2011-03-21, 17:05
Bannlyst
Hej, sitter med en Asus gv50 med windows vista home premium,
tänkte börja lira lite pc spel eftersom jag har fått mycket tid över.

När jag högerklickar på "den här datorn" och går på egenskaper så kommer system rutan upp med all info. Fast processor och ram minne står inte utan det står bara "inte tillgängligt"???! Hur kan det komma sig? Kan jag läsa av ram minnet o processorn nån annanstans?
Citera
2011-03-21, 17:08
Medlem
uppdatera bios
Citera
2011-03-21, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeRaS
uppdatera bios

Tack för snabbt svar men...

Hur gör man då?
Citera
2011-03-21, 17:21
Medlem
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

Ladda ner det där programmet, det visar info om din PC om det inte funkar då så lär det var a BIOS eller ngt som fuckar upp det, om du har en färdigbyggd dator typ HP med ett produktnamn är det bara att googla det.
Citera
2011-03-21, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WeRaS
uppdatera bios

Lyckades uppdatera bios med winflash men fortsatt så ser jag inget.. Då prövar vi väl med nästa tips! Tack ändå.
Citera
2011-03-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeyhell
Lyckades uppdatera bios med winflash men fortsatt så ser jag inget.. Då prövar vi väl med nästa tips! Tack ändå.

Kan man få update? Löst sig, hur?
Citera
2011-03-23, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av creme.fraiche
Kan man få update? Löst sig, hur?

Jo, eller nej Beror på hur man ser det, jag laddade ner programmet som du så snällt rekommenderade, och där står ju en satans massa info, men det stör mig ändå att jag inte ser det när jag kollar på egenskaper för datorn, vad kan det bero på? Har för mig att jag inte alltid haft det så...
Citera
2011-12-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creme.fraiche
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

Ladda ner det där programmet, det visar info om din PC om det inte funkar då så lär det var a BIOS eller ngt som fuckar upp det, om du har en färdigbyggd dator typ HP med ett produktnamn är det bara att googla det.

Tack för programmet du länkade till. Det hjälpte mig med det jag ville få reda på :d
mvh// Daemeon
Citera
2011-12-26, 03:18
Medlem
christerys avatar
CPU-z är inte dum, har kört AIDA32 tidigare när jag undrat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in