Flashback bygger pepparkakshus!
2002-05-03, 12:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Tjena,

Var/Hur går man tillväga för att föra över pengar från iBill utan att svensk skattemyndighet märker denna "lilla" inkomst .. ?

Kan man skaffa ett konto någonstans med ett visa-kort, och föra över pengarna dit? och sedan använda visa-kortet här i sverige och betala sina inköp med .. ? ..

Behöver seriös info utan att tråden urartar ..

Hälsningar Sven
Citera
2002-05-04, 17:23
Medlem
Re: Bankkonto,kort typ Gibraltar eller så .. ?

Citat:
Ursprungligen postat av SvenSvensson
Tjena,

Var/Hur går man tillväga för att föra över pengar från iBill utan att svensk skattemyndighet märker denna "lilla" inkomst .. ?

Kan man skaffa ett konto någonstans med ett visa-kort, och föra över pengarna dit? och sedan använda visa-kortet här i sverige och betala sina inköp med .. ? ..

Behöver seriös info utan att tråden urartar ..

Hälsningar Sven

Självklart kan du väl göra det. Förstår inte varför du tror att du inte skulle kunna göra det?
Skaffa ett konto i valfri bank. Till kontot har du sedan ett ATM-kort (bankomatkort) kopplat och kan sedan plocka ut pengarna här i Sverige. Ett Visakort kan ju också vara en idé, men tänk på att det brukar ofta kosta en viss procentuell avgift vid dina inköp. Tänk också på att vissa bankomater har kameror......

Har hört att SKM har planer på att engagera sig för att få fast sådana som du...=P
Detta förutsätter att iBill har möjlighet att skicka wire transfers till den bank du skaffar konto i. Kan ju vara värt att kolla först....
Citera
2002-05-04, 18:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Bankkonto,kort typ Gibraltar eller så .. ?

Citat:
Ursprungligen postat av u.

Självklart kan du väl göra det. Förstår inte varför du tror att du inte skulle kunna göra det?
Skaffa ett konto i valfri bank. Till kontot har du sedan ett ATM-kort (bankomatkort) kopplat och kan sedan plocka ut pengarna här i Sverige. Ett Visakort kan ju också vara en idé, men tänk på att det brukar ofta kosta en viss procentuell avgift vid dina inköp. Tänk också på att vissa bankomater har kameror......

Har hört att SKM har planer på att engagera sig för att få fast sådana som du...=P
Detta förutsätter att iBill har möjlighet att skicka wire transfers till den bank du skaffar konto i. Kan ju vara värt att kolla först....

.. jag har inte sagt att jag INTE tror att man kan göra det, utan var snarare ute efter exempel på seriösa banker i ex.vis. Gibraltar eller liknande land.

Kan man ta ut pengar på alla bankomater i sverige med ett ATM kort, trodde att det bara funkade i USA .. (är ganska ny på detta) ..

.. så om du har mer konkret information om seriösa banker så skriv gärna ner det .. skulle nog uppskattas av mer än mig här på Flashback ..

Citat:

.. dom stackarna jagar väl ALLA .. =)

Hälsningar Sven
Citera
2002-06-07, 04:25
äldre konto (old)
Ej medlem
[color=blue]Om du skaffar dig ett VISA kort så brukar banker i allmänhet ta ut en avgift (procentuell eller fast, varierar) varje gång du använder kortet. Men det finns även banker (exempelvis skandiabanken -som även finns utomlands!) som inte tar ut avgift. Kanske någon av följande banker i just Gibraltar erbjuder detta;
http://members.tripodasia.com.sg/ricahrd555/bankgg/286.htm
Svenska banker har skyldighet att anmäla till Skattis. Men vad jag vet så gäller detta även ej (ennu) exempelvis Norska banker.
Observera att iBill tar en rätt kraftig avgift på dina transaktioner.
Om det handlar om stora pengar och du inte vill skylta med ditt riktiga namn så kan det fungera om du skaffar dig en annan nationalitet och ett konto i det landet (du blir då skatte skyldig där!) Eller låta pengarna gå genom en mellan hand...
Natruligtvis är ju en billig bank att föredra än att gå genom mellan händer och så slipper du en väska med kontanter. Vilken bank som är bäst i detta avseende vet jag inte, men kontrollera att dom har någon form av sekretess angående person uppgifter. De flesta banker vill ha kunder och därför finns det ju dem som fyller dina krav.
Jag tycker att det är dåligt att ingen på detta forum kan ge ett svar till denna enkla fråga, då det nästan borde anses vara självaste grunden till forumets uppkomst.
I princip duger vilken bank som helst i utlandet. Granska banken ordentligt om du är osäker på om den är seriös eller ej och försök att välja ett land utanför EU.
[/color]
Citera
2002-06-14, 15:03
Awaiting Email Confirmation
Jontes avatar
Snacka inte med underhuggare mm. Ta en kik på länken - kontakta
Waldermansson för råd på hur du skall bete dej. Det lönar sig
http://www.uj-sovereigngroup.com/swedish/hem.html
Citera
2002-06-19, 14:00
Medlem
Det är inga problem att öppna ett konto i t ex Schweiz och sedan koppla ett kreditkort/debitkort till detta konto. Banken i Schweiz kommer inte att anmäla dina pengar till svenska skattemyndigheter. Kostnaden är minimal, ett kreditkort kostar ca 500/per ar.

Tänk pa att lagen säger att du maste anmäla alla alla utländska konton och ge RSV en fullmakt att begära kontoutdrag fran dessa konton
Citera
2002-06-26, 18:52
äldre konto (old)
Ej medlem
jag har konto på Bank Crozier. http://www.bankcrozier.com/ Ligger på Grenada och har mastercard.
Citera
2002-07-01, 06:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskar91
jag har konto på Bank Crozier. http://www.bankcrozier.com/ Ligger på Grenada och har mastercard.

Var inne på deras hemsida, måste man ha minst 1000$ på kontot, eller erbjuder de andra former av konton också? Helst skulle jag bara vilja betala en årsavgift för kontot och MasterCard kortet och sen slippa bry mig om summan på kontot...

Tacksam för svar!

/Anders
Citera
2002-07-01, 11:45
äldre konto (old)
Ej medlem
$1000 vill dom att du sätter in för att öppna kontot, men vad jag vet kan du gå under den summan när du väl har kontot.

Om det bara är kortet du är ute efter så vänta en vecka så lanserar dom en ny produkt med detta.
Citera
2002-07-04, 13:46
Medlem
.. ett alternativ kan ju vara det som diskuteras i denna tråden http://www.flashback.se/forums/viewtopic.php?t=5253 ..

Mvh,

Leif Bohlin
ForumDirekt.com Admin
Citera
2002-08-03, 13:29
Medlem
Hej därute,

Här kommer ytterligare en liten update på företaget CashEvolution.

Senaste officiella antalet registrerade medlemmar är nu uppe i över 40.000 på 2.5 månader sedan det hela startades den 17/5 detta fenomen kommer förmodligen nå över 100.000 medlemmar innan september.

Ni som inte läst rapporten från Mark Joyner än kan läsa den här: http://www.aesop.com/cgi-bin/ce.cgi?bohlin

Mvh,

Leif Bohlin
ForumDirekt.com Admin
www.ForumDirekt.com
För företagare, av Företagare!
Knyt nya spännande kontakter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem