Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-24, 19:40
Medlem
MDMAfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crind
Tack så mycket, för det är just dagen efter som skrämmer mig mest när jag står inför en kväll av MDMA.

Dagen efter brukar inte vara några större problem, speciellt inte dom första gångerna man tar MDMA, då kan man till och med må ganska bra dagen efter. När man kört några gånger så brukar det värsta som händer vara att man känner sig lite trött och hängig men inte några större problem.

Citat:
Ursprungligen postat av UKC
Mycket bra guide!

5-HTP verkar vara populärt bland många CS-användare. Köps i hälsokostbutiker har jag förstått, men under vilket namn? Har svårt att förställa mig att det står 5-HTP på burken men jag kanske har fel?

Det är dock ovanligt med 5-HTP i hälsokostaffärer på stan. Men det finns vissa butiker som har så om ni inte hitta i första så spring till nästa. Konstitgt nog finns det många hälsokostaffärer som inte ens hört talas om 5-HTP
Citera
2011-03-25, 10:58
Medlem
Xamples avatar
Anledningen till att 5-HTP inte är så spritt är för att det är en placebo effekt, ja det innehåller serotonin/dopamin men det kan inte ta sig igenom blodbarriärer i hjärnan, dvs det ökar inte mängden på rätt ställe i huvudet, utan enbart i resten av kroppen och bryts ner i levern där det ger noll effekt.
Citera
2011-03-25, 10:58
Medlem
Kinshasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UKC
Mycket bra guide!

5-HTP verkar vara populärt bland många CS-användare. Köps i hälsokostbutiker har jag förstått, men under vilket namn? Har svårt att förställa mig att det står 5-HTP på burken men jag kanske har fel?

Det stod det på min burk iaf, men den köptes via nätet.
Citera
2011-03-25, 13:14
Medlem
Proteges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample
Anledningen till att 5-HTP inte är så spritt är för att det är en placebo effekt, ja det innehåller serotonin/dopamin men det kan inte ta sig igenom blodbarriärer i hjärnan, dvs det ökar inte mängden på rätt ställe i huvudet, utan enbart i resten av kroppen och bryts ner i levern där det ger noll effekt.

Har du källa på det?
Citera
2011-03-25, 13:25
Medlem
Q-dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xample

FEL!
Det är 5-HT som inte kan gå igenom blodbarriärer i hjärnan.
5-HTP går igenom blodbarriärerna i hjärnan för att sedan konverteras till 5-HT (Serotonin)
Citera
2011-03-25, 13:28
Medlem
Bra och välskriven guide.
Citera
2011-03-25, 17:23
Medlem
bbloms avatar
Nu är vi givetvis olika. Men det låter som att ni ska dö ungefär. Jag tycker givetvis inte heller om avtändningen av ecstasy och methylone. Men vafan, så illa är det inte. Tycker nästan det jobbigaste är att vara vaken så länge. Jag blir likgiltig och seg dagen efter i princip. That's it. Har polare som instämmer.

Till skillnad från rävgiftet tjack kan jag dessutom äta utan att tvinga i mig maten dagen efter.
Citera
2011-03-25, 17:59
Medlem
Xamples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-dancer
FEL!
Det är 5-HT som inte kan gå igenom blodbarriärer i hjärnan.
5-HTP går igenom blodbarriärerna i hjärnan för att sedan konverteras till 5-HT (Serotonin)
Ja se på fan nu fick jag så jag teg.
Citera
2011-03-26, 21:26
Medlem
StyrmanJanssons avatar
Avtändning efter mdma är inte mycket att oja sig över om man inte tagit alldeles för mycket. Den nämnda "krypande ångesten" som kan pågå ett par dagar går att ignorera om man bara stålsätter sig och fokuserar på sina uppgifter. Åtminstone så länge livet i övrigt är i balans. Har man däremot en massa grejer man verkligen oroar sig för, då kan at'n göra saker och ting etter jävligare.
Men till saken: det är lovvärt att ge råd om ansvarsfullt knarkande, men jag tror tyvärr inte det fungerar för de flesta. Inte för att det är något fel på metoden, nej nej. Men min personliga erfarenhet av partyknarkare och omåttliga festare är att de är just: omåttliga. Samtliga mina partypolare är ordentliga, jobbar och har vettiga liv. Men det ligger inte för någon av dem att planera sitt festande minutiöst. Och när de kör, då kör de som fan och utan hämningar. Märk väl att jag inte gör anspråk på någon generell sanning nu, utan bara talar av egen erfarenhet av min egen omgivning.
Citera
2011-05-06, 18:14
Medlem
Jättebra tips! Ska köra imorgon för första gången så jag drog till apoteket och matvarubutiken för att köpa magnesium, gainomax, och grapefruktjuice (har redan 5-HTP och C-vitamin). Sket i B5, kändes lite overkill. Eftersom man är mån om hälsan samtidigt som man inte ska missa detta så är detta grymt, TACK!
Citera
2011-05-19, 19:47
Medlem
mightyscoops avatar
Grymt bra text! Uppskattas och ska testas!
Citera
2011-05-19, 21:49
Medlem
carle2s avatar
Tack för bra guide.
Vet ni om de större hälsoaffärskejdorna har 5-htp?
Jag har snart kört igenom två burkar jag köpt på internet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in