• 4
  • 5
2018-01-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Vilken drm!

Men d kanske opinionen svnger i frebyggande syfte? Det skrivs ju ganska mycket om frfallet i lnder som Sverige och Tyskland. Portugal och andra nationer som inte delar vr sjlvmordspolitik, vill skerligen frskra sig om att det aldrig blir s.

Portugal och portugiserna frsker s gott de kan att ta hit flyktingar. Vi har haft 10 tomma lgenheter fr syrianer sttt redo i ver 2 r i min hemstad, men ingen vill komma. Det finns hela byar inlands som erbjudits gratis och skattefria till flyktingar, men inga nappar. Portugal chartrade ett plan nr Syrienkrisen var som vrst, det flg tydligen tomt tillbaks, fr ingen ville komma.

Samhllet r fr vrigt extremt fridfullt, jag har inga problem personligen att vistas ens i de vrsta frorterna till Lissabon och har till och med stannat min bil och skllt ut ett ungdomsgng som brkade med en hund i en av frorterna utan problem. Porto har jag ingen erfarenhet av.
Citera
2018-01-30, 02:30
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Portugal och portugiserna frsker s gott de kan att ta hit flyktingar. Vi har haft 10 tomma lgenheter fr syrianer sttt redo i ver 2 r i min hemstad, men ingen vill komma. Det finns hela byar inlands som erbjudits gratis och skattefria till flyktingar, men inga nappar. Portugal chartrade ett plan nr Syrienkrisen var som vrst, det flg tydligen tomt tillbaks, fr ingen ville komma.
Haha detta var det sjukaste jag lst, men jag tror p vartenda ord.

Fast samtidigt, nog mste det finnas en stor andel medborgare dr som ftt upp gonen fr Sveriges totala ubsurdum?

Edit allts: Jag mste bara ppeka det Roliga i det du sade. Dr str allts portugeserna och brlar: "KOM KOM REFUGEES! Vi VILL OCKS GODHETSKNARKA!"

Babbarna svarar: "Aboo! Bidrag??"

Portugeserna: "Inte s mycket."

Babbarna: "TILL SVERIGE! ALLAH AHKBAR!"

Sorry, tog en joint nyss.
Senast redigerad av Rufos 2018-01-30 kl. 02:36.
Citera
2018-01-30, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Portugal har en mycket stor rrelse av militanta skinnskallar, skulle kunna vara en orsak till PNR:s framgngar:
https://www.youtube.com/watch?v=_u5OACxCCE0

De lr ju inte heja p det portugisiska fotbollslandslaget i alla fall.

Citat:
Hur ser det ut med invandringen i Portugal? Jag syftar givetvis p asylturister, analfabeter och skrpmnniskor frn tredje vrlden.

Om Portugal har samma problem som Sverige, s finns det en frklaring ven dr.

Centrala Lissabon fr Sergels Torg att framst som ett KKK-rally. Hg melaninhalt om vi sger s. Om du med "problem" syftar p gngskjutningar och dylikt s existerar de inte eftersom att Portugal har avkriminaliserat narkotika.
Citera
2018-01-30, 10:08
Citat:
Vilken drm!

Men d kanske opinionen svnger i frebyggande syfte? Det skrivs ju ganska mycket om frfallet i lnder som Sverige och Tyskland. Portugal och andra nationer som inte delar vr sjlvmordspolitik, vill skerligen frskra sig om att det aldrig blir s.

Portugal r drmlandet att flytta till efter arbetslivet i Sverige, frhoppningsvis kan man flytta dit nnu tidigare.
Citera
2018-01-30, 10:44
Medlem
Citat:
Haha detta var det sjukaste jag lst, men jag tror p vartenda ord.

Fast samtidigt, nog mste det finnas en stor andel medborgare dr som ftt upp gonen fr Sveriges totala ubsurdum?

Edit allts: Jag mste bara ppeka det Roliga i det du sade. Dr str allts portugeserna och brlar: "KOM KOM REFUGEES! Vi VILL OCKS GODHETSKNARKA!"

Babbarna svarar: "Aboo! Bidrag??"

Portugeserna: "Inte s mycket."

Babbarna: "TILL SVERIGE! ALLAH AHKBAR!"

Sorry, tog en joint nyss.

Mja, Sverige r fortfarande den bsta vlfrdsstaten i vrlden och hela erat land r ren, fint och fyllt med storbystade blonda och villiga kvinnor om du frgar ven enhgt utbildad portugis, de knner generellt inte till NGONTING om hur samhllet utvecklade sig efter att Europa ppnade kranen. De flesta invandrare hr r brasilianare och angolaner, de r kristna och skter sig verlag mycket bra ven om en del sociala problem s klart existerar. Faktum r att den enda mnniskan jag sett med burka kom i slptg med en man som hade en T-shirt som det stod "Stockholm" p, i centrala Lissabon. Det r mycket riktigt som tidigare skribent nmnde, eftersom droger r avkrimknaliserat (du fr dock inte slja) och sexhandel r helt legaliserat (och ven vanligt, det r inte alls konstigt att hela fotbollslaget ker p horhus efter trningen t ex) s finns det inte alls samma sorts sociala problem som i Sverige med vldsamma gng, turf wars osv. Slr du upp motsvarigheten till Aftonbladet s har du 7-8 sidor med mycket utfrliga sexannonser med tillhrande bilder.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in