2011-03-21, 17:38
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Hej!

Ska laga korv stroganoff på pulver.

Då ska man tillsätta 1.5 dl vatten och 1.5 dl mjölk.

Nu undrar jag om man kan skita i att tillsätta vatten och bara 3 dl mjölk istället? Tror det blir godare.
2011-03-21, 17:44
Medlem
techmans avatar
Det kan du säkert göra, annars är det busenkelt att göra en strogge.

Stek falukorv och gul lök med en vitlökskyfta, slå på grädde, i med tomatpuren, vitpeppar, salt och persilja.
2011-03-21, 17:44
Medlem
SambalOeleks avatar
Maträtten är ju redan sabbat av det faktum att det är pulver du använder. Mjölk eller vatten lär inte spela någon som helst roll.
2011-03-21, 17:53
Medlem
DaZeroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Hej!

Ska laga korv stroganoff på pulver.

Då ska man tillsätta 1.5 dl vatten och 1.5 dl mjölk.

Nu undrar jag om man kan skita i att tillsätta vatten och bara 3 dl mjölk istället? Tror det blir godare.

SJÄLVKLART kan du ta bara mjölk, jag brukar ta bara mjölk när jag gör pulversåser.. det blir lite godare, i alla fall inbillar man sig det Annars är det ju som sagt väldigt lätt att göra korv stroganoff.. jag själv är mästare på det i min egna enkla snabba variant har jag bara falukorv, mjölk, smör, mjöl till redning, och ketchup =)
2011-03-21, 18:53
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techman
Det kan du säkert göra, annars är det busenkelt att göra en strogge.

Stek falukorv och gul lök med en vitlökskyfta, slå på grädde, i med tomatpuren, vitpeppar, salt och persilja.
Det blir en riktig stroganoff nästa gång. Det är mycket godare än Knorrs pulver skit.
Det är också gott att slå ner en grön paprika i stroganoffen.
Citat:
Ursprungligen postat av DaZerox
falukorv, mjölk, smör, mjöl till redning, och ketchup =)
Fy fan det där låter inte gott. Smakar det som en vanlig stroganoff?
2011-03-21, 21:14
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
i min egna enkla snabba variant har jag bara falukorv, mjölk, smör, mjöl till redning, och ketchup =)

Haha har du inga mer skitdåliga tips att dela med dig av?
2011-03-21, 21:21
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
SJÄLVKLART kan du ta bara mjölk, jag brukar ta bara mjölk när jag gör pulversåser.. det blir lite godare, i alla fall inbillar man sig det Annars är det ju som sagt väldigt lätt att göra korv stroganoff.. jag själv är mästare på det i min egna enkla snabba variant har jag bara falukorv, mjölk, smör, mjöl till redning, och ketchup =)

Känns som att det både blir enklare och godare att skippa mjölken och mjölet. Falukorv och makarone och ketchup helt enkelt.
2011-03-21, 23:15
Medlem
Skippa falukorven. Kör med en kryddstarkare korv istället. typ choritso eller kabanos. Det blir inte bara mer smak, du får äta en korv som faktiskt innehåller en del kött också.
2011-03-22, 00:44
Medlem
zirres avatar
Varför envisas med dessa pulverrätter? Särskilt när rätterna är så enkla att göra från grunden. Dessutom smakar egen gjord så väldigt mycket bättre.
Stroganoff är ju bus enkelt, dessutom går den att anpassa väldigt bra efter sitt eget tycke och smak.
2011-03-22, 18:47
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirre
Varför envisas med dessa pulverrätter? Särskilt när rätterna är så enkla att göra från grunden. Dessutom smakar egen gjord så väldigt mycket bättre.
Stroganoff är ju bus enkelt, dessutom går den att anpassa väldigt bra efter sitt eget tycke och smak.
Det fattar inte jag heller. Det är verkligen den enklaste saken i världen att smeta ihop en duglig stroganoff utan recept. Smaka dig fram.

Till TS: om du tvunget ska använda dig av pulvret, följ då receptet fullt ut. För mycket vatten gör den rinnig och för mycket mjölk gör den tjock & gräddig.
2011-03-22, 23:50
Medlem
krutkurts avatar
Något som är ett måste i en strogge är en klick dijonsenap, det gör hela rätten.
2011-03-24, 08:48
Moderator
evilhoneys avatar
TS borde ha använt tråden för snabba/enkla frågor om mat.
Tråd låst.
//mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in