• 4
  • 5
2018-01-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Vilken dröm!

Men då kanske opinionen svänger i förebyggande syfte? Det skrivs ju ganska mycket om förfallet i länder som Sverige och Tyskland. Portugal och andra nationer som inte delar vår självmordspolitik, vill säkerligen försäkra sig om att det aldrig blir så.

Portugal och portugiserna försöker så gott de kan att ta hit flyktingar. Vi har haft 10 tomma lägenheter för syrianer stått redo i över 2 år i min hemstad, men ingen vill komma. Det finns hela byar inlands som erbjudits gratis och skattefria till flyktingar, men inga nappar. Portugal chartrade ett plan när Syrienkrisen var som värst, det flög tydligen tomt tillbaks, för ingen ville komma.

Samhället är för övrigt extremt fridfullt, jag har inga problem personligen att vistas ens i de värsta förorterna till Lissabon och har till och med stannat min bil och skällt ut ett ungdomsgäng som bråkade med en hund i en av förorterna utan problem. Porto har jag ingen erfarenhet av.
Citera
2018-01-30, 02:30
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Portugal och portugiserna försöker så gott de kan att ta hit flyktingar. Vi har haft 10 tomma lägenheter för syrianer stått redo i över 2 år i min hemstad, men ingen vill komma. Det finns hela byar inlands som erbjudits gratis och skattefria till flyktingar, men inga nappar. Portugal chartrade ett plan när Syrienkrisen var som värst, det flög tydligen tomt tillbaks, för ingen ville komma.
Haha detta var det sjukaste jag läst, men jag tror på vartenda ord.

Fast samtidigt, nog måste det finnas en stor andel medborgare där som fått upp ögonen för Sveriges totala ubsurdum?

Edit alltså: Jag måste bara påpeka det Roliga i det du sade. Där står alltså portugeserna och brölar: "KOM KOM REFUGEES! Vi VILL OCKSÅ GODHETSKNARKA!"

Babbarna svarar: "Aboo! Bidrag??"

Portugeserna: "Inte så mycket."

Babbarna: "TILL SVERIGE! ALLAH AHKBAR!"

Sorry, tog en joint nyss.
Senast redigerad av Rufos 2018-01-30 kl. 02:36.
Citera
2018-01-30, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Portugal har en mycket stor rörelse av militanta skinnskallar, skulle kunna vara en orsak till PNR:s framgångar:
https://www.youtube.com/watch?v=_u5OACxCCE0

De lär ju inte heja på det portugisiska fotbollslandslaget i alla fall.

Citat:
Hur ser det ut med invandringen i Portugal? Jag syftar givetvis på asylturister, analfabeter och skräpmänniskor från tredje världen.

Om Portugal har samma problem som Sverige, så finns det en förklaring även där.

Centrala Lissabon får Sergels Torg att framstå som ett KKK-rally. Hög melaninhalt om vi säger så. Om du med "problem" syftar på gängskjutningar och dylikt så existerar de inte eftersom att Portugal har avkriminaliserat narkotika.
Citera
2018-01-30, 10:08
Citat:
Vilken dröm!

Men då kanske opinionen svänger i förebyggande syfte? Det skrivs ju ganska mycket om förfallet i länder som Sverige och Tyskland. Portugal och andra nationer som inte delar vår självmordspolitik, vill säkerligen försäkra sig om att det aldrig blir så.

Portugal är drömlandet att flytta till efter arbetslivet i Sverige, förhoppningsvis kan man flytta dit ännu tidigare.
Citera
2018-01-30, 10:44
Medlem
Citat:
Haha detta var det sjukaste jag läst, men jag tror på vartenda ord.

Fast samtidigt, nog måste det finnas en stor andel medborgare där som fått upp ögonen för Sveriges totala ubsurdum?

Edit alltså: Jag måste bara påpeka det Roliga i det du sade. Där står alltså portugeserna och brölar: "KOM KOM REFUGEES! Vi VILL OCKSÅ GODHETSKNARKA!"

Babbarna svarar: "Aboo! Bidrag??"

Portugeserna: "Inte så mycket."

Babbarna: "TILL SVERIGE! ALLAH AHKBAR!"

Sorry, tog en joint nyss.

Mja, Sverige är fortfarande den bästa välfärdsstaten i världen och hela erat land är ren, fint och fyllt med storbystade blonda och villiga kvinnor om du frågar även enhögt utbildad portugis, de känner generellt inte till NÅGONTING om hur samhället utvecklade sig efter att Europa öppnade kranen. De flesta invandrare här är brasilianare och angolaner, de är kristna och sköter sig överlag mycket bra även om en del sociala problem så klart existerar. Faktum är att den enda människan jag sett med burka kom i släptåg med en man som hade en T-shirt som det stod "Stockholm" på, i centrala Lissabon. Det är mycket riktigt som tidigare skribent nämnde, eftersom droger är avkrimknaliserat (du får dock inte sälja) och sexhandel är helt legaliserat (och även vanligt, det är inte alls konstigt att hela fotbollslaget åker på horhus efter träningen t ex) så finns det inte alls samma sorts sociala problem som i Sverige med våldsamma gäng, turf wars osv. Slår du upp motsvarigheten till Aftonbladet så har du 7-8 sidor med mycket utförliga sexannonser med tillhörande bilder.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in