2011-03-21, 22:57
Medlem
Hej!

Letar bildskärm då jag tröttnat på att använda min tv som datorskärm.
Ska användast till spel, film tittar jag genom tv:n. Har ett ATI-kort om det har någon betydelse.
Vill helst hålla mig under 3000kr och ej under 21" i bildyta.
Citera
2011-03-21, 23:00
Medlem
Kaptenenjons avatar
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=596889#extra BOOM!
Citera
2011-03-21, 23:01
Medlem
plexens avatar
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=595733
Samsung gillar jag. Denna blir du nog nöjd med.

Edit. Polarn har http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=477710
Lycka till
Senast redigerad av plexen 2011-03-21 kl. 23:06.
Citera
2011-03-21, 23:16
Medlem
treads avatar
http://www.webhallen.com/hardvara/129229-lg_23_tft_w2363d-pf_120hz_3d_full-hd

Kan rekommendera denna LG 23" 120hz.
Citera
2011-03-22, 09:26
Medlem
Dreass avatar
Snälla, kan folk utan en jävla aning låta bli att posta?

LGn ovan skulle vara min rekommendation, den finns för 2500 på utvalda ställen, kanske även Webhallen, inte klickat och kollat.

Den har möjlighet till 120hz, vilket är nice!

Av de andra tre skärmarna så är den ena kass, PX-serien är rätt bra. BenQn är billig och det är dåligt med recensioner på dessa.
Citera
2011-03-22, 10:03
Medlem
Har kollat LG:n tidigare men läste lite flyktigt om att man ska ha nvidia, kanske det bara är för 3d vilket jag inte är intresserad av.
Citera
2011-03-22, 10:10
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diarrehampus
Har kollat LG:n tidigare men läste lite flyktigt om att man ska ha nvidia, kanske det bara är för 3d vilket jag inte är intresserad av.
Det ska med nya drivrutiner inte vara några problem för ATI med 120hz.
Citera
2011-03-22, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diarrehampus
Hej!

Letar bildskärm då jag tröttnat på att använda min tv som datorskärm.
Ska användast till spel, film tittar jag genom tv:n. Har ett ATI-kort om det har någon betydelse.
Vill helst hålla mig under 3000kr och ej under 21" i bildyta.

Min kusin jobbar på Mediamarkt och han har sagt att Samsung gör de bästa skärmarna. Jag köpte själv en i förra veckan på hans rådgivan och den är verkligen bra.
Färgerna här suveräna. Helt sanslöst vad utvecklingen går framåt. Vem kunde tro att man skulle kunna få både LED och en 5000000:1 i kontrast för några år sedan.
En sådan skärm hade kostat en förmögenhet då.

Skärmen jag köpte heter Samsung SyncMaster BX2450. Den kan jag tipsa alla om!
Citera
2011-03-22, 11:02
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Min kusin jobbar på Mediamarkt och han har sagt att Samsung gör de bästa skärmarna. Jag köpte själv en i förra veckan på hans rådgivan och den är verkligen bra.
Färgerna här suveräna. Helt sanslöst vad utvecklingen går framåt. Vem kunde tro att man skulle kunna få både LED och en 5000000:1 i kontrast för några år sedan.

Hahahahahahahahahahahaa. Antingen försöker du jävlas med mig sen mina kommentarer kring samsung, eller så kan inte din kusin ett jota om skärmar. Samsung gör inte de bästa skärmarna, de har några bra. BX2450 är inte en av dom.

LED, skulle det vara bättre på något vis? Kontrasten? Den dynamiska kontrasten är skit, den har 1000:1 i kontrast som 99% av alla andra skärmar där ute.

Nej, en sådan skärm hade inte kostat en förmögenhet, den är inge vidare.

Lillebror: http://www.digitalversus.com/samsung-syncmaster-bx2350-p357_9211_36.html

Vad kan du om skärmar? Vilka skärmar har du testat? Hur testar du att färgerna är bra? Eller utgår du ifrån vad du tycker med din bristfälliga kunskap om allt vad som rör skärmar?
Senast redigerad av Dreas 2011-03-22 kl. 11:09.
Citera
2011-03-22, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Hahahahahahahahahahahaa. Antingen försöker du jävlas med mig sen mina kommentarer kring samsung, eller så kan inte din kusin ett jota om skärmar. Samsung gör inte de bästa skärmarna, de har några bra. BX2450 är inte en av dom.

Konstigt att de säljer som smör då.

Varför gillar du inte Samsung?
Citera
2011-03-22, 11:15
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Konstigt att de säljer som smör då.

Varför gillar du inte Samsung?
Vad har sälja som smör med bra att göra? Allmänheten likt dig och de flesta är inte kunniga om vad som gör en skärm bra eller inte bra.

Varför? Se på det du gör, du rekommenderar en skärm som du tror är bra pga. din bristande kunskap. Utöver det tjatar du om LED och om en löjligt hög kontrast som du inte använder.

LED är inget som medför en fördel för bilden direkt om det rör Edgelit led.

Den dynamiska kontrasten använder man inte!

Samsung börjar se till att göra reklam om LED, alla ska ha led, ingen vet varför. Samsung börjar tjata om Full HD, alla ska ha det. Samsung börjar tjata om 100hz, alla ska ha det även om det är skräp. Samsung sänker angiven responstid genom att börja mäta responstid på ett annat sätt.

Ja, det är väl så att vara världsledande, man måste få folk att köpa det man siktar in sig på....
Citera
2011-03-22, 12:17
Medlem
Citat:

"Sponsrar" inte samsung mediamarkt? Tycker alla MM använder samma Samsungskärm när de visar dvd-spelare och dylikt. Lutar åt LG:n, ska göra lite mer research idag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in