• 9
  • 10
2004-10-19, 12:47
Medlem
__olofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner
men ta livet av dig då. om du verkligen lever för att dö borde det ju bara rätt lätt att uppnå ditt livsmål! grattis!

annars så säger jag bara som tidigare. du kommer dö sen. lika bra och ligga hemma med ångest och leda tills det kommer av sig självt. för om tar livet av dig kanske du skulle ändra dig senare... och om du inte är diagnostiserad schitzofren el. dyl. kommer det med 99% säkerhet att ordna upp sig senare. och då kommer du tacka dig själv att du inte tog livet av dig.

jag ska passa på att ge dig ett tips. om du mår dåligt, skit i allt. lägg dig och vänta. eller sitt i favoritstolen.

men just detta handlade tråden om, man kanske inte lever för sig själv utan för andra?
Citera
2004-10-21, 15:53
Bannlyst
intressant tråd, jag lever för hmm skolan, nej.. För mina vänner och för att få uppleva saker.
Citera
2004-10-21, 18:09
Medlem
Mr_Bigs avatar
Jag lever för BodyBuilding.
Citera
2004-10-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Big

fy fan va det lät trist
Citera
2004-10-21, 22:53
Medlem
cbwhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishmish
för att dö.
ljust nu måste jag säga att jag ser inget ljus alls.
Lev vidare på ren djävelskap, då.

Det ordnar sig förr eller senare och om det inte gör det har du ju ändå TV-spel, god mat, vänner, droger och musik att fördriva tiden med, i väntan på döden.
Citera
2004-10-21, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishmish
för att dö.
ljust nu måste jag säga att jag ser inget ljus alls.

hang in there, jag vet hur det känns tro mig!
Citera
2004-10-23, 02:22
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Jag lever för levern!
Citera
2004-10-23, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spünkstÿrfen
Jag lever för levern!

leve levern!
Citera
2004-10-23, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Big
Glöm inte bort att planera terrorattacker mot kiosker :shoot2:
Citera
2004-10-24, 11:25
Bannlyst
För familj, vänner, att njuta av livet, fast ibland undrar man..
Citera
2004-11-09, 20:33
Medlem
Odjurs avatar
Ja, ibland undrar man ju varför man lever.

Jag kommer inte på någon anledning, försöker komma på ynka en liten anledning varje morgon under fläkten medans jag röker min morgonholk.

Som en sann egoist (och fegis) har jag funderat på att ta mitt liv, men jag är för feg, jag vill ha något som inte gör ont.
Patetiskt värre, jag vet.Ser inte meningen med livet, men oroar sig över evtuell smärta vid dödsögonblicket.

Men vad gör man, eftersom allt är skit så spelar det ingen roll om man är död eller levande, så man kan ju likaväl vara vid liv. Det är väldigt jobbigt att ta livet av sig, jag har funderat en hel del.

Jag skulle vilja ge alla som jag haft några känslomässiga band till (jobbarpolare,släkt,vänner) ett kuvert, där jag förklarar läget och säger att jag inte vill att dom ska deppa, för att jag (förhoppningsvis!) har det mycket bättre nu när jjag har upphört att existera.
Plus allt annat man skulle vilja ha sagt.
Bara att skriva alla brev tar så lång tid att man lär må så dåligt att man hinner ta livet före allt åbäke är klart, men då har ju inte alla fått sina brev.

Testamentet, blir en massa jobb med det med.

Sedan ska man göra det så att ingen (helst) inte hittar kroppen.

Det är mycket jobb med att ta livet av sig om man tänker på dom efterlevande.
Citera
2004-11-16, 05:23
Medlem
Djävulens avatar
Jag är hedonist, tror jag, eftersom jag som en slags Schopenhauerian strävar efter smärtfrihet. Vad går upp mot känslan av att må bra? Jag vet att människan kan må bra på så vis att varje andetag är en njutning, att varje intryck kittlar och eftersom den fysiska döden med all sannolikhet är ett intet eller något verkligt gott, så kan jag inte förstå varför jorden skall "uppfyllas" av folk som mår dåligt, som måste arbeta och slava, som bekrigar varandra etc.Det kan bara finnas en enda förklaring; kristendomen!
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in