[color=blue]Om du skaffar dig ett VISA kort så brukar banker i allmänhet ta ut en avgift (procentuell eller fast, varierar) varje gång du använder kortet. Men det finns även banker (exempelvis skandiabanken -som även finns utomlands!) som inte tar ut avgift. Kanske någon av följande banker i just Gibraltar erbjuder detta;
http://members.tripodasia.com.sg/ricahrd555/bankgg/286.htm
Svenska banker har skyldighet att anmäla till Skattis. Men vad jag vet så gäller detta även ej (ennu) exempelvis Norska banker.
Observera att iBill tar en rätt kraftig avgift på dina transaktioner.
Om det handlar om stora pengar och du inte vill skylta med ditt riktiga namn så kan det fungera om du skaffar dig en annan nationalitet och ett konto i det landet (du blir då skatte skyldig där!) Eller låta pengarna gå genom en mellan hand...
Natruligtvis är ju en billig bank att föredra än att gå genom mellan händer och så slipper du en väska med kontanter. Vilken bank som är bäst i detta avseende vet jag inte, men kontrollera att dom har någon form av sekretess angående person uppgifter. De flesta banker vill ha kunder

och därför finns det ju dem som fyller dina krav.
Jag tycker att det är dåligt att ingen på detta forum kan ge ett svar till denna enkla fråga, då det nästan borde anses vara självaste grunden till forumets uppkomst.
I princip duger vilken bank som helst i utlandet. Granska banken ordentligt om du är osäker på om den är seriös eller ej och försök att välja ett land utanför EU.
[/color]