Citat:
Ursprungligen postat av DVDG
Det behövs det nog visst det. Jag tolkar det som att du inte har någon sådan utbildning? Eftersom du inte har lyckats "omkullkasta" min teori.
Jag har en fil. kand i religionsvetenskap och har läst 40 poäng socialantropologi. Jag har inget större behov av att omkullkasta din teori, eftersom din teori är helt ovetenskaplig och står bortom all akademisk konsensus.
Citat:
Som Brollio eftersöker, så vore det trevligt med någon annan källa än dig själv. Att kalla det 'vetenskapligt' för att sedan bara hänvisa till dina egna observationer är ju inte så ...vetenskapligt.
Ursprungligen postat av DVDG
Det är inte heller en teori utan en vetenskapligt framställd och bevisa verklighet som jag i dess renaste form har redogjort för [...]
Eller för att tala i klarspråk, all aktad forskning/litteratur i ämnet talar emot dig. Det finns folk som vigt sitt verksamma yrkesliv åt frågan med religionens uppkomst. Du är inte i närheten av en rimlig teoretisk modell.
Vad gäller diskussionen ang araberna som ett utfryst folk, så bör du kanske ta i beaktande att Islam är en abrahamitisk religion. Geografiskt, samhälleligt och kulturellt ingick araberna i samma kontext som de första judarna.
...och du, om du anser att det "står lite" om arabväldet i historieböckerna, är det kanske dags att byta ut ditt val av litteratur. Jag tror att du har tagit dig vatten över huvudet.