2011-11-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cope3
men förhelvete din lilla jävla horunge ska du gola ner hela crewet elr? kanske inte är så bra o skriva all info om dem på flashback din jävla horunge!

Haha dagens!
Citera
2011-11-14, 23:08
Medlem
lzroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cope3
men förhelvete din lilla jävla horunge ska du gola ner hela crewet elr? kanske inte är så bra o skriva all info om dem på flashback din jävla horunge!
Detta är ett forum inget gatubråk, sen har han ju inte golat ner någon för det. Eftersom att det ändå inte är svårt att lista ut.
Citera
2011-11-16, 02:33
Medlem
Om du reser till Göteborg så lär du se något av detta.

Alla har sin egen smak, och eftersom jag gjorde listan valde jag att lägga till crews/ones som jag tycker mer eller mindre lägger de bästa sakerna i Göteborg.

Bombing:

Crews;
TSD
F-UPS
BTW
HSF
HNC
BST
UB
HOES
KILL
MBC
BEL
M2S
HPS
EHG
YLD (crew?)
DRA
DMS
TONYS
MW
36

Ones;
Move
Edit
Gror
Toast
Not
Punk
Catwalk
Triss
Umor
Yfront
Blåbär
Asyl

------------------------

Tåg:
TSD
HSF
HNC
RSC
FCK

------------------------

Linjer:
Crews;
MBC
RSC
TSD
HNC
HSF
BTW
BST
F-UPS
TONYS

Ones;
Doris
Punk
Main
Nate
Patch
Grow
Mscr
Gror
Triss
Edit
Toast

------------------------

Fames och övriga väggar:

Crews;
HSF
HNC
MW
TSD
BTW
F-UPS
TC
DC
RSC
MBC
MLB
M10
HOES

Ones;
Dental
Disk
Dways
Edit
Patch
Flesh
Absent
Toast
Edak
Bask
Gror
Toner
Code21
Nate
Dums
Kniv
Ollio
Gone
Dxtr
Aper
Cable
Triss
Rubin
Umor
Bless

Möjligt att jag har glömt någon. Det hade ju varit hemskt.
Citera
2011-11-16, 09:10
Medlem
Zicks avatar
Några jag aldrig sett, DC tex?

Och inte för att vara petig, men code26 ska de va, inte 21.
Citera
2011-11-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zick
Några jag aldrig sett, DC tex?

Och inte för att vara petig, men code26 ska de va, inte 21.
Ja, det kanske inte är ett crew. Hinner inte leta men tsv:
http://gbggraff.com/photos/2011/The%20last%20breath%20of%20summer%202011/All%20over/Gbggraff+%2822%29.JPG.php
Du säger "tex". Vilka mer kände du inte igen? Gör en egen lista.
Citera
2011-11-16, 21:16
Medlem
Zicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbg rapé (old)
Ja, det kanske inte är ett crew. Hinner inte leta men tsv:
http://gbggraff.com/photos/2011/The%20last%20breath%20of%20summer%202011/All%20over/Gbggraff+%2822%29.JPG.php
Du säger "tex". Vilka mer kände du inte igen? Gör en egen lista.
Nu vet jag vilka grabbar du menar, men att dom syns jättemycket kan man ju knappast påstå. Sen är ju tex "blåbär" toy i kvadrat, om vi nu ska jämföra med vad som tidigare nämnts i tråden...

(tycker inte jag behöver skriva nåt själv, du gjorde en utmärkt sammanfattning, och kom ihåg att dryghet är regel på fb, så ta inget särskilt personligt )

edit, vill inte vara jättejobbig och dra upp ämnet afs igen, men tyckte fan denna var duktigt fet...
Senast redigerad av Zick 2011-11-16 kl. 21:44.
Citera
2011-11-17, 01:20
Medlem
Dc och Mlb har jag hört är samma crew, har också märkt att de bajtar ett gammalt crew som skrev bc ganska grovt på en del pieces, såg .te.x en bild idag i boken underground där de bajtat både piecen och handstylen.
Citera
2011-11-17, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gbg rapé (old)
Om du reser till Göteborg så lär du se något av detta.

Alla har sin egen smak, och eftersom jag gjorde listan valde jag att lägga till crews/ones som jag tycker mer eller mindre lägger de bästa sakerna i Göteborg.

Bombing:

Crews;
TSD
F-UPS
BTW
HSF
HNC
BST
UB
HOES
KILL
MBC
BEL
M2S
HPS
EHG
YLD (crew?)
DRA
DMS
TONYS
MW
36

Ones;
Move
Edit
Gror
Toast
Not
Punk
Catwalk
Triss
Umor
Yfront
Blåbär
Asyl

------------------------

Tåg:
TSD
HSF
HNC
RSC
FCK

------------------------

Linjer:
Crews;
MBC
RSC
TSD
HNC
HSF
BTW
BST
F-UPS
TONYS

Ones;
Doris
Punk
Main
Nate
Patch
Grow
Mscr
Gror
Triss
Edit
Toast

------------------------

Fames och övriga väggar:

Crews;
HSF
HNC
MW
TSD
BTW
F-UPS
TC
DC
RSC
MBC
MLB
M10
HOES

Ones;
Dental
Disk
Dways
Edit
Patch
Flesh
Absent
Toast
Edak
Bask
Gror
Toner
Code21
Nate
Dums
Kniv
Ollio
Gone
Dxtr
Aper
Cable
Triss
Rubin
Umor
Bless

Möjligt att jag har glömt någon. Det hade ju varit hemskt.

När det gäller tågen så ser man mycket HSF och RSC, men också en del DRA, CHA, HMF. har sett någon enstaka TSD. samt CUS och OLS.
Citera
2011-11-17, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ettas
Dc och Mlb har jag hört är samma crew, har också märkt att de bajtar ett gammalt crew som skrev bc ganska grovt på en del pieces, såg .te.x en bild idag i boken underground där de bajtat både piecen och handstylen.

Dc och MLB är samma personer
Citera
2011-11-17, 09:57
Bannlyst
jag har inte vart i Göteborg på ett tag om man säger så - så jag checkar ju lite floggar, och lite andra sidor och jag får väl ta och säga att gbg inte ser så dumt ut.... finns en del riktigt duktiga writers och en del som säker kommer bli bra. Attityden på min tid var inte den bästa när man ser tillbax på det men det verkar vara snäppet allvarliga i dag. Som Ocf vs Tsd....???? Spitta och hålla på och kryssa över varandras tags? Sätt 2 tags där du ser att din rival har taggat och en längre bort istället. Jag hoppas att attidtyden vi fames är bra, hade ju tänkt att hälsa på till sommaren om tid erbjuds
Citat:
Den "BC" har jag också sett på nån hemsida (tänkte samma) och jag vet vad du menar---- men jag har koll på old school, och Ance och hans mentor var inte ensamma att köra sådan stil. Sena 80-talet var en era där alla körde en ganska lik stil på sina quickies med undantag SÅKLART. På sena 80-talet körde jag och polarna och svartåkrom one-hitters med inlines å det stuket längs linjerna.... inget konstigt med det.... men aaaaahhhh vilka tider det var!!

En fråga till er gbg;are.... hur är det på famesen, har ni fortfarande nåt HOF? Om någon vänlig själ vill dela med sig lite så skicka gärna ett PM.

MVH En Gammal Trött man :P
Citera
2011-11-18, 22:33
Bannlyst
HOPEONE

http://www.fotolog.com/hopeoneflog

toy!!!!
Citera
2011-11-19, 01:17
Medlem
http://www.hamsterpaj.net/

Sigh.