2013-05-07, 23:53
Medlem
missgucci76s avatar
Ja ha då får man väl skriva ett till inlägg i denna oslo debatt. Seriöst alla dessa oslosvenskar som skriver om blattar/jonkare/horor m m i Oslo... ni måste komma från byar i Dalarna där inget sånt existerar. Ta en tripp till Köpenhamn eller Malmö där allt detta är vardaxmat och har varit det väldigt länge. Tror ni Oslo är enda staden i världen med drogproblem?? Har väl sett hur många narkomaner som helst sätta silar på öppen gata i Köpenhamn. Skillnaden är väl som många säger att Oslo centrum är litet så man kan inte undgå det. I Köpenhamn hänger packet också till på centralstationen men på ena hållet ut mot Istedgade är det värst. Men det är en del av staden... Jag reagerar inte ens längre när detta händer. Lägg till en dj massa gänguppgörelser så bleknar Oslo... Var dessutom i Oslo en helg i somras... helt dj dött. Särskit söndagen, typ 3 pers i stan. Nä nu får ni ger er med allt löjligt snack... Min mormor är norsk och bosatt i Oslo sedan typ 50 år tillbaka och hon säger att det största problemet i Oslo just nu är varken somalierna, hororna eller knarkarna utan zigenarna som flackar runt i stan. Hon är 88 år så kom igen. Lägg till att hon fortfarande tycker att det är hyggeligt att gå genom Grönland.
Citera
2013-05-08, 08:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missgucci76
Ja ha då får man väl skriva ett till inlägg i denna oslo debatt. Seriöst alla dessa oslosvenskar som skriver om blattar/jonkare/horor m m i Oslo... ni måste komma från byar i Dalarna där inget sånt existerar. Ta en tripp till Köpenhamn eller Malmö där allt detta är vardaxmat och har varit det väldigt länge. Tror ni Oslo är enda staden i världen med drogproblem?? Har väl sett hur många narkomaner som helst sätta silar på öppen gata i Köpenhamn. Skillnaden är väl som många säger att Oslo centrum är litet så man kan inte undgå det. I Köpenhamn hänger packet också till på centralstationen men på ena hållet ut mot Istedgade är det värst. Men det är en del av staden... Jag reagerar inte ens längre när detta händer. Lägg till en dj massa gänguppgörelser så bleknar Oslo... Var dessutom i Oslo en helg i somras... helt dj dött. Särskit söndagen, typ 3 pers i stan. Nä nu får ni ger er med allt löjligt snack... Min mormor är norsk och bosatt i Oslo sedan typ 50 år tillbaka och hon säger att det största problemet i Oslo just nu är varken somalierna, hororna eller knarkarna utan zigenarna som flackar runt i stan. Hon är 88 år så kom igen. Lägg till att hon fortfarande tycker att det är hyggeligt att gå genom Grönland.
Okej, då vet vi. Skriv lite mer sammanhängande nästa gång så kanske någon förstår vad det är du försöker att säga.
Citera
2013-05-08, 13:55
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missgucci76
Jaha.

Så vi är bonnläppar som reagerar på det träsk Oslo är..? Du tar dessutom upp Malmö, skithåla nr 1A i norra Europa. Jag har bott i London, Stockholm och i flera andra Europeiska städer och kan handen på hjärtat svära på att i ingen av dessa städer har jag sett knarkare (kvinnor) hala byxor och sätta sig för att dynga mitt framför järnvägsstationen eller mitt i natten blivit fysiskt stoppad av flera luder som tafsat på mig nerifrån och upp men det har jag i Oslo. Ditt inlägg var ett av de mer relativiserande jag läst på ett bra tag. Nej, jag konstaterar den enorma infestering av parasiter i olika nyanser av brunt, den enorma kriminalitet, den nedskräpning, det fiffel, det enorma utbud av droger och den misär som är dagens Oslo. Oslo känns sunkigt och skitigt och det är invandringens fel.
Citera
2013-05-08, 21:55
Medlem
http://www.hegnar.no/okonomi/article727633.ece
Citera
2013-05-18, 10:22
Medlem
Ökänd islamist förvisad från 17-maj-festligheter i Oslo

Citat:
Mohyeldeen Muhammad är så upprörd och kränkt över gripandet och bortförandet under torsdagen att han lovar att det kommer att få konsekvenser.

http://www.exponerat.info/okand-islamist-forvisad-fran-17-maj-festligheter-i-oslo/

Hot hot och åter hot = islam.
Citera
2013-06-15, 07:39
Medlem
Ungdomsliga rånar barn i Oslo

http://avpixlat.info/2013/06/14/ungdomsliga-ranar-barn-i-oslo/
Citera
2013-09-09, 14:47
Medlem
10 ton skräp och bråte bortforslat från zigenarläger

