Tjena allesammans,
Syftet med den här tråden är att publicera rus vi upplevt, men där källan till ruset är okänd. Därefter kan mer bevandrade brukare försöka ställa en diagnos på vad vi kan fått i oss.
Substans: nån typ av gräs, kryddat med nått?
Dos: Två djupa halsbloss, höll inne ett bra tag.
Ålder: Kön: Vikt: ...
Tid: minst 6 timmar, då jag gick o la mig sedan. kände mig lite seg dan efter, dock ingen huvudvärk
Beskrivning: Tog kanske 20 minuter innan det satte fart. De första känningarna var att det hettade till i hyn på mig, främst ansiktet. Pulserande "värmevågor" som sköljde över hyn. Även en känsla av lock/brus i öronen; även detta "böljade i vågor" på något vis. Kände mig även hyfsat matt i kroppen, kändes bäst att sitta ner. Kan till viss del bero på att jag försökte "hålla ruset i schack" så att det inte skulle överväldiga mig. (Hade goda skäl till det då Fabror Blå, opassligt nog, dök upp för att klaga på ljudnivån
) . En bekant som rökt ca dubbelt så stor mängd hade vid detta tillfälle gått i däck, då var det ca 90 minuter efter att vi rökte. Min tjej, som rökt lika mycket som mig, var extremt fnissig o mådde toppen.
Efter att polisen lämnat stället beslöt vi oss att dra hem, emedan vi kände oss duktigt bänga. I taxin börjar jag få perceptionsstörningar. Inga klockrena hallisar, mer som "illusioner"; dvs inget "nytt" som dyker upp. Dock börjar omgivningen te sig annorlunda; andra färger och möjligen lite andra former. När jag kollar ut över staden vi åker genom känns det som att jag är i en Frank Miller film. Allting är i gråskala samt rött och blått. När jag koncentrerar mig blir det som normal; dock så smyger sig störningarna inpå mig i periferin av mitt blickfång. Både jag och tjejen får en skrattattack, samtidigt. När vi åker över en bro får vi bägge känslan av att vi åker inåt Gotham City (Batmans hemvist, ni vet). Alltså, jag säger till henne att fick en stark känsla av det och hon intygar att hon hade precis samma upplevelse. Detta kan givetvis vara en fabulering (confabulation) från hennes håll, efter att jag meddelat henne (hon kan vara ganska mottaglig för suggestioner).
När vi kommer hem till lägenheten får jag lätt paranoia när jag ska betala för taxin. Tjejen måste upp till lägenheten för att hämta stålar, och medans jag väntar antar taxichaffisen en diger uppsyn i svart, vitt, rött och blått (som allt annat vid det här laget). Väl uppe i lyan känns det lugnare, men kroppen e fortfarande skum.
Utvärdering: well, har ingen erfarenhet av tyngre prylar än gräs, så blir ju en 5:a i min bok
.
Vad tor ni? Själv misstänker jag att gräset var kryddat med nånting, men i sådana fall vad?
Ha det gott alla
Syftet med den här tråden är att publicera rus vi upplevt, men där källan till ruset är okänd. Därefter kan mer bevandrade brukare försöka ställa en diagnos på vad vi kan fått i oss.
Substans: nån typ av gräs, kryddat med nått?
Dos: Två djupa halsbloss, höll inne ett bra tag.
Ålder: Kön: Vikt: ...
Tid: minst 6 timmar, då jag gick o la mig sedan. kände mig lite seg dan efter, dock ingen huvudvärk
Beskrivning: Tog kanske 20 minuter innan det satte fart. De första känningarna var att det hettade till i hyn på mig, främst ansiktet. Pulserande "värmevågor" som sköljde över hyn. Även en känsla av lock/brus i öronen; även detta "böljade i vågor" på något vis. Kände mig även hyfsat matt i kroppen, kändes bäst att sitta ner. Kan till viss del bero på att jag försökte "hålla ruset i schack" så att det inte skulle överväldiga mig. (Hade goda skäl till det då Fabror Blå, opassligt nog, dök upp för att klaga på ljudnivån
) . En bekant som rökt ca dubbelt så stor mängd hade vid detta tillfälle gått i däck, då var det ca 90 minuter efter att vi rökte. Min tjej, som rökt lika mycket som mig, var extremt fnissig o mådde toppen.Efter att polisen lämnat stället beslöt vi oss att dra hem, emedan vi kände oss duktigt bänga. I taxin börjar jag få perceptionsstörningar. Inga klockrena hallisar, mer som "illusioner"; dvs inget "nytt" som dyker upp. Dock börjar omgivningen te sig annorlunda; andra färger och möjligen lite andra former. När jag kollar ut över staden vi åker genom känns det som att jag är i en Frank Miller film. Allting är i gråskala samt rött och blått. När jag koncentrerar mig blir det som normal; dock så smyger sig störningarna inpå mig i periferin av mitt blickfång. Både jag och tjejen får en skrattattack, samtidigt. När vi åker över en bro får vi bägge känslan av att vi åker inåt Gotham City (Batmans hemvist, ni vet). Alltså, jag säger till henne att fick en stark känsla av det och hon intygar att hon hade precis samma upplevelse. Detta kan givetvis vara en fabulering (confabulation) från hennes håll, efter att jag meddelat henne (hon kan vara ganska mottaglig för suggestioner).
När vi kommer hem till lägenheten får jag lätt paranoia när jag ska betala för taxin. Tjejen måste upp till lägenheten för att hämta stålar, och medans jag väntar antar taxichaffisen en diger uppsyn i svart, vitt, rött och blått (som allt annat vid det här laget). Väl uppe i lyan känns det lugnare, men kroppen e fortfarande skum.
Utvärdering: well, har ingen erfarenhet av tyngre prylar än gräs, så blir ju en 5:a i min bok
.Vad tor ni? Själv misstänker jag att gräset var kryddat med nånting, men i sådana fall vad?
Ha det gott alla