2011-03-23, 19:12
Medlem
Vet inte om jag valt rätt forum, men jag tyckte det passade iaf.
Vad tycker ni skiljer vårat kroppsspråk mot andras kulturer? Vad är utstickande för just oss skandinavier? Dela med er av tankar och idéer!
Citera
2011-03-23, 19:13
Medlem
fraKturs avatar
Välkommen till Flashback

Rent generellt tror jag vårt kroppsspråk är mycket lugnare än t.ex italienarnas.
Citera
2011-03-23, 19:15
Medlem
Tack tack varit medlem ett tag men inte varit aktiv.

Vad jag tycker utmärker italienare och spanjorer är den klassiska puss-på-kinden hälsningen!
Citera
2011-03-23, 19:16
Medlem
En sak som jag gått och tänkt på är att skandinavier använder sig snarare av olika ansiktsuttryck än generellt kroppsspråk jämfört med sydeuropeer, till exempel.

Vi är också mer defensiva i vårt kroppsspråk. Kan det stämma?
Citera
2011-03-23, 19:18
Medlem
Det är mycket möjligt, vad jag är intresserad av är vad är vi? Om vi pratar om en annan kultur kan vi alla säga någonting i deras kroppsspråk som utmärker dem, vad tror ni de andra kulturerna säger om oss?
Citera
2011-03-23, 19:18
Medlem
snakys avatar
Skälv är jag från Chile, men bor här i Sverige, där man använder väldigt mycket kroppsspråk! Och väldigt tydliga och stora rörelser! Tycker att här i Sverige är det väldigt lite kroppsspråk, i allmänhet väldigt o sociala människor.. Tycker folk kan bli bättre på det! haha bara min åsikt!
Citera
2011-03-23, 19:45
Medlem
Akilles-själs avatar
Desto mindre kroppsspråk detsto mer civilserat samhälle!
Citera
2011-08-16, 01:58
Medlem
Elofzones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Desto mindre kroppsspråk detsto mer civilserat samhälle!

Desto mer fetma desto mer civiliserat samhälle? Desto mindre civilkurage desto mer civiliserat samhälle? Bara för att något förekommer i vad vi kallar "den civiliserade världen" innebär det inte att det är "civiliserat beteende".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in