• 1
  • 2
2011-03-24, 20:44
Medlem
Fjuxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Är inte hundra på om dom är ihop slagna eller två skillda, men ska kolla imorgon.

Gör gärna det, kunde vara roligt att veta!
Citera
2011-03-24, 23:59
Medlem
BesserWissers avatar
Jag menar alltså vad jag behöver för att köra en hjullastare på väg och ploga/lyfta bort snö (vilket av de nu brukar göra).
Citera
2011-03-25, 14:43
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Jag menar alltså vad jag behöver för att köra en hjullastare på väg och ploga/lyfta bort snö (vilket av de nu brukar göra).

Inlägg 2 och andra stycket.
Citera
2011-03-26, 13:19
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjuxan
Gör gärna det, kunde vara roligt att veta!

Det är samma om jag har fattat saken rätt, hittade den här som kan vara till lite nytta.

http://www.trafikverket.se/PageFiles...utbildning.pdf
Citera
2011-03-26, 14:15
Medlem
Fjuxans avatar
Citat:
Det är samma om jag har fattat saken rätt, hittade den här som kan vara till lite nytta.

http://www.trafikverket.se/PageFiles...utbildning.pdf

Onekligen lite luddigt det där.

Det är skitsamma egentligen, men kunde vara kul att veta.
Citera
2011-03-26, 14:17
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Onekligen lite luddigt det där.

Det är skitsamma egentligen, men kunde vara kul att veta.

Det är det verkligen, förr var tvungen att vara godkänd utbildare av transportstyrelsen för att få hålla dom kurserna, men när dom ändrar reglerna så kommer vem som helst tydligen få utbilda företag på det.
Citera
2011-03-26, 14:27
Medlem
Fjuxans avatar
Citat:
Det är det verkligen, förr var tvungen att vara godkänd utbildare av transportstyrelsen för att få hålla dom kurserna, men när dom ändrar reglerna så kommer vem som helst tydligen få utbilda företag på det.

Det får mig att tänka på ADR 1.3 utbildningen, det är utbildning för utomstående som ska hantera farligt gods, så som terminal personal, lagerarbetare osv... den utbildningen får vem som helst hålla i bara "kursledaren" följer MSB's kursplan för en 1.3 utbildning.
Citera
2011-03-26, 18:17
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Det får mig att tänka på ADR 1.3 utbildningen, det är utbildning för utomstående som ska hantera farligt gods, så som terminal personal, lagerarbetare osv... den utbildningen får vem som helst hålla i bara "kursledaren" följer MSB's kursplan för en 1.3 utbildning.

Det tycker jag är riktigt dåligt eftersom det krävs erfarna och utbildade handledare med tanke på vilket stort ämne det är och kan inträffa allvarliga olyckor. är som att skjuta sig själv i nacken av MSB.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in