2011-08-16, 12:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Vem bestämmer vad BDSM är? För dig är det kanske smisk på rumpan, för MB något annat. Nu är det inte så att MB har kidnappat en random kvinna utan de har haft gemensamma intresse kring BDSM och till en början varet överens. Problemet börjar när kvinnan inte vill längre och de inte har överenskomna stoppord eller signaler för detta.

FA uttrycker sig ganska bra i sitt vittnesmål där han säger att "När man utövar BDSM så brukar man ha stoppord eller lösenord som betyder att man ska sluta. Det kan ingå i leken att säga nej eller att man inte vill och även gråta, då ska rollspelet fortsätta ändå. Det kan även vara så att man vill ha maktlöshet och därmed inga lösenord, men då ska man ha kommit överens om det innan. A och mannen hade inga stoppord eller hade det inte uppfattats mellan parterna, eftersom han inte slutade när A sa att hon inte längre ville. Om man inte kommet överens om något stoppord är det svårt, men då gäller sunf förnuft och man får känna efter. Han anser att gick över gränsen och borde slutat.".

Nu tycker jag inte heller att MB är någon sympatisk typ, han verkar sakna en del empati för sina medmänniskor. Kanske inte rätt person att vara inlåst i en "totyrkällare" med.

Det finns regler för detta utövande och tidigt sa jag att han är sjuk vilket också stämde med hans psykiska störning han fått som diagnos under sin undersökning av psykiatriker.

Det är flera utövare som är vittne i fallet och som det står att läsa om vad dom säger i domen.
För att förtydliga så handlar det inte BDSM vad du än försöker säga här.
Läs på i stället för att sitt som ett ufo och tro dig veta saker du inte har en aning om.

Problemet är att idioten själv inte vet vad BDSM är det är tydligt och klart den psykiska störningen och hans sätt att att gå över gränsen är inte BDSM.
Gränsen är den undergivne som sätter och den som styr då det är stopp eller slut.
Han körde på i sin bajsblöjor och lyssnade inte. Han kan skaffa sig en uppblåsbar docka att leka med i stället för människor är det fullständigt klart.

För den oinvigda är rött=stopp, gult =paus.
Han sysslade med tortyr inte BDSM.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-08-16 kl. 12:54.
Citera
2011-08-16, 14:01
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det finns regler för detta utövande och tidigt sa jag att han är sjuk vilket också stämde med hans psykiska störning han fått som diagnos under sin undersökning av psykiatriker.

Det är flera utövare som är vittne i fallet och som det står att läsa om vad dom säger i domen.
För att förtydliga så handlar det inte BDSM vad du än försöker säga här.
Läs på i stället för att sitt som ett ufo och tro dig veta saker du inte har en aning om.

Problemet är att idioten själv inte vet vad BDSM är det är tydligt och klart den psykiska störningen och hans sätt att att gå över gränsen är inte BDSM.
Gränsen är den undergivne som sätter och den som styr då det är stopp eller slut.
Han körde på i sin bajsblöjor och lyssnade inte. Han kan skaffa sig en uppblåsbar docka att leka med i stället för människor är det fullständigt klart.

För den oinvigda är rött=stopp, gult =paus.
Han sysslade med tortyr inte BDSM.
MrsMagoo, undrar vem som tror sig veta saker...

Det finns ingen BDSM-regelbok. Det finns däremot riktlinjer för hur man kan utöva BDSM säkert. Ta en titt på Darkside t.ex.

Jag hänvisade till det vittnet för jag tyckte att han uttryckte sig på ett sätt som stämde överens med min syn på BDSM. Ett annat vittne säger t.ex att man alltid har stoppsignaler men det finns de utövare som väljar att inte ha det. I det här fallet så har man inte gjort något val överhuvudtaget vad jag vet. Och då tycker jag vittnet har rätt i att sunt förnuft får råda och även att MB går för långt, baserat på vad man kan läsa sig till.

BDSM kräver tillit och gott omdömme och är inget man bör göra med första bästa man träffar på nätet. Framförallt inte med en empatibefriad och omdömmeslös person som MB.

