Upptäckte idag att jag helt plötsligt hade cirka minus 450kr på kontot. Som då har dragits ifrån den lokala matbutiken.
Har maestro-kort och ingen kredit och låg redan minus 93 på kontot när pengarna drogs.
Detta ska tydligen bero på ett köp 2011-02-21
När ett belopp blir reserverat, är det inte meningen att dom pengarna ska ligga låsta till köpet bokförs?
Så hur gick det här till? Har jag anledning till att smiska dom och kräva en ursäkt och kanske lite pengar tillbaka?
Butiken var väl inte online mot banken när köpet genomfördes och har dragits i efterhand. Då kan det bli minus på ett konto utan kredit. Är det banken eller matbutiken du vill smiska?
Butiken var väl inte online mot banken när köpet genomfördes och har dragits i efterhand. Då kan det bli minus på ett konto utan kredit. Är det banken eller matbutiken du vill smiska?
Har för mig att man även åker på en straffavgift om man inte fyller på kontot (Swedbank, några år sen det hände mig senast) Finns nog tyvärr inget du kan göra. Lycka till med smiskandet!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!