2011-06-03, 13:56
Medlem
essohasses avatar
Stämningsansökan Pdf Megaupload
Citera
2011-06-03, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse

Tack för den

HNTR
Citera
2011-06-03, 16:47
Bannlyst
Visste ni att MB far jobbade som polisman han hängde sig för några år sen.

Jag träffade idag män som kände MB när han var på topp och hade masa pengar då var det vanligt att MB åkte till USA och Tyskland för att gå på udda dyra perversa klubbar.

Det finns folk som är rädda att MB börjar tala.
Senast redigerad av Italienaren 2011-06-03 kl. 17:40.
Citera
2011-06-06, 14:28
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Tack för den!
Har läst nu och kan inte hitta någon teknisk bevisning förutom "protokoll över kriminaltekniska undersökningar", är det så det brukar formuleras i stämningsansökan? Verkar inte som att de har särskilt mycket?

Sedan tycker jag det nästan är skrattretande att en dikt skriven av Mä A tas med som bevisning.
Men smart gjort då det tydligen styrker den muntliga utsagan av någon konstig anledning.
Citera
2011-06-06, 19:04
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Tack för den!
Har läst nu och kan inte hitta någon teknisk bevisning förutom "protokoll över kriminaltekniska undersökningar", är det så det brukar formuleras i stämningsansökan? Verkar inte som att de har särskilt mycket?

Sedan tycker jag det nästan är skrattretande att en dikt skriven av Mä A tas med som bevisning.
Men smart gjort då det tydligen styrker den muntliga utsagan av någon konstig anledning.

Jag garvade också rejält åt dikten först! Antagligen beskriver hon miljön i tortyrkällaren på ett sånt sätt att dikten styrker att hon inte diktat ihop anmälan utifrån tidningsartiklar.

Det sätt hon beskriver händelseförloppet överensstämmer ju väldigt bra med hur MB själv i detta PM på BodyContact 5-6 år senare uttrycker sig. Annonsen som föregår PM:et figurerar han med egen bild. Detta sammantaget talar ju till hans fördel.

Av hennes fem vittnen är det endast en som skall vittna om "hennes skador", det verkar bara vara detta vittne som hon haft relation till innan händelsen.
De andra fyra verkar vara hörsägen.

Anmärkningsvärt är att ingen av dessa fem personer har lyckats förmå henne att anmäla denna påstådda kidnappning med efterföljande övergrepp.

Målsägande 2 är ju ännu värre. Förutom hennes egen berättelse tas ett meddelande hon skickat MB på Facebook upp som bevisning! Där hon skall ha uttryckt att hon inte önskar ha någon kontakt med honom.
Detta visar ju att MB:s identitet inte blev känd för henne i samband med tortyrkammarens offentliggörande utan att hon haft 5 år på sig att anmäla den påstådda våldtäkten.

Det känns som ett nytt justitiemord är i antågande.
Citera
2011-06-06, 20:46
Bannlyst
Citat:
Jag garvade också rejält åt dikten först! Antagligen beskriver hon miljön i tortyrkällaren på ett sånt sätt att dikten styrker att hon inte diktat ihop anmälan utifrån tidningsartiklar.

Det sätt hon beskriver händelseförloppet överensstämmer ju väldigt bra med hur MB själv i detta PM på BodyContact 5-6 år senare uttrycker sig. Annonsen som föregår PM:et figurerar han med egen bild. Detta sammantaget talar ju till hans fördel.

Av hennes fem vittnen är det endast en som skall vittna om "hennes skador", det verkar bara vara detta vittne som hon haft relation till innan händelsen.

Anmärkningsvärt är att ingen av dessa fem personer har lyckats förmå henne att anmäla denna påstådda kidnappning med efterföljande övergrepp.

Målsägande 2 är ju ännu värre. Förutom hennes egen berättelse tas ett meddelande hon skickat MB på Facebook upp som bevisning! Där hon skall ha uttryckt att hon inte önskar ha någon kontakt med honom.
Detta visar ju att MB:s identitet inte blev känd för henne i samband med tortyrkammarens offentliggörande utan att hon haft 5 år på sig att anmäla den påstådda våldtäkten.

PLS Explain hur tänker du nu..

mvh
confused
Citera
2011-06-06, 20:58
Medlem
essohasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
PLS Explain hur tänker du nu..

mvh
confused
Jag tror inte han är skyldig till det han är åtalad för, men kommer att dömas pga att målet har ett stort mått av sensationshysterisk karaktär.
Dessutom kommer hans "rättshaveristiska" historia att spela in, trots att så ej får ske.
Det känns som han är dömd på förhand.
Citera
2011-06-06, 21:03
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte han är skyldig till det han är åtalad för, , trots att så ej får ske.
Det känns som han är dömd på förhand.

OK Du menar så..

Men Hur kan han va oskyldig när kopplingen till detta ödehus finns

mvh
innocent
Citera
2011-06-06, 21:33
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:

Det verkar ju onekligen vara väldigt tunn bevisning men vi vet ju inte vad "protokoll över kriminaltekniska undersökningar" innebär.

Mä 2 är en kvinna han vid tidpunkten för brottet hade en relation med, enligt vad som framkommit i tråden. Vid ett tillfälle blev han våldsam och det är det som hon nu fem år senare anmäler.

Citat:
OK Du menar så..

Men Hur kan han va oskyldig när kopplingen till detta ödehus finns

mvh
innocent
Så för att han har koppling till källaren så är han automatiskt skyldig? Förklara gärna din tankegång.
Citera
2011-06-06, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Det verkar ju onekligen vara väldigt tunn bevisning men vi vet ju inte vad "protokoll över kriminaltekniska undersökningar" innebär.

Mä 2 är en kvinna han vid tidpunkten för brottet hade en relation med, enligt vad som framkommit i tråden. Vid ett tillfälle blev han våldsam och det är det som hon nu fem år senare anmäler.

Så för att han har koppling till källaren så är han automatiskt skyldig? Förklara gärna din tankegång.

Tänk Palme yänk mordvapnet...Got it

Tänkte völ det
Citera
2011-06-07, 09:37
Medlem
blowns avatar
Det ska bli intressant att följa detta. Tror även jag om att det kommer bli en viss grad rättshaveri i detta fallet, tyvärr. Sen kan man ju diskutera huruvida han förtjänar att sättas i bur, men det är en annan femma.

Kryper det fram att den tekniska bevisningen är något att hänga i julgranen så hoppas jag att han börjar gola på gamla kontakter med delat intresse!
Citera
2011-06-07, 09:53
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Tänk Palme yänk mordvapnet...Got it

Tänkte völ det
Hmm..låter som du löst Palmemordet.

Men om vi nu ska "tänka" om det här fallet så är det troligt att kvinnan har varet i "totyrkällaren" tillsammans med MB. Frågan är bara om hon varet det frivilligt eller som hon påstår att hon blivet bortförd mot sin vilja.

Det som jag hänger upp mig på är att någonstans så har hon träffat MB av fri vilja. Sedan så är det fullt möjligt att hon ändrat sig.

Tanken på att vara bunden och piskad var kanske hennes önskan men verkligheten var inte det samma som hennes erotiska fantasier. Frågan är då när ändrade hon sig och hur uppfattade MB detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in