Det som han har utsatt A för kan vara BDSM om bägge är överens om det eller "tortyr" om hon varet utsatt för det mot sin vilja, eller som rätten väljer att rubricera det människorov och grov våldtäkt.

För den "oinvigda", kan orden rött=stopp, gult =paus användas som signaler till den dominante. Om den skulle den undergivne vara i en sådann situation ex. gag, munkavel e.dy att han/hon inte kan prata så bör dessa kompletras med andra signaler.

PS. Från ett UFO till ett annat, du och jag kan gärna diskutera BDSM men låt oss då ta det i PM istället DS
Citera
2011-08-16, 18:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
MrsMagoo, undrar vem som tror sig veta saker...

Det finns ingen BDSM-regelbok. Det finns däremot riktlinjer för hur man kan utöva BDSM säkert. Ta en titt på Darkside t.ex.

Jag hänvisade till det vittnet för jag tyckte att han uttryckte sig på ett sätt som stämde överens med min syn på BDSM. Ett annat vittne säger t.ex att man alltid har stoppsignaler men det finns de utövare som väljar att inte ha det. I det här fallet så har man inte gjort något val överhuvudtaget vad jag vet. Och då tycker jag vittnet har rätt i att sunt förnuft får råda och även att MB går för långt, baserat på vad man kan läsa sig till.

BDSM kräver tillit och gott omdömme och är inget man bör göra med första bästa man träffar på nätet. Framförallt inte med en empatibefriad och omdömmeslös person som MB.

Det som han har utsatt A för kan vara BDSM om bägge är överens om det eller "tortyr" om hon varet utsatt för det mot sin vilja, eller som rätten väljer att rubricera det människorov och grov våldtäkt.

För den "oinvigda", kan orden rött=stopp, gult =paus användas som signaler till den dominante. Om den skulle den undergivne vara i en sådann situation ex. gag, munkavel e.dy att han/hon inte kan prata så bör dessa kompletras med andra signaler.

PS. Från ett UFO till ett annat, du och jag kan gärna diskutera BDSM men låt oss då ta det i PM istället DS

Nej tack jag tar upp det jag anser i den här tråden och talar om just den här blöjgubben och hans offer.
Det här är fortfarande inte BDSM vad du än har att säga om det här. Bevisligen så döms till fem års fängelse för grov våldtäkt och människorov. Däremot frikänns han från våldtäkt på en annan kvinna.

Så din BDSM är inte mycket att lita på i dagsläget och du kanske bör läsa på innan du uttalar dig om vad som är gångbart inom den här genren. Hade det däremot varit ömsesidigt och BDSM hade han inte straffats.
Karln är sjuk och det finna papper på att han är psykiskt störd något annat existerar inte.
Fantisera gärna fritt men i svensk domstol gäller inte den här sortens utövande som lagligt.
Varken du eller den här sjuka mannen ska ägna er åt saker ni inte kan hantera.

Det här sa jag tidigt i fallet det insåg den som är insatt att det här rörde sig om något helt annat än BDSM. Och nu har ha 5 år att vänta för detta fruktansvärda brott.
Jag hoppas han får en påk uppkörd av någon trevlig medfånge så han vet hur det känns den förbannade lilla patetiska loosern.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-08-16 kl. 18:35.
Citera
2011-08-16, 19:16
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Nej tack jag tar upp det jag anser i den här tråden och talar om just den här blöjgubben och hans offer.
Det här är fortfarande inte BDSM vad du än har att säga om det här. Bevisligen så döms till fem års fängelse för grov våldtäkt och människorov. Däremot frikänns han från våldtäkt på en annan kvinna.

Så din BDSM är inte mycket att lita på i dagsläget och du kanske bör läsa på innan du uttalar dig om vad som är gångbart inom den här genren. Hade det däremot varit ömsesidigt och BDSM hade han inte straffats.

MrsMagoo, du är härlig du...
Läser du det jag skriver? Jag skriver precis samma sak som dig, men det blir kanske mer sant när du skriver det?

Om det skulle vara ömsesidigt så skulle det kunna rymmas inom vad man kallar BDSM men nu är både du, jag och tingsrätten överens om att det inte var ömsesidigt.

