2012-06-10, 19:50
Medlem
EasyJoes avatar
Nej håller inte med om att oslo är en skitstad. Jag tycker det är trevligt här och det finns många fina by delar i oslo som tex bygdöy, frogner, national, majorstua, sköyen i vest och kampen/ekeberg/sagene/grünerlökka/lamberseter i öst.

fjordcity/tjuvholmen och barcode byggas for fullt i centrum och det bliver riktig schyst ved opera med nya huvudgata gatan Dronning Eufemias. River allt det gamla slitna drog helvete under bron..

Men jag tycker inte om invandrings politiken och polisens arbeta med kriminaliteten. På torshov är det en mix av etniska nordmän och invandrare. Men det är ganska illa öst från Grönland. Stovner, grorudal = grymt mycket kebab, pakistanare och bmw. Nordmän vill inte ha sina ungar i skolorna i grorudal pga 90% av eleverna är invandrare. Det är fakta jag läste det i aftenposten.
Citera
2012-06-10, 21:34
Medlem
.ANDERSs avatar
När jag ser klippet med legalize snubbarna förstår jag varför jag är emot legalisering
Citera
2012-06-10, 22:51
Medlem
Mr.Goats avatar
Det är fan galet hur MENA-folket kan förpesta överallt de hamnar

Nu har jag aldrig varit i Oslo, men av alla historier att dömma så betér sig blattarna där precis som överallt annars.
Norge är förbannat rikt, men likt förbannat så har de precis samma "integrationsproblem" som oss och alla andra västländer.

idiotin vet inga gränser för den här invandringspolitiken...
Citera
2012-06-10, 22:52
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Skojar du eller? Det är inte alls så längre. Sommaren 2009 tog polisen krafttag och avlägsnade allt vad horor heter från Oslos gator.

Du kan verkligen inte bo i Oslo. Det låter som att du bygger allt du säger på fördomar och gammal skitsnack. Grönland kan jag visserligen hålla med om att det är rätt skummelt, men Lökka är ju bara mysigt och bohemskt. Grunerlökka är verkligen en plats man vill besöka som turist.
Men skämtar du eller? Det är omöjligt att gå mellan Akerbrygge och Oslo s eller på Karl Johan på kvällarna utan att få åtminstånde ett par tre förslag och se minst fem horor, fyra av fem är negresser, resten östeuropéer.

Grönland är ett svart helvete och ingen går trygg på Grunerlökka sent på kvällen. Jag vet, har själv blivit påhoppad där av två typer i 20-års åldern. Den ena som sprang och hoppade mot mig kastade jag ut i gatan, den andra jagade jag iväg ca två kvarter...
Citera
2012-06-11, 03:36
Medlem
VonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EasyJoe
Nej håller inte med om att oslo är en skitstad.

Du är från värmland eller göteborg va? är främst sådana svenskar samt blattar som håller till i Norge.
Då förstör man att du tycker Oslo är fantastiskt med ett sådant snävt perspektiv.
Citera
2012-06-11, 06:33
Medlem
Lycurguss avatar
Sist jag var i Oslo trodde jag att jag kommit till en afrikansk stad uppbyggt av vita.

Möttes av tiggare som satt med skyltar, negrer överallt, knarkhandeln skedde helt öppet och synligt. Man såg tom heroinbollarna vissa av negrerna hade i munnen.

Riktigt sunkig stad måste jag säga. Hade aldrig bosatt mig där med familj iaf. Som att be om att ens dotter kommer ta emot kuk av negrer och bli en knarkare.
Citera
2012-06-11, 18:17
Medlem
EasyJoes avatar
haha jag garvade, men Maria Marijuana är hot

http://www.youtube.com/watch?v=ARkurjBPd1I

och kolla Oslos borgarmäster/top dog fabian stang blir bjuden på hasj
Snubben bara står kvar, polisen gripar helt enkelt inte sådana..

The mayor of Oslo gets sold hasj
http://www.youtube.com/watch?v=-xkNXXxYeBg&feature=plcp

Normänn say no more !
Citera
2012-06-11, 18:22
Medlem
EasyJoes avatar
Idag:

Etnisk norske flytter ut av hovedstaden, SSB-tall viser at antall etniske nordmenn er på vei ned i Oslo. Likevel vokser Oslo rekordraskt.

http://e24.no/makro-og-politikk/etnisk-norske-flytter-ut-av-oslo/20232816
Citera
2012-06-12, 01:38
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Men skämtar du eller? Det är omöjligt att gå mellan Akerbrygge och Oslo s eller på Karl Johan på kvällarna utan att få åtminstånde ett par tre förslag och se minst fem horor, fyra av fem är negresser, resten östeuropéer.

Grönland är ett svart helvete och ingen går trygg på Grunerlökka sent på kvällen. Jag vet, har själv blivit påhoppad där av två typer i 20-års åldern. Den ena som sprang och hoppade mot mig kastade jag ut i gatan, den andra jagade jag iväg ca två kvarter...
Skämtar inte alls. Har verkligen inte uppfattningen att det är så som du beskriver längre. Bor du i Oslo nu eller har det gått ett par år sedan du var där?

Grönland är som du säger ett jävla råtthål. Lökka är dock inte i närheten av den statusen. Visst är det en del skit på nätterna, men det kan lika väl kopplas till etniska norskar som är packade som till invandrare. Det är en ganska attraktiv stadsdel trots allt. Många vill bo där.
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
Du är från värmland eller göteborg va? är främst sådana svenskar samt blattar som håller till i Norge.
Då förstör man att du tycker Oslo är fantastiskt med ett sådant snävt perspektiv.
Ditt inlägg var inte riktat till mig, men jag undrar ändå vilket perspektiv du har. Funderar även på vad du menar med "sådana svenskar".
Citat:
Ursprungligen postat av Lycurgus
Sist jag var i Oslo trodde jag att jag kommit till en afrikansk stad uppbyggt av vita.

Möttes av tiggare som satt med skyltar, negrer överallt, knarkhandeln skedde helt öppet och synligt. Man såg tom heroinbollarna vissa av negrerna hade i munnen.

Riktigt sunkig stad måste jag säga. Hade aldrig bosatt mig där med familj iaf. Som att be om att ens dotter kommer ta emot kuk av negrer och bli en knarkare.
Du kan inte ha rört dig mycket i staden. Du hoppade på t-banan direkt från Oslo S och hoppade av på Grönland och stannade där en helg eller? Eller sitter du och hittar på en massa skit format av saker du har läst?
Citera
2012-06-12, 09:04
Medlem
VonEssens avatar
Citat:
Ditt inlägg var inte riktat till mig, men jag undrar ändå vilket perspektiv du har. Funderar även på vad du menar med "sådana svenskar".

Menar bara Svenskar från mindre byar/städer... de brukar tycka att Oslo är skit häftigt "en stoor stad".

Vet att jag är en arrogant Stockholmare men det är så det brukar låta.
Citera
2012-06-12, 13:39
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
Menar bara Svenskar från mindre byar/städer... de brukar tycka att Oslo är skit häftigt "en stoor stad".

Vet att jag är en arrogant Stockholmare men det är så det brukar låta.
Göteborg är ju större än Oslo
Citera
2012-06-12, 13:47
Medlem
VonEssens avatar
Citat:
Göteborg är ju större än Oslo

Ja jag vet det, fan malmö är större än Oslo.

Med göteborg menar jag typ hela kusten från norska gränsen till skånska gränsen

"Bönder" kanske hade varit en bättre beskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in