2011-03-22, 14:03
Medlem
Jag ska sälja en etta i göteborg och letar efter en bra mäklare som inte kostar för mycket.
Lägenheten som ska säljas ligger kring kortedala så de tär inte det centralaste området och vad jag har märkt så lägger inte alla mäklare ner lika mkt energi i att sälja en lägenhet som inte är supercentral.

Någon som har tips på en bra mäklare eller någon man ska akta sig ifrån? Sen vill jag gärna veta vad mäklares arvode brukar ligga på för jag har verkligen ingen aning.
Citera
2011-03-22, 20:52
Medlem
ps3mafackas avatar
Min polare sålde lya och han fick ge ca 35-40 nån bank/mäklarfirma och då kollade han runt hos olika mäklare.. De va en ganska lättsåld lya i linne. Du får helt enkelt höra dig för vilka priser de tar. Jobbar de efter provision så är de lite mer måna om att din lägenhets säljs för dyrare såklart, men är de fast pris så kommer de bara vilja få sålt det och skiter i om du får mycket cash eller inte. men fast pris kanske är lika bra om inte din marknad e så het.
Citera
2011-03-23, 10:39
Medlem
Kontakta Mäklarsamfundet och ARN(Allmänna Reklamationsnämnden),innan du gör nåt...
Citera
2011-03-23, 10:42
Medlem
Kontakta Mäklarsamfundet samt Allmänna Reklamationsnämnden innan du gör något..Så vet du om de har skött tidigare uppdrag.
Citera
2011-04-13, 19:16
Medlem
aj1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullingen
Kontakta Mäklarsamfundet samt Allmänna Reklamationsnämnden innan du gör något..Så vet du om de har skött tidigare uppdrag.

Mäklarsamfundet??? Verkar dumt då de är mäklarnas intresseorganisation. Som att ringa till kyrkan för att försöka få objektiv information om gud finns...

ARN är också ganska tokigt. Fastighetsmäklarnämnden kontrollerar och registrerar alla fastighetsmäklare. Där kan man höra om mäklaren blivit varnad eller dylikt.
Citera
2011-04-24, 15:07
Medlem
daim_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullingen
Alla mäklare är inte anslutna till Mäklarsamfundet, det finns fler förbund för fastighetsmäklare nämligen FastighetsMäklarFörbundet (FMF) + att en del av de större kedjorna inte är anslutna till något av förbunden.
Som någon nämnde innan är det dock lämpligare att i så fall kontakta FMN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in