2011-03-24, 15:55
Medlem
Xiztecs avatar
Behöver något jag kan göra som efterrätt, har tillgång till begränsade saker såsom mjöl, mjölk socker, smör, bakpulver och sådant ofcourse.

Utöver det har jag inte så mycket mer utöver bananer och frusna bär.
Någon som kan länka ett bra recept som är enkelt och grymt gott?
Citera
2011-03-24, 15:56
Medlem
Catlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Behöver något jag kan göra som efterrätt, har tillgång till begränsade saker såsom mjöl, mjölk socker, smör, bakpulver och sådant ofcourse.

Utöver det har jag inte så mycket mer utöver bananer och frusna bär.
Någon som kan länka ett bra recept som är enkelt och grymt gott?

Tina upp de frusna bären, riv vit choklad över dem och släng in dem i ugnen. Servera med glass.
Citera
2011-03-24, 15:59
Medlem
Xiztecs avatar
Har dock ej tillgång till saker såsom glass och choklad.
Citera
2011-03-24, 16:04
Medlem
jenna20s avatar
Har du bär kan du ju göra en hallonkaka t.ex Finns mängder av recept på internet.
Eller varför inte en vanlig sockerkaka?
Citera
2011-03-24, 17:38
Medlem
negerbarns avatar
Har du kakao och ägg så är kladdkaka en klassiker som alltid fungerar. Servera med bär.
Citera
2011-03-24, 18:35
Medlem
Allt jag kan säga är att,ALLT BLIR SÅ MYCKET GODARE MED SPRIT! Neey,ja skojade lite.
Alltså jag menar i kakor,skall det gärna vara,tex, cognac,baileys,amaretto, alla typer av likörer funkar.Ungefär 2 msk till en normal socker kaka är lagom.
Vill du skoja till det ,finns det många kul smakessenser på ÖB och Media Mark.
Jag har bara provat att "lättfärga" sockerkaka grön,och smaksatt med päronsmak,essens som är till SodaStream.
Citera
2011-03-24, 20:55
Medlem
Mr.Kallestropps avatar
Ett stycke konserverat päron med 1-2 After Eight på. In i Ugnen tills skiten smält. Klart
Citera
2011-03-25, 18:04
Medlem
humpcuts avatar
Hallongrotta^^
Citera
2025-10-01, 17:28
Medlem
Moobs avatar
Min favorit är ta upp fryst mango och låt halvtina lite innan du mixar den med grädde till lämplig konsistens. Ibland stöter jag i kardemumma för ännu smaskigare smak, ibland har jag även chiafrön i och kanske frysta hallon.
Det blir sjukt gott iaf hur man än gör, och är riktigt enkelt. OCh bäst av allt så behövs det varken socker eller mjöl i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in