2011-03-22, 22:30
Medlem
Har lite tid över här mot våren och skulle vilja dra till något helt nytt ställe norrut i landet. Gärna närliggande till en ort där det i alla fall bor 10.000+. Var spelar egentligen inte så stor roll men undrar om det finns någon möjlighet att hyra en lägenhet/hus under en så pass kort period? Någon som har något tips?
Citera
2011-03-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Har lite tid över här mot våren och skulle vilja dra till något helt nytt ställe norrut i landet. Gärna närliggande till en ort där det i alla fall bor 10.000+. Var spelar egentligen inte så stor roll men undrar om det finns någon möjlighet att hyra en lägenhet/hus under en så pass kort period? Någon som har något tips?
Välj en stad och kolla blocket?
Citera
2011-03-22, 22:33
Medlem
Dr_Dollars avatar
Typ Åre?

Blocket.se finns ju en uppsjö av hus/lägenheter som hyrs ut veckovis/månadsvis
Citera
2011-03-22, 22:33
Medlem
Så här är dets avatar
Jo, det är möjligt. Det finns många som kanske jobbar på en annan ort i 1 månad och hyr ut sin lägenhet istället för att den ska stå tom. Kolla Blocket och andra annonsplatser så kommer du nog hitta något intressant.
Citera
2011-03-22, 22:38
Medlem
Borde förstås ha kollat blocket, ska kika in där. Någon som känner till någon prisvärt och kul ort?
Citera
2011-03-22, 22:56
Medlem
KungHermans avatar
Citat:
Borde förstås ha kollat blocket, ska kika in där. Någon som känner till någon prisvärt och kul ort?

Du måste nog precisera lite vad du definierar som "kul"...

Själv skulle jag nog välja något ställe med lite skön skidåkning, typ Härjedalen eller Jämtland - underbart när vårsolen börjar titta fram!
Citera
2011-03-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungHerman
Du måste nog precisera lite vad du definierar som "kul"...

Själv skulle jag nog välja något ställe med lite skön skidåkning, typ Härjedalen eller Jämtland - underbart när vårsolen börjar titta fram!

Är väl inget större fan av skidåkning egentligen, dessutom har jag inte råd med att hyra skidstuga på sådan veckobasis som verkar vara det som gäller. Har kollat lite på Örnsköldsvik och det verkar vara rätt trevligt. Det bästa hade nog varit att bo centralt i en ort, ordvalet "prisvärt och kul" var inte så bra, men menar väl att jag inte vill bli uttråkad om dagarna men det kanske är det mer upp till mig själv. Skulle kunna tänka mig att åka runt en del norrut men det är ett risktagande i en Peugeot 205. Luleå, Umeå är kanske ett bättre val när man inte är den som gillar att traska runt i skogen varje dag? Målet med resan är väl dock att uppleva det "riktiga Norrland" och därav är väl de alternativen inte de bästa?
Citera
2011-03-23, 11:24
Medlem
Snurrens avatar
Annonsera själv på blocket och försök få tag på någon som kanske ska ut och resa t ex. Tyvärr brukar Blocket hindra att man sätter in annons på flera olika ställen samtidigt, men du kan ju börja med ett område.
Citera
2011-03-23, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Annonsera själv på blocket och försök få tag på någon som kanske ska ut och resa t ex. Tyvärr brukar Blocket hindra att man sätter in annons på flera olika ställen samtidigt, men du kan ju börja med ett område.

En god idé, gäller bara att bestämma sig för var man vill bo då!
Citera
2011-03-24, 23:20
Bannlyst
Finns gott om trevliga orter i Norrland
Citera
2011-03-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke1
Finns gott om trevliga orter i Norrland

Vart hade du själv velat dra då?
Citera
2011-03-25, 22:18
Bannlyst
Citat:
Vart hade du själv velat dra då?

Kiruna hade kunnat vara något, men där går det inte att bo i många år till då dom ska flytta staden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in