2011-03-22, 23:30
Medlem
SilverBjorns avatar
Hej!

Jo det var så här. Spelade League of legends när min dator helt plötsligt fryser totalt. Allt ljud inom de senaste typ 0.1 sekunderna loopades, frukansvärt ljud. Och det gick inte att göra ett piss. Detta händer ibland och är ingen nyhet för mig och vet inte varför.

Den här gången verkade det tyvärr ha en effekt på datorn.
Jag har gjort en såndär memory & hardway check grej som man kan göra från windows 7 DVDn om man bootar från den och den hittade inga hårdvaru eller minnesproblem.

Problemet som uppstått är att alla applikationer / spel fryser fast och "svarar inte" i typ 5/10/20 sekunder och fungerar sedan igen. Och det här händer var och varannan minut. Med andra ord är det helt omöjligt att använda datorhelvetet.
Jag kör Windows 7 32-bit på en Intel core2duo 3.16 ghz tvåkärnig, 4 gb ram och ett nvidia 9800 GT grafikkort.

Vad har hänt och vad ska jag göra för att lösa problemet?

Tack på förhand!
Citera
2011-03-23, 18:02
Medlem
X_surfers avatar
Låter som värmeproblem om du frågar mig...

Så öppna upp datorn och kolla om det sitter en massa damm i fläktarna, i så fall, avlägsna dammet (använd inte dammsugaren)
Citera
2011-03-23, 18:07
Medlem
Har du prövat att starta datorn i felsäkert läge?
Kör diskrensning.
Citera
2011-03-23, 19:28
Medlem
SilverBjorns avatar
Har nu städat rent alla komponenter och fläktar osv, har dessutom formaterat hårddisken och installerat ett fräscht nytt windows.

Återkommer om problemet kvarstår.
Citera
2011-03-23, 20:52
Medlem
SilverBjorns avatar
Det verkar ha löst sig efter en formatering.

Tack för erat visade intresse för att hjälpa i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in