• 1
  • 2
2014-07-09, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Den där kartan går inte att lita på. Insättningsautomater finns bara på respektive banks bankomatställen. Den säger tex att det finns en vid SEB's i början på Sveavägen men åker du då dit för att sätta in pengar märker du snabbt att den endast är för SEB kunder.

Insättningsautomaten kan dessutom stå inne i ett bankomatrum som är låst nattetid (tex den på Alviksvägen).

Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Stämmer ej. Jag är kund hos Swedbank och använder den insättningsautomaten ofta. Ska funka för alla banker som är anslutna till bankomat.

Citat:
I dagsläget är det kunder till Nordea, SEB och Swedbank/Sparbankerna som har tillgång till tjänsten insättning. Swedbank/Sparbankerna har även tjänsten insättning mynt.

http://bankomat.se/privat-2/tjanster/
Citera
2014-07-09, 20:23
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Stämmer ej. Jag är kund hos Swedbank och använder den insättningsautomaten ofta. Ska funka för alla banker som är anslutna till bankomat.

Vilken av dom?

Kan såklart ha ändrats. Inte som att jag springer omkring och trycker in pengar i automaterna hela dagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
http://bankomat.se/privat-2/tjanster/

Hela min jävla poäng var ju att sidan inte stämmer när det gäller alla automater. Så kommer du och citerar sidan jag säger inte stämmer Bra källa.
Senast redigerad av Bbobi 2014-07-09 kl. 20:34.
Citera
2014-07-09, 20:29
Medlem
Citat:
Vilken av dom?

Kan såklart ha ändrats. Inte som att jag springer omkring och trycker in pengar i automaterna hela dagarna.

Har kört SEBs automater både vid Sveavägen och Odengatan, pengarna sätts in på ett konto i Swedbank.
Citera
2014-07-09, 20:32
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Har kört SEBs automater både vid Sveavägen och Odengatan, pengarna sätts in på ett konto i Swedbank.

Trevligt att dom äntligen fått ordning på skiten. När jag skulle betala en räkning och behövde få in kontanter åkte jag kors och tvärs över hela stan och möttes av "endast seb-kunder" lappar tejpade på automaterna. Dom som fanns på Swedbank kontor var bara tillgängliga dagtid då de var inne i en lokal.
Citera
2014-07-09, 20:54
Medlem
Citat:
Hela min jävla poäng var ju att sidan inte stämmer när det gäller alla automater. Så kommer du och citerar sidan jag säger inte stämmer Bra källa.

Var inte så butthurt nu. Det är Bankomat AB som äger bankomaterna, Bankomat AB ägs i sin tur gemensamt av Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, SEB, Swedbank och Sparbankerna. Nu får du gärna förklara för mig hur det inte är en säker källa när bankomaterna ägs av de stora bankerna själva.
Citera
2014-07-09, 21:06
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Var inte så butthurt nu. Det är Bankomat AB som äger bankomaterna, Bankomat AB ägs i sin tur gemensamt av Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, SEB, Swedbank och Sparbankerna. Nu får du gärna förklara för mig hur det inte är en säker källa när bankomaterna ägs av de stora bankerna själva.

Säg att du hittar en artikel i aftonbladet som är helt fel. Vad skulle du då säga om nån länkar till just den artikel som källa för att det visst stämmer? En felaktig källa duger inte som källa.

I mitt fall sa bankomat.se att man kunde sätta in pengar i deras insättningsautomater som på plats var den enskilda bankens egna automat. Sedan är det en och annan där som inte alls går att sätta in pengar på.

Om det den andra sa stämmer så har dom kommit en bit på väg sen jag senast var i behov av detta men det är fortfarande fel. En bankomat nära mig som är märkt som "insättning" är i själva fallet en uttagsautomat med ett inkast vid sidan om. Det kan inte jag sätta in pengar i.

Vad spelar det för roll om sidan säger att jag kan sätta in pengar ifall jag när jag kommer dit möts av en helt vanlig uttagsautomat? Kan du förklara det för mig?
Senast redigerad av Bbobi 2014-07-09 kl. 21:21.
Citera
2014-07-09, 22:42
Medlem
Citat:
Säg att du hittar en artikel i aftonbladet som är helt fel. Vad skulle du då säga om nån länkar till just den artikel som källa för att det visst stämmer? En felaktig källa duger inte som källa.

I mitt fall sa bankomat.se att man kunde sätta in pengar i deras insättningsautomater som på plats var den enskilda bankens egna automat. Sedan är det en och annan där som inte alls går att sätta in pengar på.

Om det den andra sa stämmer så har dom kommit en bit på väg sen jag senast var i behov av detta men det är fortfarande fel. En bankomat nära mig som är märkt som "insättning" är i själva fallet en uttagsautomat med ett inkast vid sidan om. Det kan inte jag sätta in pengar i.

Vad spelar det för roll om sidan säger att jag kan sätta in pengar ifall jag när jag kommer dit möts av en helt vanlig uttagsautomat? Kan du förklara det för mig?

Det är skillnad på Aftonbladet och stora banker som SEB, Swedbank, Nordea, etc. Du verkar ju helt bakom flötet om du tror att jag går på källor som Aftonbladet.

Klickar du på Insättning i högra hörnet? Du får välja flera alternativ till höger om kartan, de jag har varit på som är med på kartan som insättningsbankomat är korrekt, inom Stockholm iallafall.
Citera
2014-07-09, 23:05
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Det är skillnad på Aftonbladet och stora banker som SEB, Swedbank, Nordea, etc. Du verkar ju helt bakom flötet om du tror att jag går på källor som Aftonbladet.

Klickar du på Insättning i högra hörnet? Du får välja flera alternativ till höger om kartan, de jag har varit på som är med på kartan som insättningsbankomat är korrekt, inom Stockholm iallafall.

Det var ett exempel som hade som syfte att påpeka att det är lite fånigt när man använder den sidan som är under kritik som källa.

Ja, jag klickar på insättning.

Men du förstår, jag säger ju samtidigt att jag är medveten om att det kan ha förändrats. Med tanke på att en person här säger att han kunnat sätta in pengar på senare tid där jag vid det tillfället inte själv kunde det (han och jag har samma bank). Men går jag in på sidan så är bankomaten vid mig fortfarande markerad som insättning.

Och snälla, tro mig, jag har bott här i många år och använt den bankomaten...Det går inte att sätta in pengar på den. Det är därför det blir så lustigt när du använder den sidan som källa till att jag har fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in