Varken du eller jag har någon sorts patent på uttrycket BDSM. Hur du tolkar det lägger jag mig inte i men du har synpunkter på min tolkning. Så fortsätt du att hojta gul och röd och tro att du håller på med BDSM. Jag tycker det vittnet som jag citerade uttryckte sig i linje med vad jag tycker.

Citat:
Karln är sjuk och det finna papper på att han är psykiskt störd något annat existerar inte.
Fantisera gärna fritt men i svensk domstol gäller inte den här sortens utövande som lagligt.
Varken du eller den här sjuka mannen ska ägna er åt saker ni inte kan hantera.

Det här sa jag tidigt i fallet det insåg den som är insatt att det här rörde sig om något helt annat än BDSM. Och nu har ha 5 år att vänta för detta fruktansvärda brott.
Jag hoppas han får en påk uppkörd av någon trevlig medfånge så han vet hur det känns den förbannade lilla patetiska loosern.

Vad det gäller mina fantasier på detta området så tänker jag inte skriva dem här

Tack för din omtanke. Jag ska inte ägna mig åt saker jag inte kan hantera. Och vad det gäller MB så dröjer det innan han ägnar sig åt annat än sig själv.

Konstigt att de kastade bort statliga tillgångar på att ha en rättegång, de kunde ju bara frågat dig.

För mig får han gärna få en påsättning av medfånge.
Citera
2011-08-16, 23:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Vem bestämmer vad BDSM är?

Det gör den som befinner sig i situation obehaglig och inte vill fortgå-.
Svaret från k*ken va "det är det här du vill " är ett tydligt tecken på att han inte ska utöva ett skit mer.

BDSM har oskrivna regler varken du vill eller inte.
Förnedrande, blottad, chockad,avstängd är några ord från offret som tala om känslan hon befann sig i.

Botar man cellskräck i BDSM ringarna nu? Skulle inte tro det va.
Visste hon att hon skulle till ladan och tortyrkällaren?

Jag såg efter att ha studerat den här skiten han riggat upp att det inte handlade om BDSM utan om en sjuk person som tagit BDSM långt bort från själva grunden.
Misshandel och övergrepp har inte med BDSM att göra.
Citera
2011-08-17, 00:28
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Det gör den som befinner sig i situation obehaglig och inte vill fortgå-.
Svaret från k*ken va "det är det här du vill " är ett tydligt tecken på att han inte ska utöva ett skit mer.
Du ger dig inte MrsMagoo. Jag tror din svensklärare skulle funnet ovanstående obehagligt. Vad menar du?

Citat:
BDSM har oskrivna regler varken du vill eller inte.
Förnedrande, blottad, chockad,avstängd är några ord från offret som tala om känslan hon befann sig i..
Så det finns alltså en oskriven bok med oskrivna regler som definerar BDSM, precis som du gör? Ok, höll på att säga visa mig den...

Nu till lite allvar. En del av de känslorna som du beskriver vill man faktiskt ibland uppnå inom BDSM. Hur konstigt du än tycker det är så vill en del människr uppleva förnedring, vara blottade, sårbara osv.

Citat:
Botar man cellskräck i BDSM ringarna nu? Skulle inte tro det va.
Visste hon att hon skulle till ladan och tortyrkällaren?.
På a svarar jag "Läs i den osynliga boken" och på b "Nej det visste hon inte enligt sin berättelse som bl.a redovisas i domen"

Citat:
Jag såg efter att ha studerat den här skiten han riggat upp att det inte handlade om BDSM utan om en sjuk person som tagit BDSM långt bort från själva grunden.
Misshandel och övergrepp har inte med BDSM att göra.
Återigen du är inte allvetande MrsMagoo.
Citera
2011-08-17, 00:33
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
MrsMagoo, du är härlig du...
Läser du det jag skriver? Jag skriver precis samma sak som dig, men det blir kanske mer sant när du skriver det?
(...)

Kul! Du vill diskutera fallet och domen. Problemet är att Magoo inte kan/vill resonera, var än det kontot satt ned foten. Magoos inlägg måste "bestämma" hur allt ligger till.

