Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-09-14, 17:59
Avslutad
Bara en tanke, varför ligger dom låsta trådarna kvar? Visst, kanske läsvärt och sådär, men vore det inte bättre att rensa bort dom på en gång? Diskussionen är ju så att säga avslutad.
Citera
2004-09-14, 18:08
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
Kanske för att andra ska kunna se vad som man får posta och vad man inte får. Som ett avskräckande exempel skulle man kunna säga.

//Mr Radarkontakt
Citera
2004-09-14, 18:10
Moderator
impieteers avatar
För att man ska kunna söka och få svar på gamla frågor utan att behöva starta en ny tråd.

Såklart.
Citera
2004-09-14, 18:13
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
För att man ska kunna söka och få svar på gamla frågor utan att behöva starta en ny tråd.

Såklart.
Fast av någon anledning måste ju tråden blivit låst, eller hur?

Fast jag håller med dig till stor del. Det är nästan alltid någon sorts kunskap i trådarna, och isåfall ska den finnas kvar - om än i låst skick. Är det en bajstråd med två inlägg som endast upplyser mig om att skribenterna i den aktuella tråden saknar tankeförmåga raderar jag ju självklart tråden.
Citera
2004-09-14, 18:25
Medlem
jobes avatar
Sedan är det en tolkningsfråga och inte alltid säkert att moderatorn tar rätt beslut. Jag låter mina låsta trådar ligga kvar för att ge möjligheten att oponera sig mot beslutet via ett pm. Men visst, efter ett tag kanske de borde skickas till trådhimlen.
Citera
2004-09-14, 18:36
Medlem
Saters avatar
Varför plocka bort trådar? Vad blir nästa åtgärd isf, censur? Nej det finns ingen anledning att ta bort något som någon annan eventuellt vill referera till i framtiden.
Citera
2004-09-14, 18:41
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahlman
Fast av någon anledning måste ju tråden blivit låst, eller hur?

Fast jag håller med dig till stor del. Det är nästan alltid någon sorts kunskap i trådarna, och isåfall ska den finnas kvar - om än i låst skick. Är det en bajstråd med två inlägg som endast upplyser mig om att skribenterna i den aktuella tråden saknar tankeförmåga raderar jag ju självklart tråden.

I många trådar motiverar ni ju faktiskt trådlåsningen med att frågan är besvarad. Vore ganska dumt om den togs bort då....
Citera
2004-09-14, 18:49
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sater
Varför plocka bort trådar? Vad blir nästa åtgärd isf, censur? Nej det finns ingen anledning att ta bort något som någon annan eventuellt vill referera till i framtiden.
Riktigt supertrams, som t ex en tråd som skapas och bara innehåller "bajs är gott" kan allt raderas. Men vad gäller övriga låsta trådar så håller jag med dig.
Citera
2004-09-14, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
I många trådar motiverar ni ju faktiskt trådlåsningen med att frågan är besvarad. Vore ganska dumt om den togs bort då....

Det är ju riktigt, ja det var som sagt bara en tanke. Men tanken på att plocka bort 1-2 inläggstrådar kanske vore nåt då?
Citera
2004-09-14, 19:30
Medlem
http://forum.flashback.info/scandinavia/showpost.php?p=1221764&postcount=18
Ett tips kanske?
Citera
2004-09-14, 19:36
Avslutad
Heja!!
Citera
2004-09-14, 19:38
Medlem
Btw.
Den senaste tidens kritik mot mods och vice versa verkar ha gett resultat.

Tonen i låsningarna och användarnas frågor är mycket mer sakliga, utan en massa tjafs.

Det gäller den här tråden men även de som nyligen blivit låsta.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in