Jag har en polare som på fyllan, naturligtvis , ha skrivit in fel kod när hon skulle logga in på sin dator så nu är den låst.. Hur gör man för att få upplåst den? Säkerhetsfrågan hade hon väl också tabbat bort.. Nån som kan hjälpa oss? OS är Vista.
Om det är ett helt vanligt konto ska den inte låsas permanent, utan det verkar som den där datorn har en policy för antal misslyckade försök och därmed låst datorn.
En oförändrad Vista-dator låser sig möjligen max 30 min, eller en omstart bör fungera.
Om det är ett helt vanligt konto ska den inte låsas permanent, utan det verkar som den där datorn har en policy för antal misslyckade försök och därmed låst datorn.
En oförändrad Vista-dator låser sig möjligen max 30 min, eller en omstart bör fungera.
Detta gäller på majoriteten av alla corporate-maskiner också. Det är otroligt sällsynt (om det ens existerar) att man väljer att lägga en permanent lock out. Om så är fallet så gör TS polare bäst i att ringa sin helpdesk.
Som det står i forumet där är det ett relativt svårt sätt att göra det på.. men valen är annars få :P
En vista skiva är också ett krav..
Är det en corporate dator så är det där en jättedum lösning då det, ifall de har permanent lock out vilket tycks vara fallet trotsallt, leder till att utelåsningen återkommer så fort användaren är tillbaka på domänen.
Senast redigerad av roleone 2011-03-23 kl. 10:08.
Detta gäller på majoriteten av alla corporate-maskiner också. Det är otroligt sällsynt (om det ens existerar) att man väljer att lägga en permanent lock out. Om så är fallet så gör TS polare bäst i att ringa sin helpdesk.
Naturligtvis glömde jag denna delen, i enterprise-miljöer kör man nästan utesluten AD-konton, Så precis som roleone säger är det helpdesken som kan låsa upp den.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!