2011-03-26, 18:35
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Sannolikheten att det finns inomjordingar är större än att Uri Geller på något som helst sätt skulle ha paranormala krafter. Det är helt enkelt så befängt att det till och med hamnar under nästan allt du tror på och har fört fram i trovärdighet.

Problemet för dig är att du, ceteris paribus, hellre tar för sant sådant som intresserar dig än vad som är substantierat. Det är ingen god metod att nå kunskap med. Då tar man inte ansvar för sitt väl och ve utan är istället mycket oansvarig.

Hur förklarar du då detta?

http://www.remoteviewed.com/remote_viewing_history_sri2.html
Citera
2011-03-26, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinfoiltroll
Tisdag nästa vecka?

Ja
Citera
2011-03-26, 18:43
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nineteen74
Haha! Gick du på den lätte? Han är inget annat en en pajas och ateism har inte ett jävla skit att göra med det här. Kan gissa på att du är 90-talist som inte har en jävla aning om nåt.
Om man tror att Uri Geller är äkta, så är man förmodligen tappad bakom en vagn och ett par gånger i golvet.

Att Uri Geller exakt lyckas rita av Alex Schulmans teckning här på Schulman Show, det är ochså bara pajaserier?

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/schulmanshow/article12780683.ab (mitt i ungefär)

Och att Alex Schulman hade full koll på Uri, det är också bara pajaserier?

http://blogg.aftonbladet.se/schulman/2011/03/hur-lurade-han-mig-da

HUR LURADE HAN MIG DÅ? ...undrar Alex...
Citera
2011-03-26, 19:17
Medlem
Persona-ingratas avatar
Vissa i den här tråden är uppenbart så vilseledna att det inte är nån idee att försöka argumentera med dem, då de är totallt ignoranta inför de bevis som helt klart visar att Uri Geller inte är någonting annat än en skicklig bedragare.
Citera
2011-03-26, 20:06
Medlem
flexschemas avatar
Har själv försökt mig på liknande trick och de brukar funka ganska ofta. Kan inte riktigt förklara det, men det har hänt att jag läst av andra människor namn (såna jag nyss träffat), eller t.ex. kort i en kortlek osv.
Citera
2011-03-26, 20:44
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persona-ingrata
Vissa i den här tråden är uppenbart så vilseledna att det inte är nån idee att försöka argumentera med dem, då de är totallt ignoranta inför de bevis som helt klart visar att Uri Geller inte är någonting annat än en skicklig bedragare.

Inför de bevis?

Ge oss det bästa s.k. beviset du har, så ska vi bevisa att det inte är något bevis!

Vad tyckte du förresten om klippet från Schulman Show?
Citera
2011-03-26, 21:11
Medlem
kukflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikktor
Skitsnack att det inte existerar människor med paranormala förmågar. Jag förutsåg såväl Palme-mordet som Lindh-mordet. Efterhandskonstruktioner kanske ni säger nu. Men faktum var att jag förutspådde såväl datum som tidpunkt ganska exakt i båda fallen.
Och Håkan Juholt kommer mördas på tisdag ca kl 21.54. Kom ihåg var ni läste det först.

vilken tisdag?
Citera
2011-03-26, 21:12
Medlem
Netscouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrtn31
Du kan helt ärligt inte vara påriktigt.

Jodå det är han, en new age hippie. Det blir så då.
Citera
2011-03-26, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Inför de bevis?

Ge oss det bästa s.k. beviset du har, så ska vi bevisa att det inte är något bevis!

Vad tyckte du förresten om klippet från Schulman Show?

Jösses, du förnekar dig inte? Du leker martyr och kommer aldrig bli övertygad om något annat än din övertygelse?

Vad gör att du blivit så förblindad över Uris "förmåga"? Vad är det DU ser som inga andra verkar se?
Vi som lever i den riktiga världen, där många av oss är belästa, lärda och bildade, är såpass funtade att vi inte låter oss luras av dina försök till att rättfärdiga Uris "lurendrejeri".

Lögnare? ja! Underhållare? ja! Sen är väl frågan om det snarare är underhållning för Hillbillys i Förenta Staterna än för bildade svenskar. Vilken kategori anser du dig själv tillhöra?

Jag själv köper inte resonemanget om att det är "på riktigt". Väldigt få gör det. Sen kan man tycka att det är kul att titta på. Har själv sett några shower med Labero. Och visst sitter man som ett stort frågetecken. Dock bör tilläggas att han har iaf självinsikten att hävda att det INTE är magi, eller på riktigt, utan ren skicklighet i att "lura" folks hjärnor. Han menar att det inte finns nån hokus pokus, utan det handlar om yrkesskicklighet och illusioner.

Så snälla, ge upp din kamp här inne. Du kommer aldrig kunna övertyga någon annan än dig själv, eller de som är under 12 år.
Citera
2011-03-26, 22:01
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dabe
Så snälla, ge upp din kamp här inne. Du kommer aldrig kunna övertyga någon annan än dig själv, eller de som är under 12 år.

Uri Geller har ju lyckats övertyga massor av professorer och vetenskapsmän:

http://site.uri-geller.com/what_scientists_say_about_uri_geller

Dessutom har han lyckats övertyga många av världens mest erfarna magiker och illusionister:

http://site.uri-geller.com/en/what_magicians_say

Så jag är i mycket gott sällskap!
Citera
2011-03-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Uri Geller har ju lyckats övertyga massor av professorer och vetenskapsmän:

http://site.uri-geller.com/what_scientists_say_about_uri_geller

Ja, för professorer har aldrig fel och har aldrig blivit lurade förut!
Sedan kan man ju tillägga att James Randi har "debunked" Uri Geller och också böjt på skedar.
Citera
2011-03-27, 00:44
Medlem
Hur fan kan folk vara intresserade av en man som blivit bevisad som bluff ett antal gånger. Ok, om han utger sig för att vara magiker, illusionist eller något, och har en show att bjuda på kan jag förstå det, men vilket som får vi ge mannen cred, han har lyckats på publicitet för att nå sitt huvudsakliga mål - pengar i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in