Citat:
Ursprungligen postat av Flash-Gordon
Hade gärna velat höra hur TOTYR låter på halländska....

någon som kan skriva det med fonetiska tecken?

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
[tåa'ty:]

Undra hur vild diskussionen blir när Språkrådet ska ta ställning till om totyrkällare [tåa'ty:tjella'eh] får vara med i listan för nya ord 2011?
http://www.sprakradet.se/9287
Citera
2011-08-17, 13:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du ger dig inte MrsMagoo. Jag tror din svensklärare skulle funnet ovanstående obehagligt. Vad menar du?

Så det finns alltså en oskriven bok med oskrivna regler som definerar BDSM, precis som du gör? Ok, höll på att säga visa mig den...

Nu till lite allvar. En del av de känslorna som du beskriver vill man faktiskt ibland uppnå inom BDSM. Hur konstigt du än tycker det är så vill en del människr uppleva förnedring, vara blottade, sårbara osv.

På a svarar jag "Läs i den osynliga boken" och på b "Nej det visste hon inte enligt sin berättelse som bl.a redovisas i domen"

Återigen du är inte allvetande MrsMagoo.

Det var du som ville diskutera detta då du citerade mig nu har du fått svar eftersom du ifrågasatte mitt första inlägg.
Jag vet i alla fall att människor ska må bra och njuta av det ett välbefinnande ska infinna sig det gör det inte i det här fallet.
Man ska må bra och tillfredsställd inte rädd och misshandlad, blottad, förnedrad i efterskott.
Har den här kvinnan pratat om detta att hon fann det njutningsbart och tyckte det här va helt okey?
Viktigt är fysiskt och emotionellt välmående inte övergrepp och misshandel.

Du är ju inte precis den bäste att tala om BDSM med och det faller under din okunskap.
Så dream on han fick 5 år sitt inte och försök lära andra om din mentala idiotier.

Schlesien
Ditt problem är att du inte har kunnat försvara din argument då du har varit överbevisad så klart du kallar det för saker som ska gynna dig, pajas.

Du hade inget sakligt att tillföra fallet heller så du kanske ska fundera på vad du egentligen ville få sagt angående BDSM fallet här.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-08-17 kl. 13:13.
Citera
2011-08-17, 19:27
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Det var du som ville diskutera detta då du citerade mig nu har du fått svar eftersom du ifrågasatte mitt första inlägg.
Jamen låt oss diskutera då. För att det ska bli en intressant diskussion så kan du börja med att läsa det jag skriver och försöka första det. Fråga gärna om det är något du inte förstår. Det är svårt att argumentera mot en som lägger ord i mun på en och påstår att man tycker si och så.

Citat:
Jag vet i alla fall att människor ska må bra och njuta av det ett välbefinnande ska infinna sig det gör det inte i det här fallet.
Man ska må bra och tillfredsställd inte rädd och misshandlad, blottad, förnedrad i efterskott.
Har den här kvinnan pratat om detta att hon fann det njutningsbart och tyckte det här va helt okey?
Viktigt är fysiskt och emotionellt välmående inte övergrepp och misshandel.
Felet du gör är att du använder dina egna känslor och dina erfarenheter som måttstock för vad alla andra ska tycka. Vi är inte alla lika, speciellt inte du och jag. Naturligtvis är fysiskt och emotionellt välbefinnande viktigt men det finns inte bara en väg dit.

Kvinnan mådde inte bra varken under eller efter övergreppet. Det står beskrivet i domen.

Citat:
Du är ju inte precis den bäste att tala om BDSM med och det faller under din okunskap.
Så dream on han fick 5 år sitt inte och försök lära andra om din mentala idiotier.
Nej har aldrig sagt att jag är bäst. Jag är inte den av oss som tror att jag vet allt.

Vi är överens om att det han gjorde var olagligt och jag har läst domen och vet att han blev dömd till fängelsestraff, du behöver inte upprepa dig.

