2013-06-15, 00:19
Bannlyst
Klart! Jag kritade en femma(vi kpte 10) fr att pengarna var p vg till kontot. Jag sa t honom, du fr resten p mndag kl 7, s fick han dem ocks.
Citera
2013-06-15, 00:26
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Finns tv pers som skulle f krita av mig - s mnga "vnner" som vrderar 2-400:- mer n vnskap.
Citerar mig sjlv :-)
Otroligt vad saker kan ndra sig med ren.
Nufrtiden fr stabila kunder och vnner krita fr upp till 500:- av mig slnge dom skter det.

Sjlv kommer jag nog aldrig mer att krita mer n fr ngon hundring i slutet av mnaden d jag lyckades stta mig rejlt i skiten frra ret.
Citera
2013-06-15, 01:48
Medlem
biggander2s avatar
Gjort flera gnger, olika resultat.
Citera
2013-06-15, 15:17
Medlem
WitchDoctors avatar
jag har ftt gra det ett par ggr, men det beror p att jag bor ute i skogen, s nrmaste bankomaten r lngt ifrn, och d har hen ltit mig betala dagen.

men nr jag har kpt cannabis s har jag alltid haft pengar p kontot, har man inte rd till sin cannabis och kritar fr att man inte har mera pengar innan den 25, d anser jag att man har ett beroende!

OM jag sjlv var langare hade jag ALDRIG ltit ngon krita av mig,jag har vldigt dliga erfareneheter av att lna/krita saker till andra mnniskor, och man lr sig av sina misstag!

annan sak gller om det r en vn som man litar p, dom krver jag knappt pengarna tillbaka utan fr betala nr hen sjlv tycker det r dags att betala sin skuld =)
Citera
2013-06-15, 15:49
Medlem
juju_mans avatar
Vnd p frgan. Varfr kpa p krita, r det s viktigt att du inte kan vnta? CB ligger under kategorin frbrukningsartiklar, de lnar man inte till.
Citera
2013-06-15, 15:55
Medlem
Att ge krita till ngon handlar vl om:

1) Hur mycket pengar man kan rkna med att tjna p personen i framtiden jmfrt med hur stort lnet r, precis som vilken bank som helst skulle rkna vid ett ln. I den berkningen ingr ocks risken att man aldrig fr pengarna, liksom chansen att man fr fler kunder fr att kparen tipsar andra om att man r en bra bank/langare.

2) Hur mycket kompisvrde man rknar med att tjna genom att lna ut. I den lilla by som jag bor i, och i andra tta grupperingar som i fngelser, skriver langarna lnelappar hela tiden, men dr handlar det om att de har en sorts garanti att personerna kommer att betala fr annars utesluts de ju ur gemenskapen.
Citera
2013-06-15, 16:31
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag kpte en 10:a och en sub p krita av en kille en gng. Han sa om du inte betalar letar jag upp dig. Men han fick pengarna ngon dag senare iallafall.
Citera
2013-06-15, 17:30
Medlem
basseakers avatar
Kritar aldrig, jag tycker att om man ska hlla p med ngot ska man ha pengarna till det.
Citera
2013-06-18, 01:36
Medlem
Jockeers avatar
Jag kritar aldrig. Det skraste r att betala direkt s slipper man problem med att betala senare.
Citera
2013-06-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juju_man
Vnd p frgan. Varfr kpa p krita, r det s viktigt att du inte kan vnta? CB ligger under kategorin frbrukningsartiklar, de lnar man inte till.

Hller med. Man ser den sura minen hos folk nr dom mste ge tillbaka pengarna. Nr folk vl vill lna pengar fr att kpa rka s r det en bra id men nr dom mste lmna tillbaka pengarna (oftast nn vecka eller tv) s var det inte vrt.
Citera
2013-06-18, 12:53
Medlem
bennes avatar
Klart man kritar till dom man knner om man bestmmer en tid fr nr pengarna ska vara tillbaka! Skts det inte ordentligt av personen s fr hen naturligtvis inte krita igen. Skts det bra s gr det ven bra att krita mer nsta gng.

Sjlv brukar jag krita ganska ofta, alltid ngot man ngrar sen nr lnen kommer men vafan
Citera
2013-06-18, 12:55
Medlem
bongloards avatar
Jag har varit snll mot mina nrmaste men nr det gller pengar och droger kan ven de som str en nrmast brja jvlas med pengarna. P tv r blev det ca 4500kr som jag inte ftt igen n.

Krnger du s r det bttre att sga innan hur det ligger till, pengar i hand eller inget. Punkt slut.
Kper du s riskerar du en jvla massa knas i ondan, enligt mig r det bttre att bara knarka upp pengar man har. Fast ibland r det jvligt svrt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in