2011-03-22, 20:17
Medlem
stenenberts avatar
Tja!

Det är så att min dator har 2 konton, det ena är administratör och det andra mitt egna (vars kontotyp är standard). Jag tänker inte nämna anledningen för detta, då det är irrelevant.

Det jag vill göra är att ändra/ta bort administratörkontots lösenord genom att använda mitt egna konto. Jag har försökt att skriva in "net user administratör *" i cmd, men då står det felkod 5 åtkomst nekad (förmodligen eftersom mitt konto som, tidigare nämnt, är ett standard konto). Jag har även försökt ändra mitt egna kontos kontotyp till administratör, men det gick inte vilket inte är så konstigt.

Min fråga är: Hur kan jag ändra kontots kontotyp förutom på det enkla sättet? (startmenyn -> användarkonton -> ändra kontotyp) Eller kan man ändra/ta bort administratörens lösenord på något annat sätt?

Operativsystemet är windows 7

Tacksam för svar.
Senast redigerad av stenenbert 2011-03-22 kl. 20:35.
Citera
2011-03-22, 23:40
Medlem
X_surfers avatar
Du kan nollställa adminlösenordet med hjälp av pc login now, förutsatt att du kan starta från ett USB-minne eller en CD-skiva.
Citera
2011-03-23, 14:07
Medlem
stenenberts avatar
Var kan man få tag på en sådan då?
Citera
2011-03-23, 17:59
Medlem
X_surfers avatar
*Klick*

http://sourceforge.net/projects/pclo...l.iso/download
Citera
2011-03-23, 20:42
Medlem
stenenberts avatar
Har för mig att jag testat detta tidigare. Fattade inte ett skit då det var svårt att förstå hur man använder den. Finns så många alternativ och svåra ord liksom. Kan du berätta om hur man använder den?
Citera
2011-03-23, 21:36
Medlem
X_surfers avatar
Du får försöka lite själv, det är ju till och med en guide inbyggd.
Citera
2011-03-24, 08:00
Medlem
stenenberts avatar
Okej tack iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in