2011-05-16, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
Uri Geller förutspådde helt korrekt, att Azerbajdzjan skulle vinna Eurovision song contest:

http://twitpic.com/4y5ptp

Skeptiker och förnekare, några kommentarer?

Jag "förutspådde" också att Azerbajdzjan skulle vinna. Jag "förutspådde" även att Finland skulle vinna ishockey-VM och jag har en spelkupong som bevis. Har jag också paranormala förmågor? Vill du dyrka mig nu?
Citera
2011-05-16, 09:15
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Hur vet du att han skrev Azerbadjan på lappen han låste in?

Det var ju bara en lapp som låstes in...
Citera
2011-05-16, 09:19
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beardo
Jag "förutspådde" också att Azerbajdzjan skulle vinna. Jag "förutspådde" även att Finland skulle vinna ishockey-VM och jag har en spelkupong som bevis. Har jag också paranormala förmågor? Vill du dyrka mig nu?

Skillnaden mellan dig och Uri är att Uri har bevisat sina paranormala krafter, gång efter annan, nu i över 40 års tid...så du ligger lite i lä...
Citera
2011-05-16, 09:25
Medlem
blowns avatar
Citat:
Det var ju bara en lapp som låstes in...

Hur många nycklar fanns det till låset? Varför kunde han inte sagt till Filip & Fredrik vad han skrivit på lappen? Hur många möjligheter har det funnits under tiden att byta lapp? Hur många lås finns det till samma nyckel? Hur många likadana lådor finns det?

Faktum är att du inte har någon som helst information kring detta, utan att väljer att tro på ett nöjesprogram i 5:ans utsago.
Citera
2011-05-16, 09:29
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Hur många nycklar fanns det till låset? Varför kunde han inte sagt till Filip & Fredrik vad han skrivit på lappen? Hur många möjligheter har det funnits under tiden att byta lapp? Hur många lås finns det till samma nyckel? Hur många likadana lådor finns det?

Faktum är att du inte har någon som helst information kring detta, utan att väljer att tro på ett nöjesprogram i 5:ans utsago.

1 nyckel!

Det skulle ha förtagit Filip & Fredriks chockade reaktion!

Inga möjligheter!

1 lås!

Bara 1 låda!
Citera
2011-05-16, 09:51
Medlem
blowns avatar
Citat:
1 nyckel!

Det skulle ha förtagit Filip & Fredriks chockade reaktion!

Inga möjligheter!

1 lås!

Bara 1 låda!

Vad exakt har du för inblick i detta eftersom du tror dig veta svaren på frågorna?
Det låter nästan som att du försöker övertala dig själv att detta inte är ett trick, för att inte förstöra illusionen?
Citera
2011-05-16, 10:10
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Vad exakt har du för inblick i detta eftersom du tror dig veta svaren på frågorna?
Det låter nästan som att du försöker övertala dig själv att detta inte är ett trick, för att inte förstöra illusionen?

Är man paranormal, som ju Uri Geller bevisligen är, så behöver man inte syssla med billiga trick...
Citera
2011-05-16, 10:27
Bannlyst
Citat:
Skillnaden mellan dig och Uri är att Uri har bevisat sina paranormala krafter, gång efter annan, nu i över 40 års tid...så du ligger lite i lä...

Men jag är ju inte ens 40 år gammal. Hur skulle jag kunna ha bevisat mina paranormala krafter i över 40 års tid? Kan man inte bevisa sina paranormala förmågor om man är under 40 år gammal? Varför räknas inte mina förutsägelser som paranormala fast de är desamma som Uri Gellers? Är allt som Uri Geller gör paranormalt, även om han bara äter frukost eller går på toaletten?
Citera
2011-05-16, 10:28
Medlem
blowns avatar
Citat:
Är man paranormal, som ju Uri Geller bevisligen är, så behöver man inte syssla med billiga trick...

Han är inte bevisad paranormal. Däremot finns det ganska mycket som pekar på att han inte är paranormal. Men det spelar ingen riktig roll för vår lilla diskussion, eftersom ditt påstående knappast är ett argument för att det inte skulle vara ett trick.
Citera
2011-05-16, 10:31
Bannlyst
Citat:

Det spelar väl ingen roll om han behöver syssla med billiga trick eller inte. Han kan ju faktiskt syssla med billiga trick fast han inte behöver. Jag kan t.ex. slå dig på käften fast jag inte behöver. När du sen gör en polisanmälan mot mig säger jag bara att jag det inte har hänt eftersom jag inte behövde det.
Citera
2011-05-16, 10:31
Medlem
http://twitpic.com/4uo7b9
http://www.josephatmore.com/consulting.htm

Om nu Uri har paranormala förmågor; varför skulle han isåfall låta Joe Atmore flyga in för att hjälpa till med ett förutsägelsetrick?
Citera
2011-05-16, 10:32
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Han är inte bevisad paranormal. Däremot finns det ganska mycket som pekar på att han inte är paranormal. Men det spelar ingen riktig roll för vår lilla diskussion, eftersom ditt påstående knappast är ett argument för att det inte skulle vara ett trick.

Varsågod:

http://www.youtube.com/watch?v=lERbTkN82go
http://www.youtube.com/watch?v=ryYIfNrOM3Y

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in