Citat:
Ursprungligen postat av DirectX
Kortslut minnet? Om du inte vill att det ska fungera efteråt vill säga.. Annars ska det funka de du har gjort
Fungerar det att kortsluta ett USB-minne/SD-kort/CF-kort för att det ska bli helt obrukbart?
Citat:
Ursprungligen postat av Zingon
Man vet aldrig om man kan vara riktigt, riktigt säker, om man inte vet vilken metod personen som försöker återställa datan kan tänkas använda.
Är det så viktigt att det absolut inte får återställas, så elda upp / smält skiten och släng den på skroten.
Mjo, jag hade de tankebanorna också när jag skapde denna tråden. Jag hoppades att jag kanske skulle kunna få mig en mer exakt förklaring till hur det ligger till, men det finns nog ingen sådan. Man kan aldrig vara
helt säker helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Esteem
Prova med
DBAN och skriv över allt igen.
Mjo, DBAN känner jag till. Jag är dock inte familjär med det så jag väntar med att använda det. Jag hittade att CCleaner har en ganska ny funktion som skriver över allt oanvänt utrymme på en enhet och man kan själv välja med hur många pass. Man kan välja om antigen bara det oanvända utrymmet ska skrivas över eller om hela enheten ska skrivas över. Ska se om det fungerar bra, jag hoppas på det i alla fall då jag gillar CCleaners gränssnitt.