2011-03-22, 20:04
Medlem
Går det?

Plantor som är nedklippta efter en månad vegg pga diverse andledningar, kan man göra nåt med dom eller har dom ej börjat utveckla THC? Tänkte antingen butangas/aceton eventuellt canna butter?
Citera
2011-03-22, 20:08
Medlem
hasch är ju saften från blommorna, som blandats med nedklippta cannabisblad.
om du kan bli hög på enbart bladen vet i fan. tveksamt.

det finns ju en viss % thc i bladen också. men det går inte att jämföra med blommorna
Citera
2011-03-22, 20:08
Medlem
Nej, eftersom de har inte börjat producera thc än. Du kan röka skiten såklart men skulle inte tro att det smakar nå vidare. :P
Citera
2011-03-22, 20:11
Medlem
nittinies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knike
Går det?

Plantor som är nedklippta efter en månad vegg pga diverse andledningar, kan man göra nåt med dom eller har dom ej börjat utveckla THC? Tänkte antingen butangas/aceton eventuellt canna butter?
Alla gröna delar av din växt innehåller thc(delta-9-tetrahydrocannabinol)och är lika potenta som en "färdig" växt.Pressa ihop växtdelarna till puckstorlek och torka i torkskåp,och vips,har du röka.
Citera
2011-03-22, 20:27
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Nej, eftersom de har inte börjat producera thc än. Du kan röka skiten såklart men skulle inte tro att det smakar nå vidare. :P

Jo, växten producerar THC under hela levnadstiden

Skriv inte om du inte vet vad du pratar om

Citat:
Ursprungligen postat av nittinie
Alla gröna delar av din växt innehåller thc(delta-9-tetrahydrocannabinol)och är lika potenta som en "färdig" växt.Pressa ihop växtdelarna till puckstorlek och torka i torkskåp,och vips,har du röka.

Alla gröna delar är lika potenta som en färdigväxt betyder inte att de är särskilt potenta. Om du vill röka 1 gram varje gång för att bli halvt bäng så skulle jag rekommendera detta.

Citat:
Ursprungligen postat av goderian2

det finns ju en viss % thc i bladen också. men det går inte att jämföra med blommorna

Hasch är inte saften från blommorna...

skulle rekommendera att du gör aceton hash väldigt simpelt och lätt

en bra guide till acetonhash

http://www.swecan.org/index.php?name=News&file=article&sid=224
Citera
2011-03-22, 21:25
Medlem
brisingrs avatar
Ice-o-lator kan vara ett bra alternativ för haschknarkare.
Citera
2011-03-22, 21:40
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Ice-o-lator kan vara ett bra alternativ för haschknarkare.
Är väl en alldeles ypperligt dålig metod att använda på en månad gamla plantor...?

Det enda som är lönt är honey-oil (butangas) eller drakhasch (aceton) med fördel lutande åt butangasmetoden då den är snabbast (och godast om ni frågar mig).
Citera
2011-03-22, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelGud
Jo, växten producerar THC under hela levnadstiden

Alla gröna delar är lika potenta som en färdigväxt betyder inte att de är särskilt potenta. Om du vill röka 1 gram varje gång för att bli halvt bäng så skulle jag rekommendera detta.

Hasch är inte saften från blommorna...

skulle rekommendera att du gör aceton hash väldigt simpelt och lätt

en bra guide till acetonhash

http://www.swecan.org/index.php?name=News&file=article&sid=224

jo hasch görs av saften från budsen..
jag skulle kunna visa ett klipp, där man gör riktigt hasch, men jag har ingen lust att leta efter det klippet. jag har inte heller någon lust att argumentera om vad som är hasch och inte, då jag finner det ytterst oväsentligt

mr wannabe garderobssnille på swecan
Senast redigerad av goderian2 2011-03-22 kl. 23:03.
Citera
2011-03-22, 23:51
Medlem
Ares570s avatar
Citat:
jag skulle kunna visa ett klipp, där man gör riktigt hasch, men jag har ingen lust att leta efter det klippet. jag har inte heller någon lust att argumentera om vad som är hasch och inte, då jag finner det ytterst oväsentligt

Du skrev det i första inlägget varför upprepa samma sak igen, blir inte mer sant andra gången utan någon källa, tredje gången gillt? Hasch kan man göra på några olika vis t.ex skaka växtdelar i nät eller gnugga buds mellan händerna. (Hasch)Olja drar ut allt ur plantan men då pratar vi om extrakt inte hasch.

Är det mycket blad så gör acetonhasch eller honeyoil som Tuvtramp säger.
DrakHashish med Aceton
Citera
2011-03-23, 00:24
Medlem
Chillfires avatar
Citat:

Hash är trikomerna som man extraherar från plantan genom att "skaka" den, tillsammans med is eftersom kyla gör det lättare för trikomerna att lossna.

När man gör hash så följer även en viss mängd plantmateria med. Beroende på hur duktig du är desto mindre plantmateria i hashet, alltså ljusare hash. Riktigt bra gjort hash är vitt.

Nu vet ni det.

Angående din fråga så kan du självklart göra hash på oblommade plantor, dock behöver du mycket mer för att få samma mängd slutprodukt eftersom det är mindre trikomer på en oblommad planta.

Är du duktig får du alltså ut lite hash, om det är potent eller inte vet jag inget om. Vet inte om trikomerna har en mognadsprocess, om dom inte har det så blir hashet lika bra som om det vore en blommad planta, förutsatt att du kurerar det också.

EDIT:
Citat:

Du menar kanske hur man gör Afghan, då är det "klet" från budsen man gör det av.

Men nu pratar vi om något annat, i det här fallet har inte plantorna några buds, och det skulle inte funka att göra hash av saften du pressar ut ur plantan, då denna saft mest består av vatten med minimal mängd THC om ens någon alls.
Senast redigerad av Chillfire 2011-03-23 kl. 00:49.
Citera
2011-03-23, 10:30
Medlem
professor_knass avatar
Citat:

Hasch, både vanligt och svart mjukt, görs av trichomerna, inte nån jävla saft.
Citera
2011-03-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Hasch, både vanligt och svart mjukt, görs av trichomerna, inte nån jävla saft.

om man tar mogna buds (som är överfyllda av trichomer), och pressar genom ett fint nät tex, så blir det fucking saft, eller sav eller vad faan du vill kalla det..

trichomer är små genomskinliga svampar med en mjuk koncistens.. har du ens sett bilder på trichomer ditt stolpskott

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://i3.ytimg.com/vi/8S2A76hjm3w/0.jpg&imgrefurl=http://video.biocenter24.com/trichomes/&usg=__-QMbJCSEW_8xOhEzyEU2TWk9rzQ=&h=360&w=480&sz=12&hl=s v&start=5&zoom=1&itbs=1&tbnid=_cin6tttboruxM:&tbnh =97&tbnw=129&prev=/images%3Fq%3Dtrichomer%26hl%3Dsv%26gbv%3D2%26tbs%3 Disch:1&ei=QsyJTcekKovtOdLNtMsN här kan du se trichomer. materia kan förekomma i olika former. gas är en. fast form är en, FLYTANDE är en
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in