• 2
  • 3
2011-03-22, 16:37
Medlem
Battery6s avatar
Det där är vad man kallar en kulturkrock. I hans kultur är det fullt normalt för mannen att bestämma lite hit och dit om vad kvinnan får och inte får göra, det du måste göra är att lägga korten på borden. Antingen slutar han försöka kontrollera dig och bestämma över dig eller så lämnar du honom också får han bestämma allt i sitt liv på egen hand.
Citera
2011-03-22, 17:15
Medlem
montevideos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Har man rent mjöl i påsen så kan han väl läsa vad han vill på din telefon, data etc. Skulle aldrig ens tänka på att reagera negativt på
min fru om hon är nyfiken på mig. Och svartsjuka är väl det optimala komplimangen och tecknet på att han älskar dig.

det där är inte svartsjuka. det där är brist på tillit.

Citat:
Ursprungligen postat av Crazykarinka
Jag har inget emot att han läser mina SMS, men jag tycker att man bör fråga om tillåtelse först... och inte bara ta den å börja läsa som fan. Han kan gå in på Facebook och läsa mina meddelande, inlägg osv. Jag har aldrig rört hans mobil eller läst hans meddelande på Facebook, varför ska han göra det? Jag tycker att det här är helt respektlöst.

och utan ens läsa vidare i tråden har du ju ett klockrent svar själv. det är respektlöst. vill du verkligen vara ihop med någon som saknar respekt för dig? hur mycket du än älskar honom finns det nya killar att älska..
Citera
2011-03-22, 23:08
Medlem
Crazykarinkas avatar
Nu gick han bara hemifrån utan att säga ett enda ljud... F...n, nu är jag helt vilsen alltså=(
Citera
2011-03-22, 23:11
Bannlyst
Citat:
Han säger att i hans hemland så är det helt okej att läsa sin partners SMS, helt sjukt...

Skulle min flickvän vilja läsa mina så får hon gärna göra det då jag inte döljer något. Det skulle dock vara lika intressant som att läsa telefonkatalogen. Förstår dock dem som inte vill att man snokar.
Citera
2011-03-22, 23:14
Medlem
Citat:
Jag är ihop med en kille i snart 4 år. Allting har fungerat perfekt, han är supersnäll och omtänksam och älskar mig oerhört mycket och det gör jag mig... Men, men, det finns ett undantag... Han kommer ifrån mellanöstern och har sina egna kackerlackor i huvudet... Han förbjuder mig att ha "för öppna kläder", att umgås för mycket med mina vänner, att komma hem för sent... Jag har försökt å förklara för honom att vi lever i ett fritt land och om han har bestämt sig att flytta hit så ska han även försöka å anstränga sig till det landets regler, men han lyssnar ju för fan inte!=( Han tycker att karlar blir påtända om de ser mig i en kort kjol eller topp...
Igår tog han helt plötsligt min mobil och började läsa mina SMS, jag tog mobilen ifrån honom och då blev han vansinnig och sa att jag SMSar med andra killar och spelar ett falskt spel bakom hans rygg...
Jag är så j..la trött på allting men å andra sidan så älskar jag honom så j..la mycket....
Vad ska jag GÖRA?! Ska jag göra slut? Jag är helt förtvivlad=(

P.S. Snälla ni, ni behöver inte säga att han är en j..la blatte och att de är likadana allihopa.
Tackar på förhand.
Ja du, jag vet exakt vad du ska göra, och det är att dumpa honom. Tyvär, ibland är det ett måste att skita i vad hjärtat säger och tänka med hjärnan istället. Jag är själv från mellanöstern (dock ej muslim) så jag vet hur sådana människor fungerar. Ju seriösare ert förhållande blir, desto jobbigare kommer du att få det, han kommer förbjuda dig från mer grejer och du kommer till slut nästan vara helt fast.
Så du kan antingen dumpa honom och hitta en mer utvecklad kille och få ett mycket bättre och friare liv. Eller så kan du stanna kvar hos din älskade kille och ruttna bort. Jag tycker att du ska dumpa honom NU! sådana människor är väldigt svåra att förändra. btw kolla på filmen "aldrig utan min dotter" eller vad den heter. Jag tror den handlar om nått sånt. Väldigt bra film Hoppas du dumpar honom nu! mvh
Citera
2011-03-23, 08:51
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Nu gick han bara hemifrån utan att säga ett enda ljud... F...n, nu är jag helt vilsen alltså=(

Men kamma till dig för i helvete!

