http://developer.android.com/guide/t...llo-world.html
Citera
2011-03-25, 18:17
Medlem
_ZoutHs avatar
Är det ens möjligt? Appar/program för Android är skrivna i java nämligen. Låter mycket bättre att skriva det i java från början.
Citera
2011-03-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _ZoutH
Är det ens möjligt? Appar/program för Android är skrivna i java nämligen. Låter mycket bättre att skriva det i java från början.
Ja, apparna, men inte kärnan och en massa andra grejer. Det vore nog omöjligt.
Om han har skrivit programmet själv så lär han ha källkoden och då kan han säkert kompilera det till att köra på android. Sen får han väl göra en Activity (i java) som kör hans program på mobilen.

Vill man helt kontrollera sensorer o dyl i realtid i android så räcker det inte med java.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in