2012-06-10, 18:48
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EasyJoe
hmm jag vet inte varför du hoppar på mig hela tiden ? Men så är det som jag ser det.

Om du verkligen menar att polisen har tagit ett krafttag och tagit bort hororna ja då måste du jobba for norges turist och näringslivs avdelning. SÅ ÄR DET INTE. Jag var ute på fredag, och där ''horar'' det som aldrig för. Du är välkommen att kolla där nere.. Dom som är skumma är drog säljarna från Afrika, som kollar på dig som om du var en levande Kentucky fried chicken.
Hoppar på? Jag argumenterar bara mot dig, du behöver inte ta illa upp.

Jag kollar "därnere" väldigt ofta.
Citat:
Ursprungligen postat av MaryBell
Løkka ain't all that it use to be anymore, not at night anyway. But I like St.hanshaugen and Bislet.
Vad menar du egentligen? Att det är tråkigt på Grunerlökka?
Citera
2012-06-10, 18:51
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Hoppar på? Jag argumenterar bara mot dig, du behöver inte ta illa upp.

Jag kollar "därnere" väldigt ofta.

Vad menar du egentligen? Att det är tråkigt på Grunerlökka?

For a woman it's not all that nice and safe anymore, still it's ok most of the time though.
Senast redigerad av MaryBell 2012-06-10 kl. 18:53.
Citera
2012-06-10, 18:53
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
For a woman it's not that nice and safe anymore, still ok though.
Om du menar våldtäktsrisken så är det inget som är unikt för de stadsdelarna. Man kan lätt tro det men det är faktiskt inte så.
Citera
2012-06-10, 18:55
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Om du menar våldtäktsrisken så är det inget som är unikt för de stadsdelarna. Man kan lätt tro det men det är faktiskt inte så.

You got the robberies and the random violence thing too. It hasn't always been that way.
Citera
2012-06-10, 18:58
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
You got the robberies and the random violence thing too. It hasn't always been that way.
Personrån är väl mest förekommande nere i centrum, inte för att jag har några siffror framför mig men har för mig att det är så. Men visst kan jag förstå att man kanske inte känner sig helt trygg på nätterna i de invandrartäta delarna av stan.
Citera
2012-06-10, 19:03
Medlem
VonEssens avatar
intressant nog är en stor del av dessa 80.000 svenskar inga svenskar utan blattar.

Hörde negrer och smutsiga araber snacka svenska och leka svenskar.
Citera
2012-06-10, 19:05
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen
intressant nog är en stor del av dessa 80.000 svenskar inga svenskar utan blattar.

Trust me, they're everywhere!
Citera
2012-06-10, 19:07
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen

Finns det siffror på det? Har aldrig upplevt det som att det skulle vara svenska "blattar" som drar till Oslo.

Leka svenskar? Hur gör man det?
Citera
2012-06-10, 19:10
Medlem
butterbocks avatar
Citat:
Skojar du eller? Det är inte alls så längre. Sommaren 2009 tog polisen krafttag och avlägsnade allt vad horor heter från Oslos gator.

Bor du under en sten? Har själv bott i Oslo i två omgångar, första gången 2006-2008 då var det lagligt med prostitution, Skippergata och gatorna där i kring överöstes med afrikanska- och öststatsprostituerade. 2010 flyttade jag tillbaka och även om den öppna prostitutionen hade minskat något så skedde den ändå helt öppet. För att inte tala om heroinisterna som hade blivit påtagligt fler. Norge är ett jävla skitland och Oslo en jävla skitstad.
Citera
2012-06-10, 19:12
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterbock
Bor du under en sten? Har själv bott i Oslo i två omgångar, första gången 2006-2008 då var det lagligt med prostitution, Skippergata och gatorna där i kring överöstes med afrikanska- och öststatsprostituerade. 2010 flyttade jag tillbaka och även om den öppna prostitutionen hade minskat något så skedde den ändå helt öppet. För att inte tala om heroinisterna som hade blivit påtagligt fler. Norge är ett jävla skitland och Oslo en jävla skitstad.
Heroinisterna håller jag givetvis med om. Har promenerat förbi dom på t-banan i flera år... Angående hororna så är jag av en helt annan uppfattning, har inte fått några erbjudanden på nätterna på flera år.
Citera
2012-06-10, 19:15
Medlem
butterbocks avatar
Citat:
Heroinisterna håller jag givetvis med om. Har promenerat förbi dom på t-banan i flera år... Angående hororna så är jag av en helt annan uppfattning, har inte fått några erbjudanden på nätterna på flera år.

Det kan iofs hända att det har blivit mer centraliserat, inte något som jag tänkte på första gången jag bodde i Olso. Nu senast när jag bodde där så var det främst vid Skippergata å Prinsensgate som det skedde öppet, och man fick obscena erbjudanden när man gick förbi.
Senast redigerad av butterbock 2012-06-10 kl. 19:18.
Citera
2012-06-10, 19:19
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterbock
Helgnätter runt Prinsensgate?
Även där ja. Men jag verkar ju onekligen ha haft tur att döma av det ni andra hävdar.

Edit: Skippergata känns lite som ett undantag eftersom det är den "gamla goda" horgatan sen gammalt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in