Du har svaren mitt framför snoken på dig.

Bort från skiten illa kvickt. Det är en jävligt enkel trade-of du ska göra. Du ska bort från en psykosocialt ohälsosam miljö och det enda det kostar är ett halvårs olycklig kärlek. En tid som säkerligen kommer att kortas ned när du inser hur illa du behandlats.

Skärp dig för fan och vakna.
Citera
2011-03-23, 08:54
Medlem
Subject9s avatar
Alltså jag vet att du är kär och att det inte är så lätt då, men det är bara att bryta förhållandet som gäller om du inte känner för att bli behandlad så som du blir. Havet är djupt och det finns mycket fisk, man måste inte bli tillsammans med en köttätande pirahya
Citera
2011-03-23, 09:11
Bannlyst
Citat:
Jag är ihop med en kille i snart 4 år. Allting har fungerat perfekt, han är supersnäll och omtänksam och älskar mig oerhört mycket och det gör jag mig... Men, men, det finns ett undantag... Han kommer ifrån mellanöstern och har sina egna kackerlackor i huvudet... Han förbjuder mig att ha "för öppna kläder", att umgås för mycket med mina vänner, att komma hem för sent... Jag har försökt å förklara för honom att vi lever i ett fritt land och om han har bestämt sig att flytta hit så ska han även försöka å anstränga sig till det landets regler, men han lyssnar ju för fan inte!=( Han tycker att karlar blir påtända om de ser mig i en kort kjol eller topp...
Igår tog han helt plötsligt min mobil och började läsa mina SMS, jag tog mobilen ifrån honom och då blev han vansinnig och sa att jag SMSar med andra killar och spelar ett falskt spel bakom hans rygg...
Jag är så j..la trött på allting men å andra sidan så älskar jag honom så j..la mycket....

P.S. Snälla ni, ni behöver inte säga att han är en j..la blatte och att de är likadana allihopa.
Tackar på förhand.

den där idioten ska du göra dig av med syrrans kille som också är från mellanöstern förbjöd hon på samma sätt som du blir förbjuden tvinga hon o konvertera till islam, sen börja han o slå henne och ungarna vilket hon accepterade men för mig så var det droppen som fick bägaren att rinna över och jag var på väg att slå in huvudet på det kräket.
Citera
2011-03-23, 10:30
Medlem
Citat:
Han säger att i hans hemland så är det helt okej att läsa sin partners SMS, helt sjukt...

Är det relevant vilket hemland det är? Svenska lagarna gäller för folk i sverige, där har inte vad för härmkomst någon betydelse, jag ser ingen logik i varför "DET" skulle vara så att det anses normalt.

Jag tycker dock det är hemskt att du lever i ett förhållande där du känner dig förtryckt och rädd, en sån man älskar inte en.
Citera
2011-03-23, 10:53
Medlem
faderTopazs avatar
Citat:

Tackar på förhand.

Kulturkrocken blir inte bättre när ni tar fler steg in i relationen. Om han inte går med på dina krav som du förvisso kan anpassa litegrann så är det nog bäst att du sätter en gräns.
Du kommer aldrig kunna leva med att vara helt instängd senare om du inte trivs med det nu.
Citera
2011-03-23, 14:02
Medlem
Medves avatar
Citat:

I hans hemland är det nog helt okej att slå tjejer också och hedersmord.

Tycker synd om dig att du änns har orkat vara ihop med en sån typ i 4 år
Tror inte det kommer bli bättre heller när ni väll skaffar barn eller liknande.
Sen försöker du gö slut kommer han stalka dig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in