Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
hasch är ju saften från blommorna, som blandats med nedklippta cannabisblad.
om du kan bli hög på enbart bladen vet i fan. tveksamt.
det finns ju en viss % thc i bladen också. men det går inte att jämföra med blommorna
Hash är trikomerna som man extraherar från plantan genom att "skaka" den, tillsammans med is eftersom kyla gör det lättare för trikomerna att lossna.
När man gör hash så följer även en viss mängd plantmateria med. Beroende på hur duktig du är desto mindre plantmateria i hashet, alltså ljusare hash. Riktigt bra gjort hash är vitt.
Nu vet ni det.
Angående din fråga så kan du självklart göra hash på oblommade plantor, dock behöver du mycket mer för att få samma mängd slutprodukt eftersom det är mindre trikomer på en oblommad planta.
Är du duktig får du alltså ut lite hash, om det är potent eller inte vet jag inget om. Vet inte om trikomerna har en mognadsprocess, om dom inte har det så blir hashet lika bra som om det vore en blommad planta, förutsatt att du kurerar det också.
EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
jo hasch görs av saften från budsen..
jag skulle kunna visa ett klipp, där man gör riktigt hasch, men jag har ingen lust att leta efter det klippet. jag har inte heller någon lust att argumentera om vad som är hasch och inte, då jag finner det ytterst oväsentligt
mr wannabe garderobssnille på swecan
Du menar kanske hur man gör Afghan, då är det "klet" från budsen man gör det av.
Men nu pratar vi om något annat, i det här fallet har inte plantorna några buds, och det skulle inte funka att göra hash av saften du pressar ut ur plantan, då denna saft mest består av vatten med minimal mängd THC om ens någon alls.