I Oslo fortsatte arbetet under helgen med att rensa upp området runt ett zigenarläger i Sognsvann. Hittills har tio ton bråte, metallskrot, datorskrot, trasig campingutrustning, uttjänta bilbatterier och rostiga cyklar forslats bort.
http://avpixlat.info/2013/09/08/10-ton-skrap-och-brate-bortforslat-fran-zigenarlager/
Citera
2014-05-20, 15:44
Medlem
spoilers avatar
"En norsk kvinna blev överfallen och brutalt våldtagen av två afrikanska män. Men polisen trodde inte på hennes berättelse, och kvinnan tog sitt liv. Först långt efter självmordet får afrikanerna nu sina straff."

http://www.friatider.se/tog-sitt-liv-efter-brutal-gruppv-ldt-kt
Citera
2014-05-21, 11:33
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"En norsk kvinna blev överfallen och brutalt våldtagen av två afrikanska män. Men polisen trodde inte på hennes berättelse, och kvinnan tog sitt liv. Först långt efter självmordet får afrikanerna nu sina straff."

http://www.friatider.se/tog-sitt-liv-efter-brutal-gruppv-ldt-kt

En fruktansvärt tragisk historia som gör en både arg, ledsen och förtvivlad. Det finns ju inte ord för hur vidrigt den här stackars kvinnan har blivit behandlad. Borde inte alla feminister bli alldeles rasande när man läser om sådant här? Eller är det liksom lite skitsamma hur kvinnor blir behandlade om gärningsmännen är negrer?

När jag var i Oslo så upplevde jag staden som enormt mångkulturell, faktiskt mer än Stockholm. Det kanske beror på att stadsdelen Grønland ligger så nära centrum, men jag tyckte att det var negrer och araber precis överallt.
Citera
2014-07-03, 13:34
Medlem
spoilers avatar
"Rita Karlsen, Human Rights Services, skriver att Oslo har nått gränsen för vad staden klarar av gällande invandring. Hon påpekar att norrmän flyttar från staden och invandrare flyttar in. Det råder ett folkutbyte där fler och fler stadsdelar får en majoritet av invandrare. Oslo segregeras och som ett resultat segregeras även skolorna, precis som i Sverige.

Karlsen målar upp Rosengård i Malmö som ett skräckexempel på segregering. 2013 fick Oslo sin första stadsdel där norrmännen är i minoritet. Dessa typer av stadsdelar kommer att öka i Oslo enligt Karlsen. År 2030 kommer Oslo att ha minst åtta utanförskapsområden som påminner om Rosengård där det i princip inte längre bor några norrmän alls. År 2030 kommer sju av Oslos femton stadsdelar att ha en norsk minoritet.

Redan idag har 57 av Oslos 129 skolor en majoritet av elever som inte har norska som modermål. I sex av dessa 57 skolor talar över 90 procent av eleverna ett annat språk än norska. I 20 av dessa 57 skolor talar under en tredjedel av eleverna norska.

Karlsen menar vidare att rapporter och elever hävdar att norska elever offras inom skolverksamheten då invandrare prioriteras resursmässigt. Vi ser precis samma mönster i Sverige.

Karlsen påpekar även att hyllandet av mångfalden ökar i takt med segregeringen och att det sker en s.k. “white flight” i Oslo – där invandrare flyttar in, flyttar norrmän ut. Rosengård är ett sådant exempel i Malmö. Även andra svenska orter, inte minst Örebro, upplever white flight idag, vilket Avpixlat rapporterat om nyligen.

Karlsen avslutar med att påpeka att dagens situation i Oslo är ohållbar och måste åtgärdas genom ett invandringsstopp."

http://avpixlat.info/2014/07/03/invandringsstopp-ar-det-basta-for-oslo/

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Innvandringsstopp-er-det-beste-for-Oslo-7623232.html#.U7RG5pRdWa9
Citera
2014-09-04, 08:09
Medlem
http://www.exponerat.net/video-muslimer-kor-runt-i-oslo-och-vralar-jihadpropaganda-i-megafon/
Citera
2014-09-11, 10:18
Medlem
spoilers avatar
"Ingen av de 283 utlendingene som er pågrepet i 2014 i politiets innsats mot åpne rusmiljøer i Oslo, har fått innvilget asylsøknaden.

«Det er ikke noen som er pågrepet så langt i 2014 som etter pågripelse har fått innvilget søknad om beskyttelse.», heter det i rapporten.

Rapporten gjør opp status for prosjektet som har vært i gang siden 2009, og UDI bekrefter at det er svært sjelden det forekommer at de som pågripes har reelt behov for asyl.

- Asylsøkere som pågripes i forbindelse med innsatsen mot åpne rusmiljøer har nesten aldri beskyttelsesbehov. Dette er personer som misbruker asylordningen og er lite representative for asylsøkere flest. Derfor hurtigbehandler vi disse sakene, sier direktør i UDI Frode Forfang til Aftenposten.

/.../

Nigerianere utgjorde den største gruppen av de pågrepne (89 stykker)."

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Ingen-narkoselgende-asylsokere-trengte-asyl-7696889.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in