Du ska få ett litet råd av mig. Googla på darkside. Klicka dig in där, det är ett svenskt community för BDSM-utövare, fetischister mm. Registrera dig. Där finns mycket läsvärt och stor kunskap inom området. Ha ett öppet sinne och inte din "Jag vet allt"-attityd så ska du se att du lär dig. Det finns diskusssionsforum, guider, noveller, mm.
Citera
2011-08-17, 20:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jamen låt oss diskutera då. För att det ska bli en intressant diskussion så kan du börja med att läsa det jag skriver och försöka första det. Fråga gärna om det är något du inte förstår. Det är svårt att argumentera mot en som lägger ord i mun på en och påstår att man tycker si och så.

Felet du gör är att du använder dina egna känslor och dina erfarenheter som måttstock för vad alla andra ska tycka. Vi är inte alla lika, speciellt inte du och jag. Naturligtvis är fysiskt och emotionellt välbefinnande viktigt men det finns inte bara en väg dit.

Kvinnan mådde inte bra varken under eller efter övergreppet. Det står beskrivet i domen.

Nej har aldrig sagt att jag är bäst. Jag är inte den av oss som tror att jag vet allt.

Vi är överens om att det han gjorde var olagligt och jag har läst domen och vet att han blev dömd till fängelsestraff, du behöver inte upprepa dig.

Du ska få ett litet råd av mig. Googla på darkside. Klicka dig in där, det är ett svenskt community för BDSM-utövare, fetischister mm. Registrera dig. Där finns mycket läsvärt och stor kunskap inom området. Ha ett öppet sinne och inte din "Jag vet allt"-attityd så ska du se att du lär dig. Det finns diskusssionsforum, guider, noveller, mm.

Citat:
Vem bestämmer vad BDSM är? För dig är det kanske smisk på rumpan, för MB något annat

Jag skrev okunskap inom ämnet du har sagt att man inte bestämmer vad som går under BDSM och inte.
Du har fel då detta är ett utmärkt exempel på vad som inte innefattar just BDSM:
Så var jag tillbaka på det inlägget som du har startat debatten med.
Det finns vissa bestämmelser och det här har inget med BDSM att göra fatta det.
Läs Darkside gå på vad fan du vill men fortfarande är det fallet i tråden som gäller det har inget med BDSM att göra.
Han är sjuk och det finns papper på det.
Hon fick psykiska problem fatta det.
Citera
2011-08-17, 21:52
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Jag skrev okunskap inom ämnet du har sagt att man inte bestämmer vad som går under BDSM och inte.
Du har fel då detta är ett utmärkt exempel på vad som inte innefattar just BDSM:
Så var jag tillbaka på det inlägget som du har startat debatten med.
Det finns vissa bestämmelser och det här har inget med BDSM att göra fatta det.
Läs Darkside gå på vad fan du vill men fortfarande är det fallet i tråden som gäller det har inget med BDSM att göra.
Han är sjuk och det finns papper på det.
Hon fick psykiska problem fatta det.
MrsMagoo, du vill bestämma vad alla andra ska tycka och du äger även definitionen över BDSM.

Jag säger att det kvinna A i domen utsatts för skulle kunna vara BDSM om det var frivilligt. Nu var det inte frivilligt och därmed ett brott enligt Svea rikes lag. Närmare bestämt människorov och grov våldtäkt. Vilket i det här fallet bestraffeades med fem år i fängelse. Vad exakt är det du inte fattar MrsMagoo?

Hon hade psykiska problem, fatta det. Det blev såklart inte bättre av brottet som hon utsattes för. Diskutera fallet då. Vi kan släppa BDSM då du påstår att det inte har med fallet och jag påstår att du inte vet ett skit om det. Är det rätt dömt? Är straffet för lågt eller strängt?

MrsMagoo det är dags att släppa nappen och inse att världen är större än din bakgård.
Citera
2011-08-17, 22:32
Medlem
essohasses avatar
Mina herrar, jag orkar inte skvallra till mods så därför ber jag er tänka på följande:

Denna tråd har varit död tidigare under en period då det borde varit som mest trafik, när åtal väcktes och vi fick loss FUP:en.
Tråden var då redan helt sönderspammad, och diskussionen kom aldrig igång.

Nu håller det på att ske igen, om ni inte är klara kan ni väl ta resten i PM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in