Det r s att jag och min partner samt ett annat par planerar att ka utomlands tillsammans till hsten eller nsta r men vet inte riktigt vart och tnkte hra hr efter tips. Vi r allts fyra personer, 2 killar och tv tjejer lder 19-21 vi funderar p Rhodos, Malta lr Cypern. Det vi vill uppn med vr resa r inte bara fest natten lng utan vi vill ka till ett stlle dr vi kan sola, bada, se lite kultur, lite shopping vore inte helt fel, trevliga mnniskor men s klart vill vi att det skall finnas ngon typ av nattliv!
Nu vart det en jttelista men jag skulle vilja veta lite mer om vad folk har att sga om just Rhodos, Malta och Cypern och vilken stad som ni rekomenderar p varje ?
Jag tror inte att Malta skulle gra er besvikna.
Kulturmssigt kan jag till exempel rekommendera en dagsutflykt till den medeltida staden Mdina ("Tysta staden") men det finns till exempel ocks guidade turer om Maltas betydelse under andra vrldskriget som r vldigt intressanta.
Sol och bad finns det gott om. Det r vanligt att turister ker med bt grannn Comino dr det finns mjlighet till snorkling och dykning.
Utelivet r jag inte sker p men antar att det r helt okej. Under sommaren r det mnga sprkresande som ker hit och ni vill nog hlla er borta frn de omrdena. Vet dock inte hur det r under hsten.
Shopping kan jag inte uttala mig om men eftersom det r en fre detta engelsk koloni samt nrheten till Italien och att landet har varit hyfsat vlmende s tror jag inte det r ett problem. Det som r riktigt sknt p Malta r att det r ltt att ta sig fram eftersom varenda en pratar engelska utan problem.
Jag tror inte att Malta skulle gra er besvikna.
Kulturmssigt kan jag till exempel rekommendera en dagsutflykt till den medeltida staden Mdina ("Tysta staden") men det finns till exempel ocks guidade turer om Maltas betydelse under andra vrldskriget som r vldigt intressanta.
Sol och bad finns det gott om. Det r vanligt att turister ker med bt grannn Comino dr det finns mjlighet till snorkling och dykning.
Utelivet r jag inte sker p men antar att det r helt okej. Under sommaren r det mnga sprkresande som ker hit och ni vill nog hlla er borta frn de omrdena. Vet dock inte hur det r under hsten.
Shopping kan jag inte uttala mig om men eftersom det r en fre detta engelsk koloni samt nrheten till Italien och att landet har varit hyfsat vlmende s tror jag inte det r ett problem. Det som r riktigt sknt p Malta r att det r ltt att ta sig fram eftersom varenda en pratar engelska utan problem.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!